مذهبیاخبار مهم و فوری

نماز اول ماه رجب چگونه است؟ + نحوه خواندن

ماه رجب هفتمین ماه قمری و اولین ماه از ماه‌های حرام می‌باشد. برای این ماه اعمال مستجبی بسیاری ذکر شده است. ‌نحوه خواندن نماز اول ماه رجب چگونه است؟

نماز حضرت سلمان که رسول خدا (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) به او فرمود این نماز را بخوان.
این نماز ده رکعت است که به صورت پنج نماز دو رکعتی به شرح زیر خوانده می‌شود:
الف. در هر رکعت بعد از حمد، سه بار سوره اخلاص و سه بار سوره کافرون.
ب. بعد از هر دو رکعت دست‌ها را بلند کند و این دعا را بخواند: ««لا اله الّا الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حیّ لا یموت بیده الخیر و هو علی کلّ شیء قدیر»».
ج. سپس بگوید: ««اللهمّ لا مانع لما اعطیت و لا معطی لما منعت و لا ینفع ذا الجدّ منک الجدّ»». پس دست‌ها را به روی خود بکشد. سید روایت کرده است که هر کس در ماه رجب یک روز را روزه بدارد و چهار رکعت نماز گزارد در رکعت اول صد مرتبه آیة‌الکرسی، و در رکعت دوم دویست مرتبه سوره توحید، نمیرد تا جای خود را در بهشت ببیند یا دیده شود برای او.

 نماز در هر شب ماه


در هر شب، دو رکعت خوانده می‌شود، در هر رکعت بعد از حمد، سه مرتبه سوره کافرون و یک مرتبه سوره توحید خوانده شود. بعد از دو رکعت چون سلام نماز را دهد، دست‌ها را بلند کند و بگوید: ««لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حیّ لا یموت بیده الخیر و هو علی کلّ شیء قدیر و الیه المصیر و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم صلّ علی محمد النّبیّ الامّیّ و آله»» و دست‌ها را به صورت خود بکشد.
از حضرت رسول اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) مروی است که کسی که این عمل را به جا آورد، حق تعالی دعای او را مستجاب گرداند و ثواب شصت حج و شصت عمره به او عطا فرماید

نماز یک شبی در ماه


از رسول اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) روایت شده که فرمود: «هر کس در یک شب از ماه رجب دو رکعت نماز، و در این دو رکعت صد مرتبه سوره توحید را بخواند، ثواب آن مثل این است که صد سال روزه گرفته است در راه خدا، و عطا کند خدا به او صد قصر در بهشت در هر قصری در جوار یکی از پیامبران (علیهم‌السّلام)».

یاد‌آوری می‌شود که شب‌های ماه رجب هر کدام نماز به خصوصی دارند که در کتاب مفاتیح‌الجنان به تفصیل آورده شده است.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=51513

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا