اخبار آلودگی هوا

شاخص آلودگی هوای زنجان امروز دوشنبه 13 آذر 1402

 کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان گفت: شاخص کیفیت هوای زنجان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای زنجان امروز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای زنجان امروز دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲

الناز هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت هوای زنجان اظهار کرد: در حال حاضر شاخص کیفیت هوا برای گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی در وضعیت ناسالم قرار دارد و تا حد امکان این افراد نباید از منزل خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای استان روی عدد ۱۲۲ قرار دارد، ابراز کرد: ذرات ریز موجود در هوا در حال افزایش غلظت است و شرایط را برای افراد حساس ناسالم‌تر می‌کند.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان یادآور شد: ذرات معلق در هوا با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون عامل این آلایندگی است و با وزش باد و خشکی زمین شاهد خیزش گرد و غبار هستیم.

وی ادامه داد: شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد است.

هاشمی با اشاره به اینکه شاخص ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا خطرناک است، عنوان کرد: وجود ذرات ریز در هوا زندگی و تنفس افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا