اخبار روز

ساعت و مکان برگزاری نماز باران امروز جمعه در اصفهان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) با دعوت از مردم اصفهان برای شرکت در نماز باران گفت: نماز باران در واقع درس توحید و توجه به قدرت و رحمت الهی است.

جزییات برگزاری نماز باران امروز در اصفهان

 حجت‌الاسلام صادقی گفت: بر اساس آیات قرآن، بسیاری از مشکلات در زندگی دنیایی ناشی از فراموشی یاد خدا و دوری از معنویت است و عواملی همچون بد رفتاری با پدر و مادر، سبک شمردن نماز و دوری از توسل به اهلبیت (ع) باعث سختی زندگی دنیایی خواهد شد.

نماز باران، ساعت ۱۰ صبح امروز جمعه 29 دی، در جوار گلستان شهدای اصفهان، به امامت آیت الله مهدوی اقامه می‌شود.

ساعت و مکان برگزاری نماز باران امروز جمعه در اصفهان
ساعت و مکان برگزاری نماز باران امروز جمعه در اصفهان

درخواستمان از مردم این است که آداب این نماز یعنی سه روز روزه و حضور فرزندان و سالمندان را مدنظر قرار دهند و برای اجرا و اقامه نماز نیز زیرانداز، سجاده و مهر به همراه داشته باشند.

لوکیشین گلستان شهدای اصفهان

نماز باران مثل نماز عید، دو رکعت است و رکعت اول، پنج قنوت و رکعت دوم‌ چهار قنوت دارد و بهتر است که با جماعت‌ خوانده شود.

مستحبات بعد از نماز باران و نیز، وقتی نماز به پایان رسید، پیش‌نماز به منبر رود، و عبای خود را واژگونه یا پشت و رو بر دوش افکند، با صدای بلند، صد بار تکبیر بگوید، رو به مردم سمت راست کرده، صد بار بلند، سبحان الله بگوید، سپس به‌ مردم طرف چپ روی کرده و صد بار با صدای بلند، لا اله الا الله بگوید، مانعی ندارد که مردم هم با صدای بلند، این شعارها را بدنبال پیشن‌ماز، تکرار کنند، چرا که رحمت و مغفرت را بهتر جلب می‌کند. آنگاه، امام جماعت و مردم، دست‌ به دعا بردارند، و بسیار التماس و دعا کنند و بنالند و بخواهند، و امام جماعت، خطبه بخواند و از خداوند، طلب باران کند. و بهتر است از خطبه‌هایی که از معصومین -علیه‌السلام- نقل شده‌ استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا