اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

ساعت پخش ویژه برنامه های اربعین حسینی ۱۴۰۲ از تلویزیون

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره ساعت پخش ویژه برنامه های اربعین حسینی ۱۴۰۲ از تلویزیون مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

برنامه «طریق» ویژه پیاده روی اربعین از شبکه یک

برنامه تلویزیونی طریق، ویژه ایام پیاده روی اربعین امروز چهارشنبه، ساعت 8 صبح از شبکه یک سیما تا امشب اربعین حسینی علیه السلام پخش می شود.

این برنامه با نگاهی نو و متفاوت با موضوع پیاده روی اربعین تولید شده و قرار است مهمان های ویژه ای در این برنامه حضور یابند، این مهمان ها افرادی هستند که امام حسین علیه السلام در زندگی آنها تاثیر مستقیمی داشته و مسیر زندگی‌شان عوض شده است.

ویژه برنامه های اربعین ۱۴۰۲ از شبکه دوم تلویزیون

کوی محبت امروز چهارشنبه از ساعت 8 صبح از شبکه دوم سیما در حال پخش می باشد. و به تناوب با برنامه ویژه و مناسبتی «مغناطیس» جابه‌جا می شود.

این برنامه با محوریت پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، به گفت‌وگو با کارشناسان دینی، هنرمندان، موکب‌داران، زائران اربعین، مداحان، شاعران و… می‌پردازد. مهمانانی که در این برنامه حاضر خواهند شد با اشاره به محبت اباعبدالله الحسین(ع) و بیان معارف دینی، سعی می‌کنند نمایی از مسیر عاشقی زوار و عاشقان این سفر معنوی را به تصویر بکشند.

ویژه برنامه مغناطیس نیز امروز از ساعت هشت صبح مهمان بینندگان شبکه ۲ سیما می باشد. و به تناوب با برنامه ویژه و مناسبتی «کوی محبت» جابه‌جا می شود.

این برنامه با رویکرد آموزشی و اطلاع‌رسانی در حوزه اربعین، سعی می‌کند به ارائه نکات لازم و ضروری سفر اربعین بپردازد و تجربه‌های زائران اربعین را با مخاطبان به اشتراک بگذارد تا منجر به آگاهی‌بخشی مسافران در طول این سفر شود. تقویت نگرش درست به اربعین به عنوان یک پدیده الهی، بررسی آثار بین‌المللی اربعین، بررسی فرهنگ عراق به عنوان میزبان زائران اربعینی و آموزش نکات حفظ سلامتی از نگاه طب نوین و سنتی و… از جمله محورهای برنامه است که برای انتقال مفاهیم به مخاطبان از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی و چهره‌های شناخته شده مردمی به عنوان مهمان دعوت می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های شبکه 5 سیما در اربعین حسینی(ع)

برنامه شبانگاهی «سدره» ویژه اربعین حسینی تا پایان ماه صفر به صورت زنده از کربلای معلی هر شب حوالی ساعت ۲۴ روانه آنتن شبکه پنج می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه خواهد بود.

سفرنامه «همسفر من»  به تهیه‌کنندگی سیدابوالفضل موسوی نظر از ۸ تا ۱۷ شهریور حوالی ساعت ۲۲:۴۰ پخش و تکرار آن روز بعد حوالی ساعت ۱۵:۴۵ خواهد بود.

برنامه «باب‌القبله» به تهیه‌کنندگی حسین فرزندی عنوان دیگر تدارک گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که به مناسبت اربعین حسینی(ع) در ۸ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود. این برنامه با روایت‌گری علی مسعودی (مشهدی) و محمد فصولی (مداح) از قاب این شبکه تماشایی می‌شود. این ویژه برنامه به صورت زنده هر شب حوالی ساعت ۲۲ روانه آنتن می‌شود.

«عمود صِفر» از شبکه قرآن

این ویژه برنامه که در ۱۵ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای به همت موسسه فرهنگی هنری پارس سفیران کرخه تهیه و تولید شده است، ساعت ۰۷:۴۵ صبح پخش و ساعت ۱۳:۰۰ تکرار می شود.

«عمود صِفر» به تهییه کنندگی و کارگردانی حسین سوهانی و اجرای سیدمهدی تحویلدار، قلب عزاداران حسینی است و با عرض ارادت و سلام به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) با حرم حضرت ابا عبدالله (ع) ارتباط قلبی برقرار می‌کند.

موضوع و محوریت اصلی این برنامه پیاده روی اربعین و روز‌های اربعینی خواهد بود که هرشب یک مهمان ویژه خواهد داشت. هر کدام از این مهمان‌ها گره خورده با اربعین حسینی و از گروههای مختلف مردم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا