اخبار روزاخبار مهم و فوریاقتصادی

زمان دقیق پذیره نویسی عرضه اولیه شرکت سوخت سبز زاگرس (شگسترح)

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره زمان دقیق پذیره نویسی عرضه اولیه شرکت سوخت سبز زاگرس (شگسترح) مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

تاریخ پذیره نویسی عرضه اولیه شرکت سوخت سبز زاگرس

به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می رساند، پذیره نویسی عمومی سلب حق تقدم شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (سهامی عام) در تاریخ 1402/7/8در فهرست بازار سرمایه گذاری حرفه ای شرکت بورس اوراق بهادار تهران با نماد معاملاتی “شگسترح” انجام خواهد شد. مهلت پذیره نویسی عمومی از تاریخ 1402/7/8 لغایت 1402/8/7 می باشد.

معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو در همایش معرفی سهام شرکت سوخت سبز زاگرس با نماد «شگستر» به عنوان نخستین شرکت سهامی عام پروژه افزود: وظیفه ایجاد صنایع و توسعه صنعتی مأموریت خاص ایدرو در بیش از پنج دهه اخیر بوده است که این روند در حال حاضر هم ادامه دارد.

«سعید جعفری» ابراز امیدواری کرد با استفاده از مکانیزم سهام عام پروژه مسیر برای تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های نیمه تمام هموار شود.

مبلغ کل پذیره‌نویسی شگسترح

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه  در آیین معارفه عرضه سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس به عنوان نخستین شرکت سهام عام پروژه در بازار سرمایه حرفه‌ای شرکت بورس، اظهار کرد: طرح بیواتانول کرمانشاه با عنوان شرکت سوخت سبز زاگرس به عنوان اولین طرح پروژه کشور در بورس بهادار تهران پذیرفته و تامین مالی می‌شود.

وی ادامه داد: کار عرضه پذیره‌نویسی سهام پروژه بیواتانول کرمانشاه به منظور تامین مالی آن از طریق بازار سرمایه از شنبه، هشتم مهرماه جاری آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمانشاه مبلغ کل این پذیره‌نویسی را ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در مرحله اول یک‌هزار میلیارد تومان از طریق بورس تامین مالی می‌شود.

تفاوت‌ عرضه اولیه و پذیره‌نویسی

افرادی که در بازار سرمایه‌ فعالیت می‌کنند، روزانه با اصطلاحات تخصصی فراوانی سر و کار دارند. به همین علت ممکن است مفاهیمی مانند عرضه اولیه و پذیره‌نویسی را که بسیار به یکدیگر شباهت دارند، یکی در نظر بگیرند. با بررسی این دو مفهوم می‌توان تفاوت‌های زیر را میان آن‌ها مشاهده کرد:

  •  اولین و مهمترین تفاوت این است که پذیره‌نویسی در مورد شرکت‌هایی انجام می‌شود که هنوز آغاز به فعالیت نکرده‌اند و برای تامین سرمایه اقدام به پذیره‌نویسی می‌کنند. عرضه اولیه مربوط به شرکت‌هایی است که برای نخستین بار سهام‌شان در بورس ارائه می‌شود. این شرکت‌ها ثبت و تاسیس شده‌اند و مدتی از زمان فعالیت‌شان می‌گذرد اما تا کنون سهام خود را در بورس عرضه نکرده‌اند.
  •  عرضه اولیه یک بازه قیمتی مشخص دارد اما پذیره‌نویسی با قیمت اسمی ۱۰۰۰۰ ریال انجام می‌شود.
  •  بازه زمانی عرضه اولیه برای ثبت سفارش از ۲ تا ۳ ساعت است و پس از آن نماد مورد نظر مثل سایر نمادهای بورسی معامله می‌شود اما انجام پذیره‌نویسی در اکثر موارد در یک بازه زمانی مشخص است. تا مراحل بعدی ثبت و آغاز فعالیت شرکت و عرضه اولیه ممکن است چندین ماه زمان لازم باشد.
  •  پذیره‌نویسی قبل از عرضه اولیه انجام می‌شود و خریداران به نوعی سرمایه اولیه شرکت را برای فعالیت‌های مختلف و سودآوری تامین می‌کنند. پس از تشکیل شرکت بر اساس ورقه تعهد، اشخاص شرکت‌کننده در پذیره‌نویسی حق دریافت سهام دارند.
  • در پذیره نویسی ممکن است پول شما به مدت چند ماه بلوکه بماند. ( از یک روز تا یک سال بستگی دارد)

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا