اجتماعی و فرهنگی

مهران کریمی‌ ناصری سوژه ایرانی فیلم ترمینال کیست؟ + علت فوت و بیوگرافی

آقای مهران کریمی ناصری به مرگ طبیعی درگذشته است.

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره بیوگرافی مهران کریمی‌ ناصری سوژه ایرانی فیلم ترمینال به همراه علت فوت و مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

علت فوت مهران کریمی‌ ناصری

«مهران کریمی‌ ناصری»، مرد ایرانی که به مدت ۱۸ سال در ترمینال فرودگاه شارل دوگل پاریس، پایتخت فرانسه، زندگی کرد، در ۷۷ سالگی در همین فرودگاه درگذشت.

یک منبع در فرودگاه به خبرگزاری فرانسه گفت که آقای کریمی ناصری قبل از ظهر روز شنبه ۱۲ نوامبر در ترمینال 2F و به مرگ طبیعی درگذشته است.

زندگی و سرنوشت آقای کریمی ناصری الهام بخش استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم «ترمینال» بود، فیلمی که با بازیگری تام هنکس در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و او از بابت آن پول دریافت کرد.

به گفته منبعی که خبر درگذشت «مهران کریمی‌ ناصری» را به خبرگزاری فرانسه اطلاع داد، وی پس از خرج کردن پولی که از بابت این فیلم به دست آورده بود، چند هفته‌ای می‌شد که به فرودگاه بازگشته بوده است و هنوز چندین هزار یورو همراه داشته است.

پیش از بازگشت به فرودگاه وی در خوابگاهی در پاریس سکونت داشته است.

مهران کریمی ناصری معروف به «آلفرد مهران» متولد ۱۹۴۵ میلادی در مسجد سلیمان ایران، یک پناهنده ایرانی توصیف می‌شود که پس از سفرهای طولانی از تاریخ ۸ اوت ۱۹۸۸ تا اوت ۲۰۰۶ محل سکونتش فرودگاه پاریس بود.

درخواست پناهندگی وی وی در سال ۱۹۹۹ میلادی پذیرفته شده و وی اجازه اقامت در فرانسه را داشت.

منبع: یورونیوز

زندگینامه 

مهران کریمی ناصری فرزند پزشکی ایرانی و پرستاری اسکاتلندی است. او، پس از تحصیل در انگلستان و بازگشت به ایران، در سال ۱۹۷۷ دستگیر می‌شود و سپس به خارج فرار می‌کند. پس از گشت‌وگذارهای بسیار در اروپا، سرانجام در بلژیک به‌عنوان پناهندهٔ سیاسی پذیرفته می‌شود. اما به عشق یافتن پدر به انگلستان می‌رود و در مسیر فرار مدارک شناسایی‌اش را نابود می‌کند تا در آن‌جا پناهندگی بگیرد. انگلیسی‌ها او را به‌خاطر نداشتنِ مدارک شناسایی به بلژیک، و بلژیکی‌ها او را دوباره به انگلستان بازمی‌گردانند. در این رفت‌وآمدها سرانجام هشتم اوت ۱۹۸۸ از فرودگاه شارل دوگل پاریس سر بیرون می‌آورَد. این بار اما ازآن‌جاکه فاقد مدارک شناسایی بوده، فرانسوی‌ها نمی‌توانند او را به کشوری که از آن آمده‌بود، برگردانند.

مهران کریمی ناصری از آن تاریخ ۱۹۸۸ تا اوت ۲۰۰۶، یعنی به‌مدت هجده سال، ساکن سالنِ ترمینالِ فرودگاه شارل دوگل پاریس می‌شود. در سال ۱۹۹۹ یک وکیل فرانسوی موفق می‌شود برای او اجازهٔ اقامت بگیرد، اما او با این استدلال که «من مهران کریمی ناصری نیستم، بلکه سِر آلفرد مهران هستم و ایرانی هم نیستم!»، از امضای مدارک سر بازمی‌زند. پس از آن به‌خاطر ابتلا به بیماریی که اعلام نشده، به بیمارستانی نامعلوم منتقل می‌شود. وی کتابی به انگلیسی به نام «مرد ترمینال» نوشته‌است که در آن به شرحِ سرگذشت‌اش می‌پردازد.وی در سن ۷۷ سالگی در آبان ۱۴۰۱ درگذشت.

فیلم سینمایی 

فیلم ترمینال اثر استیون اسپیلبرگ الهام گرفته شده از زندگی وی می‌باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا