اخبار روزاخبار مهم و فوری

آیا فردا یکشنبه 6 اسفند 1402 تعطیل رسمی است؟ | علت تعطیلی ۶ اسفند چیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا فردا یکشنبه 6 اسفند 1402 تعطیل رسمی است؟ علت تعطیلی ۶ ششم اسفند ماه مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

آیا فردا یکشنبه 6 اسفند 1402 تعطیل رسمی است؟

روز یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ به مناسبت سالروز ولادت امام زمان(عج) نیمه شعبان در تقویم ایران به عنوان تعطیل رسمی می باشد.

بیشتر بخوانید:

نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج)

ولادت حضرت مهدی صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256 هجری بوده است . پس از اينکه دو قرن و اندی از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادی ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسکری ( ع ) رسيد ، کم کم در بين فرمانروايان و دستگاه حکومت جبار ، نگراني هايی پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثی بود که در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسکری ( ع ) فرزندی  تولد خواهد يافت که تخت و کاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد کرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود.

در احاديثی که بخصوص از پيغمبر ( ص ) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود. در اين زمان يعنی هنگام تولد حضرت مهدی ( ع ) ، معتصم عباسی ، هشتمين خليفه عباسی،که حکومتش از سال 218هجری آغاز شد، سامرا ، شهر نوساخته را مرکز حکومت عباسی قرار داد. اين انديشه که ظهور مصلحی پايه های حکومت ستمکاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيری کرد ، و حتی مادران بيگناه را کشت ، و يا قابله هايی را پنهانی به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند – در تاريخ نظايری دارد.

ولادت باسعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) بر همه شیعیان و پیروان آن حضرت مبارک باد. به امید تعجیل در فرج ایشان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا