اخبار روز

مطالبات گندمکاران استان لرستان کی پرداخت می شود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره مطالبات گندمکاران استان لرستان کی پرداخت می شود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

زمان دقیق پرداخت مطالبات گندمکاران استان لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۵۱ هزار و ۵۴۴ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران این استان تا روز ۲۶ مردادماه پرداخت و تسویه شده است.

“حجت الله بیرانوند” روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مبلغ، بخش اول مطالبات گندمکاران و شامل ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است و در مرحله بعد نیز ۲۰ هزار ریال جایزه و ۱۵ هزار ریال یارانه نیز به ازای هر کیلوگرم توسط دولت پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت خرید گندم در سال بعد ۱۴۰۳ چقدر است؟ | آیا گندمکاران به قیمت جدید راضی هستند؟

وی با اشاره به اینکه میزان خریدهای تضمینی روزانه به ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن کاهش یافته و برداشت گندم در استان رو به اتمام است بیان کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری و بدهی مرحله اول به ازای ۴۹۴ هزار تن به حساب آنان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: میزان مبلغ پرداختی مربوط به ۱۱۸ هزار و ۸۹۰ محموله خریداری شده از ۴۹ هزار و ۶۶۶ کشاورز گندمکار است و خرید این محصول تا ابتدای مهرماه ادامه خواهد داشت.

بیرانوند میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سال قبل را ۲۷۵ هزار تن برشمرد و ادامه داد: میزان مصرف سالانه گندم در لرستان ۳۰۰ هزار تن و پیش بینی خرید امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن است.

افزایش ۶۳ درصدی خرید کلزا

وی همچنین در خصوص خرید تضمینی کلزا افزود: امسال در مجموع سه هزار و ۵۳۴ تن از این محصول در قالب یک هزار و ۷۳۹ محموله از یک هزار و ۱۰۳ کشاورز خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی خرید کلزا نسبت به سال گذشته در لرستان اظهار داشت: ارزش این محموله ها یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت و تسویه مابقی بدهی توسط مراجع مربوطه جریان دارد.

بیرانوند اضافه کرد: امسال برای نخستین بار خرید تضمینی ” گلرنگ” نیز در لرستان انجام و ۲۱۱ تن محصول در قالب ۱۹۸ محموله از ۱۸۰ کشاورز خریداری شد که ارزش این میزان ۵۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال است.

به گفته وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گلرنگ ۲۷۰ هزار ریال مصوب و با توجه به اینکه خرید به تازگی پایان یافته، پرداخت مطالبات کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.

کانال باغستان نیوز در ایتا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫3 دیدگاه ها

  1. تورابه آن کسی که می پرستیدکمی هم به فکر مردم باشیدسال زراعی جدید شدماهنوزمابقی پول گندم نگرفتیم برای شخم وبذر وکود پول نداریم اینجوری ازگشاورزحمایت می کنیدبعدمی گویدمردم دیگر کشاورزی نمی کنند بااین احوال کشاورزی کردن حرامه همش به. فکرجیب خودتان نباشیدخدای هم هست چوب خدا صدا ندارم موقعش می رسه

  2. در غگوها آقای بیرانوند تا این لحظه که ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ هستش پول گندم دلفان و سلسله و ….پرداخت نشده چقدر دروغ به کشاورزان تحویل می دید
    سال دیگه برای کشت گندم و و قاچاق اون یا کشت دیگه براتون نقشه داریم تا دست از اذیت کردن کشاورزان بردارید

  3. در غگوها آقای بیرانوند تا این لحظه که ۱۲ شهریور ۱۴۹۲ هستش پول گندم دلفان و سلسله و ….پرداخت نشده چقدر دروغ به کشاورزان تحویل می دید
    سال دیگه برای کشت گندم و و قاچاق اون یا کشت دیگه براتون نقشه داریم تا دست از اذیت کردن کشاورزان بردارید

دکمه بازگشت به بالا