اخبار روزاخبار مهم و فوریرپورتاژ آگهی

لیست بهترین و امن ترین کیف های پول ارز دیجیتال (کیف پول کاغذی و دیجیتالی)

اولین اقدام برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال انتخاب یک کیف پول مناسب برای نگهداری این ارزهای رمزنگاری شده است. اگر در حال مطالعه این مقاله هستید به احتمال زیاد می‌دانید که ارزهای دیجیتال قابل لمس نیستند و شما نمی‌توانید آنها را در گاوصندوق یا کیف پول‌های معمولی نگهداری کنید. برای نگهداری از این دسته از ارزها شما به یک نرم‌افزار یا کیف پول سخت‌افزاری نیاز دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا شوید.

Free photo 3d cryptocurrency rendering design

کیف پول‌های ارز دیجیتال

قبل از اینکه به بررسی بهترین‌های موجود در بازار بپردازیم بهتر است با مفهوم کیف پول ارز دیجیتال و انواع آن بیشتر آشنا شوید. همانطور که گفته شد کیف پول ارزدیجیتال نوعی نرم‌افزار است که برای نگهداری از ارزهای رمزنگاری شده طراحی شده است. گروهی از این نرم‌افزارها آنلاین هستند و شما می‌توانید بلافاصله ارز دیجیتال خود را به بازارها انتقال داده و وارد معامله شوید. دسته دیگر آفلاین هستند و دارایی شما را به دور از اینترنت نگهداری می‌کنند.

از دسته اول به عنوان کیف پول‌های گرم یا نرم‌افزاری و از دسته دوم با عنوان کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری یاد می‌شود. انتخاب میان این دو نوع کیف پول به شخص شما بستگی دارد در واقع اینکه شما چه نوع تریدری هستید و در چه فواصل زمانی برای معامله وارد بازار می‌شوید نقش مهمی در تعیین نوع کیف پول شما دارد.

کیف پول‌های سرد به اینترنت متصل نیستند و امنیت بالاتری را برای دارایی شما به ارمغان می‌آورند چرا که احتمال حملات سایبری و هک به حداقل می‌رسد.

البته نوع سومی از کیف پول دیجیتال نیز وجود دارد که از آن با نام کیف پول کاغذی یاد می‌شود. این دسته از کیف پول‌ها یکی از امن‌ترین انواع کیف پول ارز دیجیتال در بازار هستند. برای تهیه این کیف پول‌ها شما به یک تکه کاغذ نیاز دارید و کافیست روی آن کلید شخصی و عمومی خود را یادداشت بکنید و در محل امری نگهداری کنید. احتمال هک یک تکه کاغذ وجود ندارد همین مسئله امنیت آن را بالا می‌برد البته اگر شما این کاغذ را گم کنید دیگر به دارایی‌های خود دسترسی نخواهید داشت.

Crypto Wallet Opt

بهترین کیف پول‌های موجود در بازار

اکنون نوبت معرفی برخی از بهترین‌های موجود در بازار ارز دیجیتال فرا رسیده است. قبل از مراجعه به سایت ارز دیجیتال و خرید و فروش رمز ارزها به یک کیف پول نیاز دارید.

کیف پول کوین بیس

Coinbase Wallet توسط صرافی شناخته شده کوین بیس معرفی شد و رابط کاربری بسیار ساده‌ای را در اختیار کاربران قرار داد. اگر تا به حال از کیف پول ارز دیجیتال استفاده نکرده باشید نیز به سادگی می‌توانید از این کیف پول بهره‌مند شوید. این کیف پول به سادگی از بیش از ۱۰۰ هزار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از امکانات جذاب این کیف پول می‌توان به امکان تایید دو مرحله‌ای و امنیتی که با استفاده از چند امضا فراهم می‌شود اشاره کرد. این والت از استاندارد ERC20 که در شبکه اتریوم به کار گرفته می‌شود پشتیبانی می‌کند بنابراین تمام ارزهایی که در شبکه اتریوم معرفی می‌شوند را نگهداری می‌کند.

کیف پول MetaMask

متامسک گزینه دوم در فهرست بهترین‌های کیف پول دیجیتالی در بازار است که برای نگهداری از اتریوم طراحی شده است. به این ترتیب شما می‌توانید تمام توکن‌هایی که با استفاده از استاندارد ERC20 ساخته شده‌اند را در این کیف پول نگهداری کنید. این کیف پول با بلاکچین‌های متفاوت سازگار است و به شما اجازه می‌دهد به بازارهای ان اف تی نیز دسترسی داشته باشید. اگر به دنبال کیف پولی برای نگهداری از بیت کوین هستید بهتر است به دنبال گزینه دیگری باشید زیرا متامسک از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول Trust Wallet

کیف پول تراست والت یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که روی تلفن همراه نصب می‌شود و دسترسی شما به ارزهای دیجیتال را در هر زمان و هر مکانی امکان‌پذیر می‌کند.

طراحی بسیار ساده این کیف پول منجر به محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. با هر میزان تجربه و آشنایی با بازار ارز دیجیتال شما می‌توانید از این کیف پول استفاده کنید. این والت از توی صرافی بایننس معرفی شده است و از این رو توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

این والت از بیش از ۷۰ بلاک چین متفاوت پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید چهار و نیم میلیون ارز دیجیتال متفاوت را در آن نگهداری کنید.

Free photo 3d cryptocurrency rendering design

کیف پول Ledger Nano S Plus

کیف پول لجر نانو اس پلاس یک کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال است که در قالب دستگاه کوچکی در اندازه usb در اختیار شما گذاشته می‌شود. این کیف پول با ۵۰ والت سخت افزاری دیگر سازگار است و شما می‌توانید از این قابلیت برای انتقال ارز دیجیتال بین کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. از سوی دیگر با وجود دکمه‌های طراحی شده روی این کیف پول شما می‌توانید با فشار دادن دو دکمه تراکنش‌ها را تایید کنید. زمانی که صحبت از خرید کیف پول سخت‌افزاری به میان می‌آید، برند لجر شناخته شده‌ترین نام در بازار است که محبوب‌ترین نمونه‌های موجود در جهان را تولید می‌کند. از زمان معرفی ارزهای دیجیتال لجر نسل‌های متفاوتی را روانه بازار کرده است و توانسته رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.

کیف پول Electrum

الکتروم یکی از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ در بازار است که به سرعت نصب و راه‌اندازی می‌شود. امنیت این نسخه از کیف پول‌ها در مقایسه با کیف پول‌های نرم‌افزار بالاتر است. این والت به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از قابلیت چند امضایی امنیت دارایی‌های دیجیتال خود را تضمین کنید. شما همچنین می‌توانید با تعیین کارمزد نقل و انتقالات مدت زمان انتظار برای تایید تراکنش‌ها را تعیین کنید. این وات اپن سورس طراحی شده است و برنامه نویسان به کدهای آن دسترسی دارد این مسئله امنیت والت را افزایش داده و اعتماد کاربران را جلب کرده است.

در آخر

انتخاب میان کیف پول سخت افزاری، نرم‌افزاری و کاغذی به شخص شما بستگی دارد. اگر سرمایه‌گذاری بلند مدت را در بازار ارز دیجیتال انتخاب کرده‌اید، کیف پول‌های سخت‌افزاری انتخاب مناسبی برای شما هستند چرا که دارایی شما را به دور از فضای اینترنت نگهداری می‌کنند. این دسته از معامله‌گران مدام در حال خرید و فروش نیستند و به همین دلیل نیازی به دسترسی سریع به بازار ندارند.

از سوی دیگر اگر به کرات و در بازه زمانی کوتاه وارد معامله می‌شوید بهتر است به فکر تهیه یک واحد نرم‌افزاری باشید تا با سرعت بیشتری به بازار دسترسی داشته باشید و بتوانید ارزهای خود را جابجا کنید.

اگر جزو دسته اول هستید می‌توانید در کنار والت‌های سخت‌افزاری والت کاغذی را نیز انتخاب کنید.

فرقی نمی‌کند کدام والت را انتخاب می‌کنید، در هر صورت باید مراقب اطلاعات دسترسی به حساب خود باشید. کلید شخصی خود را با احتیاط نگهداری کنید و فراموش نکنید که کلید شخصی رمز عبور حساب شماست، هر کسی که این رمز را در اختیار داشته باشد مالک ارزهای دیجیتال خواهد بود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44879

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا