اخبار روزاخبار مهم و فوری

ساعت دقیق طرح ترافیک تهران امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره ساعت دقیق طرح ترافیک تهران امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

ساعت دقیق اجرای طرح ترافیک تهران امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

ورود به طرح ترافیک امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ (شش غروب) ممنوع بوده و این طرح به همراه طرح آلودگی هوا در محدوده همیشگی اجرا می شوند.

به گزارش باغستان نیوز، در خصوص ساعت طرح زوج و فرد امروز یا همان طرح آلودگی هوا بنابر استعلام گرفته شده از پلیس راهور و با توجه به وضعیت شاخص آلودگی هوای تهران که اکنون در شرایط قابل قبول قرار دارد، به اطلاع می رساند، طرح آلودگی هوا امروز از ساعت ۰۶:۳۰ تا ساعت ۱۸:۰۰ اجرا شده و تردد در محدوده این طرح بدون توجه به زوج و فرد بودن پلاک، به مدت بیست روز در هر فصل، برای تمامی خودروها آزاد است.

امکان یک‌بار خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک بعد از ساعت ۱۴:۳۰ که تا پیش از این وجود داشت لغو شده است.

طبق اعلام پلیس راهور در روزهای پنجشنبه فقط طرح کنترل آلودگی هوا ( زوج یا فرد سابق) از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ در تهران اجرا شده و طرح ترافیک اصلی پنجشنبه ها اجرا نمیشود.

نقشه طرح ترافیک تهران
نقشه طرح ترافیک تهران

نرخ پایه عوارض سال 1402 مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، بگونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و ۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در چه ساعاتی اجرا می گردد؟

طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح الی 18:00 اجرا خواهد شد و یکبار خروج از محدوده های ترافیکی از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد رایگان می باشد. ضمنا اعلام می گردد در روز پنجشنبه ها تنها محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می شود.

آیا ابعاد و مرزهای محدوده کنترل آلودگی هوا با محدوده زوج یا فرد سابق متفاوت است؟

خیر، ابعاد و مرزهای این محدوده همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است.

مرزهای این محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید چمران) ،

از سمت جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علی (ع) تا تقاطع شهید نواب)،

از سمت شرق به بزرگراه امام علی(ع) از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) و

از سمت غرب به بزرگراه شهید چمران ( از تقاطع شهید همت تا تقاطع بعثت) محدود می شود.

کانال باغستان نیوز در ایتا کانال باغستان در سروش |  کانال بله

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44773

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا