اجتماعی و فرهنگیبیوگرافی

بیماری سینا علیخانی چیست؟ نسبت او با احسان علیخانی چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره بیوگرافی سینا علیخانی کیست و بیماری او چیست +فیلم و اینستاگرام مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

سینا علیخانی متولد سال ۱۳۸۸ بوده و در حال حاضر دانش آموز کلاس نهم می‌باشد.

او دارای بیماری اس ام آ (SMA) یا ضعف تنفسی و عضلانی یا سستی و شل بودن عضله بوده که سال گذشته ویدیویی از صحبت‌های او با پلیس در فضای مجازی منتشر شد و مورد تحسین قرار گرفت.

جالب است بدانید آمپول این بیماری اسپینرازا نام دارد که قیمت آن در بازار گران است و در ایران وجود ندارد.

سینا علیخانی هیچ نسبتی با احسان علیخانی ندارد.

بیوگرافی سینا علیخانی

سینا علیخانی نوجوان 14 ساله متولد 1388 در تهران است که بیشتر به دلیل کلیپ گفتگوی او با پلیس شناخته میشود از پلیس بابت جلوگیری از اعتراض بابت کمبود دارو گلایه میکرد.

به گزارش باغستان نیوز: این پسر دانش اموز به دلیل نبود داروهای اس ام ای به همراه سایر بیماران در خیابان اقدام به تجمع اعتراضی کرده بودند و پلیس برای متفرق کردن آنها اقدام کرد اما این پسر نوجوان با یکی از ماموران پلیس که فرمانده آنها بود صحبت‌هایی داشت که ویدیو آن در فضای مجازی وایرال شد و توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد.

همچنین ببینید:

حالا این کودک به دلیل مشکلات ناشی از بیماری که داشته است در حال حاضر وضعیت بحرانی را تجربه می‌کند و در بیمارستان بستری شده است.

بیماری سینا علیخانی چیست؟

بیماری وردینگ هافمن یا spinal muscular atrophy که به اختصار sma نامیده می‌شود یک بیماری ژنتیکی است که با گذشت زمان پیشرفت می‌کند و منجر به آتروفی عضلانی می‌شود. پس برای جلوگیری از پیشرفت بیماری لازم است اقدامات تشخیصی و درمانی به موقع انجام شود. در این مطلب بیماری sma را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات کافی در مورد آن در اختیار داشته باشید؛ پس با ما همراه باشید.

سینا علیخانی
سینا علیخانی

در بیش‌تر مواقع والدینی که دارای ژن معیوب یا به اصطلاح ناقل بیماری هستند، بیماری را از بدو تولد به فرزندان خود منتقل می‌کنند. به طور معمول بین ۴۰ تا ۶۰ درصد افرادی که ژن معیوب دارند، قابلیت انتقال ژن را به فرزندان خود دارند. درصورتی‌که والدین ناقل باشند، احتمال بروز موارد زیر وجود دارد.

پیج اینستاگرام

در اینستاگرام میتوانید با آیدی sina.alikhani_sma سینا علیخانی را دنبال کنید.

سینا علیخانی
سینا علیخانی

او در اینستاگرامش نوشته:

خدایا قلبم از درد فشرده شده،دقیقا دو سال پیش رییس جمهور دستور واردات دارو برای همه بیماران بمدت شش ماه داد و موجی از امید در دلهایمان ایجاد کرد ولی وزارت نشینان از اجرای دستور سر باز زده و من بعد از گذشت دوسال و سه دیدار با رییس جمهور کشورم از دارو بی نصیبم ؛دستهایم دست کمی از پاهایم نداشته؛قدرت نگه داشتن گردنم را ندارم و دیدن عکس کمرم اشک از دیده هر انسانی سرازیر می کند،حسرت یک شب خواب ارام برایم به دل من و پدرو مادرم مانده است؛دوستانم یک به یک بخاطر نبودن دارو آسمانی شدند و هیچ احدی ذره ای از این اتفاقات غمی به دلش راه نمیدهد.امروز در استانه سومین سال از قول رییس جمهور خود را برای رویدادی بزرگ آماده می کنم.از مردم عزیز همچون گذشته انتظار حمایت و انرژی مثبت دارم.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=48719

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا