اخبار روزاخبار مهم و فوری

زلزله امروز صبح مشهد چند ریشتری بود؟ | زمین لرزه یکشنبه 23 مهر 1402

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره زلزله امروز صبح مشهد چند ریشتری بود؟ | آخرین اخبار و خبر فوری از زمین لرزه امروز یکشنبه 23 مهر 1402 در خواف و تایباد و تربت جام  مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

آخرین اخبار زلزله امروز یکشنبه 23 مهر 1402 صبح مشهد

زمین لرزه شدیدی، مشهد و برخی از شهرستانهای خراسان رضوی را لرزاند.

کانون این زلزله به قدرت ۶.۴ ریشتر در هرات افغانستان بوده است که در مشهد و چند شهر استان خراسان رضوی بویژه مناطق مرزی احساس شد.

بر اساس سایت مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت هفت و ۵ دقیقه و ۵۸ ثانیه امروز، یکشنبه در عمق ۱۰ متری زمین رخ داد.

نخستین زلزله افغانستان  ۱۵ مهرماه با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق هفت کیلومتری سطح زمین در شمال هرات به وقوع پیوست که تا پایان روز شنبه ۱۵ مهرماه، ۹ زلزله نسبتا شدید در مناطق مختلف افغانستان رخ داد که در استان خراسان رضوی و شهر مشهد نیز احساس شد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ساعت چهار و ۱۱ دقیقه روز چهارشنبه، ۱۹ مهر نیز زمین لرزه ای با شدت ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری سطح زمین در شهر “زنده جان” ولایت هرات افغانستان روی داد که این زمین لرزه در مشهد و شهرهای دیگر خراسان رضوی بویژه در تایباد هم احساس شد.

فیلم شدت بسیار بالا زلزله امروز صبح در یکی از برجهای مرتفع مشهد

زلزله افغانستان خسارتی در خراسان جنوبی برجای نگذاشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون در پی زلزله افغانستان هیچ گونه خسارتی در نقاط مختلف خراسان جنوبی گزارش نشده است.

محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زمین لرزه‌ای با قدرت ۶.۴ ریشتر ساعت ۷:۰۸ امروز یکشنبه ۲۳ مهرماه بار دیگر افغانستان را لرزاند.

وی افزود: از زمان زلزله قبلی افغانستان در تاریخ‌های ۱۵ و ۱۹ مهرماه خانه‌های هلال، بنیاد مسکن و فرمانداری‌ها همچنان موارد را رصد می‌کنند و تاکنون از هلال احمر و فرمانداری‌ها گزارشی مبنی بر خسارت واصل نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب از این شهرستان‌ها به روستاهای مرزی استان برای بررسی خسارت‌های احتمالی اعزام شده‌اند و تاکنون خسارتی گزارش نشده است، یادآور شد: این زلزله در شهرستان‌های زیرکوه، قاین و بیرجند احساس شد، اما شدت آن در مشهد بیشتر بود.


باغستان نیوز در شبکه های اجتماعی داخلی

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا