گوناگون

اسامی کامل فرزندان آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره اسامی کامل فرزندان آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

نام های فرزندان آیت الله سید علی خامنه ای

رهبر معظم  انقلاب دارای 6 فرزند هستند نام دختران شان بشری و هدی است و سید مصطفی و سید مجتبی دو تن از فرزندان پسر ایشان 8 سال در جبهه های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

رهبر معظم  انقلاب دارای 6 فرزند هستند نام دختران شان بشری و هدی است و سید مصطفی و سید مجتبی دو تن از فرزندان پسر ایشان 8 سال در جبهه های جنگ ایران و عراق حضور داشتند. یکی از دختران ایشان همسر فرزند آیت الله محمدی گلپایگانی  است که ضمن آراستگی به لباس شریف روحانیت و علم دین در دانشگاههای کشور نیز به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه اشتغال دارند  و دختر دیگر ایشان همسر فرزند آیت الله باقری کنی از علمای تهران است. سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت الله خوشوقت ازدواج کرده  است. سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است. سید مسعود نیز با فرزند آیت الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده  است. سید میثم کوچکترین فرزند ایشان نیز به ازدواج دختر آقای لولاچیان از بازاریان متدین در آمده است.

آشنایی با فرزندان امام خامنه ای

معظم له اکنون دارای 6 فرزند هستند. نام خانوادگی همسر  ایشان«خجسته» است. نام دخترانشان بشری و هدی، و نام فرندان پسرشان سید مصطفی، سیدمجتبی، سیدمسعود و سیدمیثم است. دو تن از فرزندان پسر ایشان 8 سال  در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند.

فرزندان رهبری
در این تصویر قدیمی فرزندان رهبر به ترتیب از بزرگ به کوچک سید مصطفی، سید مجتبی، سید محسن(مسعود) و سید میثم می‌باشند

یکی از دختران ایشان همسر فرزند آیت الله محمدی گلپایگانی  است که ضمن آراستگی به لباس شریف روحانیت و علم دین در دانشگاههای کشور نیز به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه اشتغال دارند  و دختر دیگر ایشان همسر فرزند آیت الله باقری کنی از علمای تهران است. سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است. سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است. سید مسعود نیز با فرزند آیت‌الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده ‌است. سید میثم کوچکترین فرزند ایشان نیز به ازدواج دختر آقای لولاچیان از بازاریان متدین در آمده است. مقام معظم رهبری همچون امام راحل فرزندان خود را از فعالیت های سیاسی و اقتصادی مبرا داشته و به ایشان توصیه کرده اند که در کارهای اقتصادی وارد نشوند. حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی “دامت برکاته” در این رابطه چنین بیان داشتند:

“ایشان چهار فرزند پسر دارند كه هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم، این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، گعده داریم، صحبت می‌كنیم. یك بار ندیده‌ام كه اینها راجع به پولی، امكاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بكنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یك فرد معمولی است.

فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی كه نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است كه خود آقا دارند

این خیلی ارزش دارد كه امكانات باشد و موقعیت فراهم باشد و هیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است. برای خود حضرت آقا، همه رقم امكانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان!

قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند كه بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌یشان در كارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند. خود اینها هم، هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند كه هیچ اقبالی به این چیزها ندارند. فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی كه نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است كه خود آقا دارند. این كه آنها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌ زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با اینها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در اینها ندیده‌ام.

فرزندان رهبری
از سمت راست : حجج السلام سید میثم و سید مصطفی، آیت الله مجتهدی و حجج السلام سید مجتبی و سید مسعود

سید مصطفی‌ آقازاده بزرگ آقا‌ همان سال اول ازدواجشان كه طلبه‌ قم بودند،‌ الان هم قم هستند‌ خانه‌ای اجاره كرده بودند و مستأجر بودند – الان هم مستأجرند – ما را یك روز برای ناهار دعوت كردند. ما رفتیم منزل ایشان. یك سال از ازدواج ایشان نگذشته بود، ماههای اول ازدواج ایشان بود. ما هم یك گلدان معمولی خریدیم و رفتیم كه دست خالی نرویم. من واقعاً‌ تعجب كردم كه آیا این خانه، خانه‌ یك تازه‌داماد است؟ حالا نه خانه‌ فرزند رهبر انقلاب و مقام اول كشور، حتّی خانه‌ یك تازه‌داماد هم این نیست. یعنی یك خانه‌ تازه‌داماد، بالاخره یك زرق و برقی دارد؛ تا مدتها این زرق و برق خانه‌ تازه‌داماد و خانه‌ تازه عروس، هست. من توی خانه‌ اینها، واقعاً همان زرق و برق معمولی یك تازه‌داماد و یك تازه عروس را ندیدم. بسیار زندگی معمولی، دوتا فرش ماشینی، آن هم نه سه‌ در چهار‌ چون من دقت داشتم به این چیزها. دور و بر خودم را نگاه می‌كردم. حواسم بود و تا آنجا كه می‌توانستم، رصد می‌كردم اوضاع و احوال خانه را‌. دو تا فرش شش متری انداخته بودند، دور خانه هم موكت بود و دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی، نه مبلمانی، نه زرق و برقی. زندگی ساده و خوبی در آقازاده‌های ایشان سراغ داریم.

آقازاده‌ها در دفتر مسئولیتی ندارند. فقط در نشر آثار همكاری دارند والان هیچ كدام از آقازاده‌ها مسئولیتی ندارند. جایی هم مشغول نیستند. ممحّض در درس و كار طلبگی هستند. درس می‌خوانند و انصافاً هم درسشان خیلی خوب است. خیلی خوب پیشرفت كرده‌اند. خود آقا مصطفی كه الان سطوح عالیه را در قم تدریس می‌كنند. ایشان مكاسب و كفایه در قم تدریس می‌كنند.”

ناگفته هایی از‌ زندگی فرزندان رهبر انقلاب

« شاید کمتر کسی از جزئیات سادگی زندگی مقام معظم رهبری اطلاع داشته باشد. ایشان بر خلاف اکثر رهبران دیگر کشورها، زندگی بسیار ساده ای دارند که شاید باور آن برای برخی دور از ذهن است. بنا به تعاریف برخی رجال کشورمان که از نزدیک با
زندگی خصوصی رهبر انقلاب آشنا هستند؛ زندگی ایشان ساده و به دور از هرگونه تجمل است. خانه ای با پوشش موکت و چند پشتی و این ساده زیستی در زندگی فرزندان ایشان نیز متبلور شده است؛ از نحوه تحصیل و امکانات؛ تا مراسم ازدواجشان همه و همه در کمال سادگی بوده است.رهبر انقلاب اسلامی دو فرزند دختر و چهار فرزند پسر دارند که چهار پسر ایشان طلبه هستند و زندگی آنها هم از جنس سادگی طلبگی است تا جایی که فرزند ارشد رهبری (سید مصطفی خامنه‌ای) از ابتدای ازدواجشان در خانه ای کوچک و ساده ی استیجاری در قم، بدون هیچ مبل و تزئینات خاصی، تنها با چند پشتی و ۲ فرش کوچک زندگی می‌کنند که البته برای افرادی که در سال های اول شروع زندگی متاهلی، به دیدار ایشان رفته بودند قبول این ماجرا سخت بود که فرزند رهبر یک کشور ازدواج کند ولی آثاری از زندگی یک زوج جوان در خانه ایشان دیده نشود. فرزندان رهبر انقلاب از فعالیت های اقتصادی به دور اند و به درس و بحث در قم می پردازند و روئیت این ماجرا آنچنان هم سخت نیست. آیت الله خزعلی در جایی به خاطره ای از مقام معظم رهبری پرداخته و گفتند: “آقا فرزندانشان را از فعالیت های اقتصادی بر حذر داشته اند و حتی به آنها فرموده اند اگر می خواهید وارد عرصه اقتصادی شوید شناسنامه تان را عوض کرده و نام خامنه‌ای را از آن حذف کنید.” با تمام این تفاسیر؛ ضد انقلاب همیشه در تلاش است تا با اشاعه شایعاتی فراگیر این ماجرا را وارونه جلوه دهد. در واقع معاندان نظام، همواره سعی داشتند تا با انتشار اخبار کذب و بی پایه و اساس زندگی مقام معظم رهبری و فرزندان ایشان را تجملگرایانه و اشرافی گری نمایش دهند تا به اهداف شوم خود در راستای تخریب شخصیت والای ایشان نائل آیند که البته به لطف خدا هرگز در این مسیر موفقیتی کسب ننمودند زیرا زندگی ایشان بر احدی پوشیده نبوده و نیست.»

سید مصطفی خامنه ای

سید مصطفی حسینی خامنه‌ای (زاده ١٣۴۴)   پسر بزرگ آیت الله سید علی خامنه‌ای ، برادر بزرگ‌تر سید مجتبی، سید مسعود و سید میثم خامنه‌ای و داماد عزیزالله خوشوقت نیز می‌باشد.  او هشت سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حاضر بوده‌است. اینگونه نقل شده‌است که او در دفتر (رهبری) مسئولیتی ندارد و فقط در نشر آثار همکاری دارد. 

حجه الاسلام سید مصطفی خامنه ای
حجه الاسلام سید مصطفی خامنه ای

بنا به گفته احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبری، مصطفی خامنه‌ای در قم به سر می‌برد و مشغول به درس و کار طلبگی است. وی سطوح عالیه را در قم تدریس می‌کند و به درس دادن مکاسب و کفایه پرداخته‌است

سید مجتبی حسینی خامنه‌ای

سید مجتبی حسینی خامنه‌ای
سید مجتبی حسینی خامنه‌ای

سید مجتبی حسینی خامنه‌ای (زادهٔ ۱۷ شهریور ۱۳۴۸ )، پسر دوم سید علی خامنه‌ای و داماد غلامعلی حداد عادل است. او تحصیلات دبیرستان خود را در مدرسه علوی گذراند. نخستین استادان دروس حوزوی او سید محمود هاشمی شاهرودی و پدرش بودند، در سال ۱۳۷۸ برای تحصیلات حوزوی وارد حوزه علمیه قم شد و در کلاس‌های درس مصباح یزدی، محسن خرازی و صافی گلپایگانی حضور یافت

سید مسعود خامنه‌ای

سید مسعود خامنه‌ای
سید مسعود خامنه‌ای

سید مسعود حسینی خامنه‌ای، که با نام محسن هم شناخته می‌شود،  روحانی شیعه دوازده‌امامی ایرانی و سومین پسر آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، است. این روحانی ایرانی که با عنوان حجت‌الاسلام خوانده می‌شود با  دختر سید محسن خرازی، ازدواج کرده‌است. سید مسعود در حوزه علمیه قم به تحصیل و تدریس مشغول است. او عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. 

سید مسعود  مقام دولتی یا رسمی ندارد.   به گزارش خبرگزاری مهر سید مسعود بیشترین تلاش را – بین فرزندان سید علی خامنه‌ای – در جمع‌آوری آثار پدرش در دفتر حفظ و نشر آثار دارد

سید میثم خامنه‌ای

سید میثم خامنه‌ای

سید میثم خامنه‌ای پسر چهارم آیت الله سید علی خامنه ای می باشد و کمتر اطلاعاتی از او در دست می باشد

فیلم مراسم ازدواج فرزند رهبر انقلاب

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=4340

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫18 دیدگاه ها

  1. کاش به وضعیت مملکت و اقتصاد توجه بشه. انگار رها شده و کسی به فکر مردم نیست. از این مجیز گویی ها متنفرم. ساده بودن کافی نیست وظیفه است

  2. سلام من حاتم شریفی ساکن خوزستان شهرستان امیدیه کارگرنانواهستم صداهایی به گوشم می‌رسد که گوینده غیره حضوری بامن
    حرف میزنند 12سال است متهم به توهم سه فرزند دارم ازنظرمالی مسعولین کمکی نمیکنن زحمات بنده راهم بیثمرمیکنن زبان فطرت و زبان بصیرت

  3. من گاهی اوقات چیزهایی شبیه به این مسائل از زندگی رهبر عزیزمون خونده یا شنیده بودم اما غیرقابل باورترینش خاطره ای بود که آقای رحیم صفوی از ایشون نقل کردن😢اینکه یک رهبر مملکت املت شامش باشه😢😢😓😓😓واقعا و با تموم وجود در شعارهام و حتی صحبتی از ایشون میشه میگم « از عمر بکاه و بر عمر رهبر افزا» چون معتقدم که فقط ایشون دلسوز واقعی مملکت هستند و بس….

    15
    3
  4. به داشتن چنیین رهبری افتخار میکنم و ارزوی سلامتی وتندرستی وطول عمربرایشان ازخدوندبزرگ مسعلت دارم

    24
    4
  5. عباس

    خدا رهبر معظم وکبیر انقلاب رو حفظ کنه خداوکیلی اگه تدبیر رهبر فرزانه نبود الان کشور بخاطر فتنه دشمن متلاشی شده بود
    خدا رو شکر که همچین رهبر مقتدری داریم🙏

    27
    7
  6. سلام
    بهترین رهبر دنیا رو داریم.تو رو خدا قدرش رو بدونیم و برای طول عمر و سلامتی شون دعا کنیم.انشاله خدا حفظشون کنه.

    26
    7
  7. کاش روی این مسائل بیشتر مانور بدهید نسل جوان روشنگری نیاز داره البته نقش تبلیغات سؤ نباید از نظر دور داشته باشیم

    28
    5
  8. دختر رهبر هم موقعی که دانشجو بودم دانشگاه قم درس می خواندند و با همسرشان در یک خانه ساده مستاجر بودند اما متاسفانه این خبر ها انعکاس داده نمی شود

    37
    8
  9. درسته
    دختر رهبر هم موقعی که دانشجو بودم دانشگاه قم درس می خواندند و با همسرشان در یک خانه ساده مستاجر بودند اما متاسفانه این خبر ها انعکاس داده نمی شود

    26
    7
  10. من سالها طوطی وار این شعر رو می خوندم ولی امسال با بغض و آه می خونم، امسال از ته قلب می خونم.

    خدایا خدایا، تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما…
    خامنه ای رهبر ❤️ به لطف خود نگه دار

    آمین یا رب العالمین

    اغتشاشات اکه اتفاق نمی افتاد حقانیت این نظام و کارشکنی هایی که نمی ذاره نظام جلوبره رو نمی دیدم
    در فتنه ها چقدر برکات است و نمی دانیم.

    37
    10
دکمه بازگشت به بالا