اجتماعی و فرهنگی

علت فوت و درگذشت خسرو بامداد کارگردان پیشکسوت تئاتر چه بود؟ + بیوگرافی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره دلیل درگذشت و علت فوت خسرو بامداد کارگردان پیشکسوت تئاتر چه بود؟ به همراه بیوگرافی مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

جزئیات فوت مرحوم خسروبامداد

خسرو بامداد (محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر) صبح امروز چهارشنبه ۱۸ آبان درگذشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، خسرو بامداد (محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر) در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

نمایشنامه‌های «چاقو تیزکن»، «بدرود تا ابد»، «حسنک وزیر»، «منصور حلاج»، «دو زن» و «خسی در میعاد» بخشی از آثار این هنرمند در مقام نمایشنامه‌نویس است.

«خرس»، «توهم»، «سفری در کویر»، «شب بارانِی» و «مستخدم ماشینی» از جمله آثاری است که بامداد به عنوان کارگردان روی صحنه برده است.

تحلیل آثار نمایشی نمایشنامه‌نویسانی چون شکسپیر، استریندبرگ، هارولد پینتر، یونسکو، اوجین اونیل از دیگر فعالیت‌های این محقق و مدرس تئاتر به شمار می‌آید.

پایگاه خبری باغستان نیوز درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

منبع: انتخاب

بیوگرافی مرحوم خسرو بامداد

خسرو بامداد بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1317 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار خسرو بامداد می‌توان به بازیگری در فیلم رگ خواب، سریال معمای یک قتل و فیلم ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه اشاره کرد.

خسرو بامداد نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال 1373 در 56 سالگی در سریال معمای یک قتل به کارگردانی حسن فتحی و قاسم شاکری بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم رگ خواب، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای خسرو بامداد محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حمید مظفری، سیدصادق هاتفی، مهتاب نصیرپور و بهروز بقایی را تجربه کرد.

خسرو بامداد در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم خسرو بامداد در این سال، بازیگری در فیلم رگ خواب به کارگردانی حمید نعمت‌الله محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی خسروبامداد بازی در فیلم رگ خواب بوده است. خسرو بامداد سال 1394 در 77 سالگی در فیلم رگ خواب نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با حمید نعمت‌الله همکاری داشته است. خسرو بامداد توانست با بازی در فیلم رگ خواب تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا و لیلا موسوی بر تجارب او افزود.

در این سال‌ها خسروبامداد با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران صابر ابر با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با خسرو بامداد داشته است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی خسروبامداد آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. خسرو بامداد را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 80% آثار وی سینمایی و 20% آثارش تلویزیونی است. در واقع خسرو بامداد از مجموع 5 اثری که در کارنامه دارد، در 4 اثر در سینما با نام‌های فیلم مسخره باز، فیلم بی سایه، فیلم رگ خواب و فیلم ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه به ایفای نقش پرداخته و در 1 اثر در تلویزیون با نام سریال معمای یک قتل بازی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا