اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

علت فوت جاوید فرزامی صاحب ساندویچی هایدا چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت جاوید فرزامی صاحب ساندویچی هایدا چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت جاوید فرزامی چیست؟

جاوید فرزامی صاحب مجموعه هایدا به علت آمبولی ریه درگذشت.

جاویدفرزامی که به همراه برادرش علی فرزامی صاحب برند هایدا معروف به ساندویچی هایدا بود به دلیل آمبولی ریه در قلهک درگذشت. برادران فرزامی سال ۱۳۷۵ مجموعه هایدا را راه‌اندازی کرده بودند.

( در بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری به جای برادران فرزامی به اشتباه نوشته اند: برادران جاوید!!! )

علت فوت جاوید فرزامی صاحب ساندویچی هایدا چه بود؟مرحوم فرزامی ۴۵ ساله و سابقه بیماری آسم داشت.

آمبولی ریه چیست؟

آمبولی ریه (به انگلیسی: Pulmonary embolism) به وجود لخته خون یا گاهی چربی در یکی از سرخرگ‌های ریوی و یا بافت شش‌ها گفته می‌شود.

این لخته خون نخست در یکی از سیاهرگ‌های عمقی اندام تحتانی یا لگن شکل می‌گیرد.

آمبولی چربی بیشتر از ناحیه یک شکستگی استخوانی پایه‌ریزی می‌شود. لخته خون یا آمبولی چربی از راه جریان خون و با گذشتن از قلب به یکی از سرخرگ‌های خونرسان بافت شُش راه یافته و در آنجا مستقر می‌گردد.

این پدیده سبب بسته شدن سرخرگ شده و بنابراین توانایی تنفسی کاهش می‌یابد و گاهی بافت ریه از میان می‌رود. آمبولی ریه در همه سن‌ها می‌شود رخ دهد ولی در بزرگسالان رایج‌تر است

دربـاره هـــایدا بیشتر بدانید

در تهران طی دو دهه ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ تعداد ساندویچ ‌فروشى‌ها از ده‌ هزار گذشت. در اوایل دهه ۱۳۴۰ ، همبرگر وارد بازار غذای ایران شد. همزمان با حرکت و رشد فست فود در ایران در اوایل دهه هفتاد “هایدا فست فود” در تهران متولد شد و با عرضه ساندویچ سرد سعی در پاسخ به نیاز و تقاضای زمان خود را داشت. غولی بزرگ در عرصه اغذیه اعم از کیفیت، قیمت مناسب، بهداشت، دکور و …. استقبال و تقاضای بالا سبب توسعه و افتتاح شعبات جدید شد.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا