گوناگون

کار با وجود کمبود خواب: نکاتی برای گذراندن روز

به گزارش باغستان نیوز، متخصصان خواب می گویند که کمبود خواب باعث ایجاد کسری فوری هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی می شود. هرکسی که به طور مرتب از حداقل نیاز خود به خواب (حدود 8 ساعت برای اکثر افراد) کم می‌کند، متابولیسم را مختل کرده و خطر ابتلا به بیماری را در پی دارد. تنها پس از 48 ساعت بدون خواب، توانایی تمرکز بر روی ساده ترین چیزها از بین می رود، پس از سه روز بی خوابی، مشکلات شنوایی و بینایی و همچنین توهم وجود دارد. بنابراین کم خوابی یک نمایش واقعی قدرت برای بدن است. با این حال، اگر مجبور به رفتن به سر کار هستید، باید به نکات زیر پایبند باشید.

نکاتی برای گذراندن روز

اول چیزهای مهم

در صبح سطح انرژی ما در اوج خود است، باید این زمان را رزرو کنید تا نکات واقعاً مهم در لیست کارها را بررسی کنید. از ظهر به بعد، منحنی عملکرد ما حتی در روزهای استراحت خوب کاهش می یابد. اگر نخوابیم، به وضوح این کم بودن را احساس می کنیم. جلسات طولانی و تصمیمات یا بحث های مهم (مثلاً مذاکره حقوق) امروز ایده آل نیستند – تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به تعویق بیندازید.

قهوه

قهوه دوست و کمک کننده ماست وقتی کمبود خواب واقعاً شروع می شود. با این حال، چیز خوب زیاد نیز خوب نیست. شما باید 30 دقیقه قبل از اینکه چندین فنجان را از شدت ناامیدی خالی کنید، کافئین بدهید. بسته به میزان قهوه ای که به طور منظم مصرف می کنید، بدن شما ممکن است به شدت به ضربه کافئین پاسخ ندهد.

حرکت

فقط شروع کردن از مانیتور در طول روز حتی افراد خواب‌آلود را خسته می‌کند. در موقعیت خود، باید به حرکت توجه ویژه ای داشته باشید. از آسانسور دوری کنید و تا حد امکان پیاده روی کنید، پشت میز بلند کار کنید و برای بلند شدن واقعاً استراحت کنید. هوای تازه (مخصوصاً پیاده روی در بیرون) و یک اتاق خنک نیز شما را تناسب اندام می کند.

غذای مناسب بخورید

هرکسی که بدن و ذهن خود را به دلیل کم خوابی به چالش می کشد، حداقل باید سوخت خوبی برای آنها فراهم کند. غذای سنگین و کربوهیدرات های زیاد باعث ایجاد اوج انسولین می شود که در نهایت باید کاهش یابد. امروزه بهتر است موسلی سالم را به جای صبحانه، سالاد برای ناهار و یک تکه میوه به عنوان میان وعده انتخاب کنید.

به چرت قدرتی نخورید!

چرت بعد از ظهر چیز خوبی است! اما شما نباید آن را خیلی خوب منظور کنید. حداکثر 30 دقیقه به تناسب اندام بیشتر کمک می کند، هر چیزی فراتر از آن نتیجه معکوس دارد. در اینجا باید از مرحله خواب عمیق اجتناب کنید، این مرحله مربوط به شب است. در محل کار نمی توانید چرت بزنید؟ یک ربع ساعت موسیقی آرام یا یک مراقبه کوتاه نیز همین تأثیر را دارد.

دوستانه باشید

یا بهتر است بگوییم: فوق العاده دوستانه! کسانی که به اندازه کافی نخوابیده اند راحت تر تحریک پذیر، بد خلق هستند و همه چیز را شخصی تر می بینند. پتانسیل درگیری در محل کار بسیار زیاد است! بنابراین تلاش ویژه ای برای مهربانی با همکاران خود داشته باشید، سپس در آینده به خاطر این یا آن اظهارات بی خوابی بخشیده خواهید شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا