اخبار روزاخبار مهم و فوریاقتصادی

عرضه اولیه آذر ۱۴۰۲ بورس ایران را تکان می دهد

سهام شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان با نماد نخریس عرضه اولیه آذر ۱۴۰۲ خواهد بود. در ادامه سایت باغستان نیوز به معرفی شرکت خواهیم پرداخت.

نخریس عرضه اولیه آذر ۱۴۰۲ بازار سرمایه ایران را منفجر خواهد کرد

 بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران نماد شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان «نخریس» در فهرست نرخ های فرابورس ایران در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در گروه منسوجات به عنوان صد و هشتادمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

مدیر ارزش‌گذاری شرکت تامین سرمایه خلیج‌فارس با اعلام اینکه برای هر روش ارزش‌گذاری ۲۰ درصد برای nav در نظر گرفته شد، گفت: در نهایت میانگین ارزش حقوق صاحبان سهام پس از کسر تعهدات احتمالی شرکت ۱۸۲۶ میلیارد تومان و ارزش هر سهم نخریس ۶۰۸۹ تومان ارزش‌گذاری شد.

در نشست خبری عرضه اولیه نخریس چه گذشت؟ – کلیک کنید

معرفی شرکت نخریس

شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان سال ۱۳۱۳ با بیش از ۱۲۰۰ نفر نیروی انسانی، ۱۰ هزار و ۸۶۴ دوک ریسندگی و ۱۵۴ دستگاه بافندگی تاسیس و فعالیت را آغاز کرد. با پیروزی انقلاب و قرار گرفتن این مجموعه در ذیل آستان قدس رضوی، طرح بازسازی و تحول اساسی این شرکت در سال ۱۳۶۵ در زمینی به مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع در محل فعلی کارخانه واقع در کیلومتر ۱۷ جاده نیشابور به مشهد آغاز شد.

کارخانه با زیربنای ۵۰ هزار متر مربع شامل سالن های ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و انبارهای متعدد و برخورداری از پیشرفته ترین فناوری و تجهیزات تولید منسوجات سال ۸۳ بطور رسمی افتتاح و شهریور همان سال و در مرحله اول سالن ریسندگی با تولیداتی متنوع از نخ با جنس و نمره های مختلف و با ظرفیت کامل آغاز به کار کرد.

سال ۹۴ با خرید دستگاه های چند لا کنی و تابندگی امکان تولید نخ های چندلا فراهم و سبد محصولات نیز کامل تر شد. به منظور افزایش تنوع محصولات و توسعه خطوط تولید پارچه سال ۹۶ تعداد ۱۲ دستگاه ماشین بافندگی data-x-ITEMA خریداری، نصب و به بهره برداری رسید که طی آن سقف تولید اسمی شرکت به بیش از ۱۲ میلیون متر مربع در سال افزایش پیدا کرد و تولید پارچه های چند رنگ نیاز به توانمندی های این مجموعه اضافه شد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۶۰۰ هزار تومان بوده که طی چند مرحله به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. طبق شروط هیات پذیرش فرابورس، مجمع فوق العاده شرکت افزایش سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی برای رساندن سرمایه از ۲۰ به ۵۰ میلیارد تومان را مصوب کرد که مرحله اول افزایش سرمایه با ۱۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته محقق شده اما مرحله دوم از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با لزوم قابلیت نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شرکت در بازار سرمایه در اختیار هیات مدیره قرار گرفت. هیات مدیره در نظر دارد بعد از عرضه سهام شرکت در فرابورس در کوتاه ترین مدت این بخش از افزایش سرمایه را محقق کند.

مالکیت ۸۵ درصد سهام با ۴۷۶ نیروی انسانی به آستان قدس رضوی ، ۱۳ درصد سهام به سرمایه گذاری ملی و ۲ درصد به سایر سهامداران تعلق دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا