اخبار روزاخبار مهم و فوریرپورتاژ آگهی

روش های اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه یکی از امن ترین روش ها به منظور اخذ اقامت دائم این کشور بوده از این روی شما عزیزان می توانید در صورت لزوم برای ثبت نام در دانشگاه های خصوصی این کشور اقدام کنید. تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور با زبان های گوناگونی نظیر انگلیسی، فرانسوی، ترکی، عربی و غیره امکان پذیر بوده و مدرک دریافتی از آن در بسیاری از نقاط دنیا معتبر می باشد.

روش های اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

متقاضیان می توانند به منظور اخذ پذیرش دانشگاه های خصوصی این کشور از روش های گوناگونی اقدام کنند.

شرکت در آزمون ها: یکی از اصلی ترین روش های ورود به دانشگاه های خصوصی این کشور، شرکت در آزمون هایی چون YOS، SAT و غیره می باشد.

پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی: متقاضیان می توانند در این روش صرفا بر اساس معدل دیپلم و بدون شرکت در آزمون، پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را اخذ کنند.

در ادامه ی این مطلب به بررسی سه دانشگاه خصوصی و برتر کشور ترکیه (دانشگاه باهچه شهیر، باشکنت، بیرونی) خواهیم پرداخت و تمامی ویژگی های هر یک را به طور کامل بررسی خواهیم کرد به علاقه مندان توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با توران آکادمی همراه باشید.

دانشگاه باهچه شهیر BAU

این دانشگاه به طور رسمی از سال 1998 و با شعار (دانشگاه جهانی در قلب استانبول) فعالیت خود را آغاز کرده است. دانشگاه باهچه شهیر یا به اختصار (BAU) با ارائه ی برنامه های تحصیلی متنوع و فرصت های ویژه به دانشجویان توانسته به یکی از محبوب ترین دانشگاه های خصوصی این کشور تبدیل شود.

دانشگاه باهیچه شهیر

برنامه های دانشگاه باهچه شهیر

این دانشگاه دارای 28 برنامه در مقطع کارشناسی، 4 پردیس فعال در استانبول، 9 دانشکده و 2 مدرسه عالی بوده از این روی می توان نتیجه گرفت که دانشگاه باهچه شهیر طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را دارا می باشد. از جمله رشته های تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • مهندسی صنایع
  • دندان پزشکی
  • مهندسی نرم افزار
  • ریاضیات
  • طراحی صنعتی
  • حقوق
  • روانشناسی
  • طراحی بازی های دیجیتالی
  • آشپزی
  • خلبانی
  • آموزش زبان انگلیسی

شما عزیزان می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب سایت رسمی دانشگاه باهچه شهیر مراجعه فرمایید.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی

دانشگاه باهچه شهیر به دانشجویان بین المللی بورسیه ی تحصیلی اعطا می کند. این امر تاثیر بسیار زیادی در رفاه حال دانشجویان نیز می گذارد. از جمله بورسیه های تحصیلی دانشگاه باهچه شهیر می توان به بورسیه ورزشی، تحقیقاتی، بورسیه بر اساس عملکرد دانشجو و غیره اشاره کرد.

تحصیل در رشته پزشکی

دانشگاه باهچه شهیر به دلیل دارا بودن امکانات متنوع نظیر آزمایشگاه های مجهز، کلینیک های پزشکی و مواردی از این دست توانسته به یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی به منظور تحصیل در رشته ی پزشکی تبدیل شود.

دانشجویان می توانند به مدت 6 سال و با پرداخت هزینه ای در حدود 25000 دلار در شاخه های پزشکی این دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

دانشگاه باشکنت

دانشگاه خصوصی باشکنت واقع در شهر زیبای آنکارا فعالیت رسمی خود را از سال 1994 آغاز کرده و با داشتن بزرگ ترین مراکز تحقیقاتی و دیالیز توانسته به شهرت بسیار زیادی در این کشور دست پیدا کند. باشکنت جزو 50 دانشگاه برتر کشور ترکیه بوده و این احتمال وجود دارد تا در سال های آینده رتبه ی جهانی و بومی این دانشگاه افزایش چشمگیری داشته باشد.

images 1705330979 65a549239af1a

امکانات رفاهی باشکنت

دانشگاه باشکنت با داشتن امکانات گوناگون، رفاه حال دانشجویان را تا حد زیادی تامین می کند. سالن های ورزشی مجهز، رستوران و کافه تریا، اتاق تلویزیون، خوابگاه های دخترانه و پسرانه با تمامی تجهیزات از جمله امکانات این دانشگاه محسوب می شود.

https://touran.academy/baskent-university/

روش های اخذ پذیرش دانشگاه باشکنت

متقاضیان می توانند ازطریق شرکت در سه آزمون YOS، SAT و GCE پذیرش این دانشگاه را اخذ کنند.

نکته: کسب حداقل 1000 امتیاز در آزمون SAT و حداقل 85 امتیاز در آزمون یوس به منظور قبولی در این دانشگاه الزامی است.

تعداد بالای دانشکده ها

دانشگاه باشکنت دارای تعداد زیادی دانشکده بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده الهیات، دندان پزشکی، پزشکی، حقوق، علوم اقتصاد، علوم بهداشتی، تربیت دبیر اشاره کرد.

موقعیت مکانی دانشگاه باشکنت

این دانشگاه در 18 کیلومتری جاده اسکی شهیر واقع شده و دارای یکی از مدرن ترین ساختمان ها می باشد. باشکنت به منظور رفت و آمد آسان دانشجویان، خدماتی نظیر سرویس های رفت و برگشتی  را ارائه می دهد.

دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی در دسته ی دانشگاه های تازه تاسیس قرار داشته و فعالیت خود را به طور رسمی از سال 2014 آغاز کرده و با الهام از دانشمند مشهور در زمینه ی پزشکی و ستاره شناسی، ابوریحان بیرونی نام گذاری شده است. دانشگاه بیرونی دارای 6 دانشکده بوده که از میان آن ها می توان به دانشکده مهندسی، پزشکی، دندان پزشکی و غیره اشاره کرد. هم چنین دانشجویان می توانند با دو زبان ترکی و انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند. بیرونی موفق به کسب رتبه ی 67 در میان دانشگاه های بومی این کشور شده و با عضویت در طرح اراسموس، امکان تحصیل در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی را برای دانشجویان خود فراهم می کند.

https://touran.academy/biruni-university/

مدارک مورد نیاز به جهت ثبت نام

این دانشگاه هر ساله مدارک مورد نیاز به منظور ثبت نام را در وب سایت رسمی خود اعلام می کند. عموما این مدارک شامل گذرنامه، چند قطعه عکس، ترجمه و ریز نمرات دیپلم می باشد.

اخذ پذیرش دانشگاه بیرونی

متقاضیان می توانند از طریق شرکت در آزمون های ورودی و یا صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، پذیرش این دانشگاه را اخذ کنند.

آشنایی با مزایای تحصیل در دانشگاه بیرونی

اعتبار بالای مدرک: مدرک دریافتی از دانشگاه بیرونی در بسیاری از کشور های جهان معتبر بوده از این روی دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در این دانشگاه می توانند به آسانی در بسیاری از کشورها مشغول به کار شوند.

امکانات متعدد در شاخه ی پزشکی: دانشجویان شاخه ی پزشکی به منظور کسب تجربه و اطلاعات بیشتر در طول تحصیل، در بیمارستان حضور داشته و بیماران را بررسی می کنند.

امکانات رفاهی متعدد: از جمله امکانات رفاهی این دانشگاه می توان به پارکینگ، کافه تریا، نانوایی، فروشگاه، سالن های غذاخوری و غیره اشاره کرد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=51881

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا