گوناگون

راهنمای نهایی انتخاب چای برای مبتدیان و تازه کاران

به گزارش باغستان نیوز ، چای یک نوشیدنی است که برای نسل های زیادی مصرف می شود و دوست داشته می شود. آیا می دانستید که چای در واقع یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است و میلیون ها نفر از آن لذت می برند؟ در واقع چای های مختلف متعددی وجود دارد، اما همه آنها سرشار از مواد مغذی و ده ها فواید مختلف برای سلامتی هستند. آیا به تنوع طعم ها اشاره کردیم؟ بنابراین قطعاً چیزی برای همه وجود خواهد داشت … گزینه ها در واقع بی پایان هستند. نگاهی دقیق تر به چند مورد از بهترین چای های سراسر جهان بیندازید.

چای بابونه

اگر شما هم مانند بسیاری از افرادی هستید که شب ها برای به خواب رفتن تلاش می کنند، باید حتما این چای فوق العاده را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اثرات تسکین دهنده و آرام بخش بابونه نه تنها باعث ایجاد احساس آرامش فوق العاده می شود، بلکه به کاهش استرس نیز کمک می کند. با این حال، در واقع، نوشیدن چای بابونه فواید سلامتی بیشتری دارد. احتمالاً به همین دلیل است که این چای شگفت انگیز یکی از محبوب ترین ها در جهان است.

چای رویبوس

چای رویبوس در مقایسه با بسیاری از چای های دیگری که مردم با آن آشنا هستند، چندان رایج نیست. با این حال، رویبوس یک چای فوق العاده است که در آفریقای جنوبی تولید می شود و در واقع بدون کافئین است. مطالعات همچنین نشان داده است که رویبوس مملو از ترکیبات آنتی اکسیدانی است و حتی ممکن است از سلامت قلب حمایت کند. تحقیقات بیشتر روی رویبوس نشان داده است که نوشیدن این چای حتی می تواند به استحکام استخوان و دندان کمک کند. اگر هنوز این را امتحان نکرده اید، مطمئن شوید – حداقل یک بار!

چای سیاه کنیا

برخلاف تصور مردم، چای سیاه فواید سلامتی فوق العاده ای نیز دارد. چای کنیا در واقع به دلیل طعم، کیفیت و ویژگی های متمایزش یکی از بهترین ها در جهان است. این چای حاوی دم کرده غنی تری است که گفته می شود اثر آرام بخش زیادی بر بدن دارد. چای کنیا معمولاً با برگ های شل تهیه می شود و ثابت شده است که به سلامت قلب و عروق برای کاهش وزن و حتی کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. این چای فوق العاده حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

چای زنجبیلی

چای زنجبیل معمولاً توسط افراد زیادی در سراسر جهان مصرف می شود. نه تنها طعم لذیذی دارد، بلکه دارای خواص ضد التهابی شگفت انگیزی است. برخی از مزایای بزرگ زنجبیل شامل جلوگیری از سوزش سر دل است و همچنین ممکن است به کاهش ناراحتی گوارشی کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که زنان باردار نیز می توانند از چای زنجبیل سود زیادی ببرند زیرا به رفع حالت تهوع کمک می کند.

چای اولانگ

چای اولانگ که به عنوان چای وولنگ یا “اژدهای سیاه” شناخته می شود، نیمه اکسید شده است و همیشه به صورت چای با برگ کامل تولید می شود. به دلایلی ناشناخته، چای اولانگ بسیار محبوب نیست، اما قطعاً باید اینگونه باشد، زیرا دارای بسیاری از کیفیت های عالی مختلف است. حتی اگر طعم، رنگ و سطح عطر چای می تواند بسیار متفاوت باشد، این بدان معنا نیست که مزایای سلامتی آن نیز متفاوت است. در واقع به دلیل توانایی آن در کاهش سطح کلسترول بد، و همچنین افزایش تولید کلسترول خوب که قلب شما را سالم نگه می دارد، مشهور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا