اخبار روزاخبار مهم و فوری

ماه گرفتگی امروز شنبه 6 آبان از چه ساعتی شروع می شود؟

طبق محاسبات انجام‌شده، ماه گرفتگی امروز شنبه 6 آبان 1402 در حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب به وقت تهران آغاز می‌شود.

جزییات ماه گرفتگی امروز شنبه 6 آبان 1402

به گزارش باغستان نیوز امروز، ششم آبان ماه، پس از آنکه ماه کمی از افق بالا آمد، شاهد یک ماه گرفتگی جزیی خواهیم بود. در این پدیده سایه زمین روی ماه می‌افتد و می‌توان آن را برای حدود ۷۸ دقیقه در آسمان شهر تماشا کرد.

ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی از پدیده‌های جذاب نجومی هستند که می‌توان در آسمان شهر هم آن‌ها را مشاهده کرد. این پدیده‌ها که در زمان‌های به خصوصی در سال رخ می‌دهند، علاقه‌مندان زیادی در سراسر دنیا دارند. امروز شب در تاریخ ۶ آبان‌ماه نیز شاهد یک ماه گرفتگی جزیٔی هستیم که می‌توان آن را با چشم غیرمسلح تماشا کرد.

از آنجایی که این خسوف جزیٔی است، تنها بخش کوچکی از ماه وارد سایه زمین می‌شود.

آغاز و پایان ماه گرفتگی

طبق محاسبات انجام‌شده، خسوف در حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه شب به وقت تهران آغاز می‌شود. در ابتدا تنها بخش بسیار کوچکی از ماه وارد سایه زمین می‌شود و شاید نتوان ماه گرفتگی را به وضوح مشاهده کرد، اما با گذر زمان، می‌توان متوجه سایه زمین روی ماه شد که از لبه ماه آغاز می‌شود و کم‌کم پیشروی می‌کند.

این ماه گرفتگی به‌طور کلی ۲۸۵ دقیقه طول می‌کشد که پیش‌بینی می‌شود برای مدت ۷۸ دقیقه بتوان ماه را با چشم غیرمسلح در سایه زمین مشاهده کرد. پس انتظار می‌رود کمی پس از نیمه شب هفتم آبان‌ماه این خسوف به پایان برسد.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44606

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا