اخبار آلودگی هوا

شاخص آلودگی هوای تبریز امروز پنجشنبه 30 آذر 1402

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: آلودگی هوای کلانشهر تبریز بر اساس اعلام ایستگاه های پایش نسبت به روز گذشته تشدید شده است. در ادامه به میزان شاخص آلودگی هوای تبریز امروز پنجشنبه 30 آذر 1402 می پردازیم.

میزان شاخص آلودگی هوای تبریز امروز پنجشنبه 30 آذر 1402

شهنام اشتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون معادل ۱۲۳ است که نسبت به شامگاه گذشته افزایش یافته و برای گروه های حساس ناسالم می باشد.

به گفته وی کیفیت هوای تبریز در متوسط ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۶ دیروز تا ۶ امروز معادل ۱۲۱ بوده است که در ساعات گذشته این وضع روند افزایش و نامطلوب در پیش گرفته است.

اشتری با اشاره به اینکه اکنون تعداد هشت ایستگاه پایش کیفیت هوا در تبریز وجود دارد که تعداد پنج ایستگاه آن ذرات معلق و گاز موجود در هوا را پایش می کند و سه ایستگاه نیز تنها آلودگی گازی را مورد سنجش قرار می دهد.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از ایرنا، در ۲۱ روز گذشته هوای کلانشهر تبریز به مدت ۹ روز در شرایط ناسالم قرار داشت که در روزهای یازده، ۱۲ و ۱۳ ماه جاری مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

با توجه به وضع کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا