ورزشی

کارشناس داوری بازی پرسپولیس و گل گهر سیرجان دیروز یکشنبه

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره کارشناس داوری بازی تیم پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان امروز یکشنبه 16 مهر 1402 در هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران تحلیل صحنه های مشکوک مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

کارشناس داوری بازی پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان

حسین عسکری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صحنه بحث برانگیز دیدار پرسپولیس و گل گهر در دقیقه 61 ، اظهار داشت: در این صحنه مهم متاسفانه جاگیری کمک داور به هیچ عنوان خوب نبود و حدود 3 متر با پرچم کرنر فاصله داشت.

ویدیوی صحنه مشکوک به گل

وی افزود: توپ حداقل 30-20 سانتی متر داخل دروازه پرسپولیس رفت اما کمک داور به خاطر جاگیری اشتباه و عدم تمرکز نتوانست به داور کمک کند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان، در خصوص اینکه بازهم نبود سیستم کمک داور ویدئویی حس شد، عنوان کرد: بله، این مساله چیز جدیدی نیست. آنقدر همه گفته‌اند که نخ نما شده است.

نظرات کارشناسان داوری درباره صحنه مشکوک به گل تیم گل‌گهر

❌ محمدرضا ابوالفضلی: به نظر می‌رسد در این صحنه کمک داور مرتکب اشتباه شد، چرا که به نظر تمام توپ از تمام خط رد می‌شود.

❌ تورج حق‌وردی: توپ از خط عبور کرد و گل شد.

❌ حسین عسگری: تمام توپ از خط رد شد و داور باید گل می‌گرفت.

❌ مهدی عالیقدر: توپ از خط دروازه رد شده است. کمک داور می‌توانست با جايگيری بهتر در زمان مناسب تشخيص بهتری داشته باشد.

❌ ابراهیم میرزابیگی: توپ گل شدT اما متاسفانه جای‌گیری کمک داور درست نبود و در این صحنه اشتباه کرد. در چنین صحنه‌هایی کمک داور باید درست روی نقطه کرنر باشد که بتواند تشخیص بدهد که توپ از خط رد شده یا خیر.

صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه گل‌گهر

فیلم صحنه مشکوک پنالتی بر روی عمری در محوطه گل گهر در دقیقه 75

❌ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه دو نکته وجود دارد‌. با توجه به تصاویر موجود، مدافع پای چپ مهاجم پرسپولیس را با با بی‌احتیاطی می‌زند و چون خطا روی خط و داخل محوطه جریمه است، این صحنه پنالتی محسوب می‌شود؛ اما داور به اشتباه خطای مهاجم را اعلام کرد. نکته دوم این‌که لحظه‌ای که داور سوت می‌زند، کمک‌داور به نشانه این‌که خطا بیرون از محوطه اتفاق افتاده به سمت مخالف حرکت می‌کند؛ درحالی‌که این‌طور نبود.

✅ محمدحسین ترابیان: مدافع با نوک پا، توپ مهاجم را می‌زند و سپس خود مهاجم یک برخورد ایجاد می‌کند. به نظر ادامه بازی بهترین تصمیمی بود که داور می‌توانست بگیرد و مهاجم هم خطایی مرتکب نشد.

❌ مهدی عالیقدر: داور باید ضربه پنالتی اعلام می‌كرد؛ چرا كه مدافع با پای راست، پای چپ مهاجم را می‌زند. نكته اینکه با توجه به حركت كمك داور به سمت بيرون محوطه جريمه اين شائبه پيش مي‌آيد كه صحنه برای ايشان قابل تشخيص بوده است.

✅ تورج حق‌وردی: مدافع توپ را زد و خطای پنالتی رخ نداد.

✅ بابک وسیله‌بر: داور در زاویه و فاصله مناسبی قرار دارد و این صحنه باید با ادامه بازی قضاوت می‌شد؛ نه شبیه‌سازی و نه خطا. بازیکن آبی دفع توپ کرده و در ادامه بازیکن قرمز با ایشان برخورد کرده است.

باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا