اخبار روزاخبار مهم و فوریرپورتاژ آگهی

بهترین وکیل مهریه در کرج و آشنایی با مراحل و هزینه به اجرا گذاشتن مهریه

یکی از مشکلات رایج مربوط به دادخواست طلاق در کشور، بحث مهریه است. البته بخش عظیمی از دادخواست‌های کیفری مهریه به پرونده‌های وکیل مهریه در کرج مربوط می‌شود. به همین ترتیب قصد داریم در این مطلب، ابتدا دررابطه‌با شیوه دادخواست مهریه و سپس بهترین وکیل کیفری کرج به‌صورت مفصل صحبت کنیم. با‌توجه‌به شرایط کنونی اقتصاد ایران و تغییر نرخ روزانه سکه، یکی از نگرانی‌های اصلی زوجینی که درخواست طلاق دارند، بحث مهریه است.

images 1700629882 655d8d7a563c4

منظور از مهریه چیست؟

مهریه در حقوق، یک اصل بسیار مهم در سنت و مذهب ازدواج است. در واقع هدف از ارائه مهریه از طرف مرد به زن، جبران برخی کمبودهای مربوط به سهم‌الارث زن است. مهریه از واژه مهر برگرفته شده است که در عرف به معنای احترام مرد به زن است. مهریه یا همان کابین و صداق با هدف نشان دادن تعهد مرد به زن انجام شده و به نوعی پایبندی زوجین به زندگی مشترک است؛ اما متاسفانه ممکن است با وجود برخی مشکلات بین زوجین، زندگی مشترک آن‌ها در نهایت به طلاق ختم شود. آمار رسمی مربوط به دادخواست طلاق و دریافت مهریه عمدتا به پرونده‌های وکیل مهریه در کرج مربوط می‌شود. در صورت داشتن هر گونه پرسش و درخواست مشاوره در خصوص مهریه، می‌توانید با وکلا در دفتر وکالت در عظیمیه کرج تماس بگیرید.

انواع مهریه

بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته، انواع مهریه در 4 دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند:

  • مهرالمثل: این نوع مهر به زمانی اشاره دارد که در آن مرد و زن به هنگام نکاح آن را تعیین نکرده باشند. این نوع مهر بعد از عقد نکاه به توافق هر دو طرف مشخص می‌شود.

  • مهرالسنه: این نوع مهریه، در واقع به مهریه حضرت زهرا اشاره داشته و مقدار آن نیز برابر با 500 درهم است! این مقدار از مهریه را پیامبر اعظم برای زنان اسلام تعیین کرده است؛ به همین دلیل به مهرالسنه معروف است.

  • مهرالمسمی: این نوع مهریه در واقع همان مبلغی است که به هنگام عقد ازدواج مشخص می‌شود. این مهریه میزان مالی است که هر دو زوجین با یکدیگر بر سر آن توافق می‌کنند.

  • مهرالمتعه: اگر در زمان برگزاری نکاح هیچ مهریه‌ای تعیین نشده باشد، آنگاه باید مهرالمتعه نیز مشخص شود. البته به شرطی که زوجین قبل از برقراری نزدیکی بخواهند از یکدیگر طلاق بگیرند. اگر این شرایط برقرار باشد، زن می‌تواند نسبت به دریافت مهریه از همسر خود اقدام کند.

در صورت داشتن هر گونه پرسش در مورد انواع مهریه و شرایط دریافت هر کدام، بهتر است با یک دفتر وکالت معتبر در کرج مشورت کنید.

نقش و اهمیت وکیل کیفری کرج در پیگیری پرونده مهریه

همان‌طور که مستحضر هستید، دعاوی و مشکلات مربوط به خانواده پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و طبیعتا زوجین نمی‌توانند به تنهایی مشکلات مربوطه را برطرف کنند؛ به همین دلیل بایستی هر زوجین از وکیل مهریه در کرج کمک بگیرند تا بتوانند به‌صورت قانونی، از حق خود دفاع کنند.

به زبانی ساده‌تر، زوجینی که درخواست طلاق دارند، به علت نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص احکام و قوانین حقوقی، لازم است تا از دانش و علم یک وکیل مهریه بهره‌برداری کنند. قبل از هر اقدامی جهت پیشبرد اهداف خود در دادخواست طلاق باید حتما به یک دفتر وکیل در کرج مراجعه کنند. البته پرونده‌هایی وجود دارند که در آن‌ها مرد از پرداخت مهریه به زن اجتناب می‌کند، در چنین شرایطی زن می‌تواند با اثبات به حق‌بودن خود در دریافت مهریه کرج در دادگاه، به‌راحتی حق خود را دریافت کند؛ اما به شرطی که با یک وکیل مهریه متخصص و حرفه‌ای مشورت کند.

images 1700570486 655ca5767c7b8

تحت چه شرایطی مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت؟

یکی از سوالات بسیار رایجی که افراد از انواع وکیل مهریه در کرج دارند، این است که در چه شرایطی زن نمی‌تواند از حق مهریه خود دفاع کرده و آن را دریافت کند؟ در کل با‌توجه‌به احکام و شرع در اسلام، مهریه حق زن بوده و بعد از اجرای عقد به او تعلق می‌گیرد. حتی در احکام مدنی آمده است که زن هر زمان که اراده کند، می‌تواند مهریه خود را از همسر طلب کند؛ اما در برخی شرایط خاص، قانون نیز شرایط را برای دریافت مهریه مساعد نمی‌بیند، در چنین مواقعی باید حتما از وکیل کیفری در کرج کمک گرفت. از جمله شرایطی که در قانون مدنی منجر به عدم دریافت مهریه می‌شود عبارت‌اند از:

ماده 1092

در این ماده از قانون مدنی، چنانچه شوهر قبل از نزدیکی و ارتباط جنسی با همسر خود درخواست طلاق دهد، آنگاه مرد موظف است تا 50 درصد از کل مبلغ مهریه را به همسر خود پرداخت کند. البته اگر شوهر نیمی از مهریه را به همسر خود داده باشد، در صورت پشیمانی و برقرار بودن شرایط عدم رابطه جنسی می‌تواند درخواست استرداد نیمی از آن را به کمک بهترین وکیل مهریه در کرج ارائه کند.

ماده 1101

بر اساس این ماده از قانون مدنی، با‌توجه‌به چندین پرونده مربوط به طلاق و دادخواست مهریه گروه وکلای کرج وکیل، در‌صورتی‌که بعد از عقد نکاح و پیش از ایجاد رابطه جنسی بین زن و مرد، اگر عقد انجام‌شده فسق شود، آن‌گاه هیچ‌گونه مهریه‌ای به زن تعلق نخواهد گرفت!

ماده 1088

بر اساس این ماده، چنانچه همسر زن قبل از تعیین مهریه فوت کند، آنگاه هیچ‌گونه مهریه‌ای به زن تعلق نمی‌گیرد. به زبانی ساده‌تر، زن نمی‌تواند از محل ارث شوهر، مهریه خود را دریافت کند. چنین شرایطی بیشتر در پرونده‌های مربوط به گروه وکلای کرج وکیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ماده 1098

باتوجه‌به ماده 1098، اگر تحت هر شرایطی عقد نکاه بین زوجین باطل شده باشد و همچنین هیچ‌گونه ارتباط جنسی بین زن و مرد صورت نگیرد، آنگاه زن نمی‌تواند نسبت به دریافت مهریه خود از همسر اقدام کند. حتی در‌صورتی‌که مرد از قبل مهریه زن را به او داده باشد، در صورت ندامت و حاکم بودن این شرایط ذکر‌شده، می‌تواند نسبت به استرداد مهریه توسط یکی از بهترین انواع وکیل مهریه در کرج اقدام کند. البته توجه داشته باشید که استرداد مهریه در چنین شرایطی سختی‌های خاص خود را داشته و برای پیروز شدن در این دادخواست، باید از یک وکیل کیفری کرج کمک گرفت.

images 1700629845 655d8d5506614

تحت چه شرایطی مهریه به زن تعلق خواهد گرفت؟

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط انواع گروه وکیل مهریه در کرج، مهریه زمانی به زن تعلق می‌گیرد که بین عقد ازدواج، شرط تعلق مهریه به زن نیز توسط هر دو زوجین مورد تایید قرار گرفته باشد. در‌حالت‌کلی زن می‌تواند نسبت به دریافت مهریه خود اقدام کند و وظیفه مرد پرداخت آن است. البته همسر زن با مراجعه به دفتر وکیل در کرج یا در هر شهر دیگری می‌تواند با ارائه مستندات قانونی و مشارکت وکیل، از پرداخت مهریه خودداری کند.

بر اساس قوانین مندرج مربوط به مهریه، زن حتی بعد از فوت همسر خود می‌تواند نسبت به دریافت مهریه خود از اموال شوهر اقدام کند. حتی زن نیز می‌تواند بدون دادخواست طلاق از همسر خود، مهریه توافق‌شده را به‌صورت تمام و کمال مطالبه کند. حتی در‌صورتی‌که همسر متوفی زن، تمکن مالی کافی برای پرداخت مهریه را نداشته باشد، باید والدین و ترکه متوفی این مهریه را پرداخت کنند.

دریافت مشاوره رایگان و اختصاصی مهریه در دفتر وکالت در عظیمیه

به هنگام انتخاب وکیل مهریه در کرج سعی کنید بیشترین دقت را داشته باشید؛ چراکه در شهر کرج صدها موکل پایه یک دادگستری وجود دارد که در بین آن‌ها تنها تعداد انگشت‌شماری تخصص کافی را در زمینه مهریه دارند. به احتمال خیلی زیاد، ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد برای دفاع از برخی امور حقوقی خود در طلاق نکاح، به یک وکیل پایه یک کرج نیاز داشته باشید، در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم از گروه وکلای کرج مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

images 1700570487 655ca57735d26

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم در مورد مهریه و انواع آن و همچنین شرایط تعلق مهریه به زن به‌صورت مفصل صحبت کنیم. در‌حالت‌کلی، امور حقوقی مربوط به دادخواست مهریه بسیار حساس بوده و قوانین و احکام خاص خود را دارد. حتی اگر شما به‌عنوان همسر زن حق دفاع از مهریه را داشته باشید، در‌صورت نداشتن وکیل مهریه متخصص نمی‌توانید به خوبی از حق خود دفاع کنید. پس بهتر است چه به‌عنوان همسر زن یا چه به‌عنوان شوهر، قبل از انجام هر کاری با یک وکیل مهریه در کرج مشورت کنید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=46954

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا