استقلالورزشی

کارشناس داوری بازی ملوان و استقلال در هفته ۱۷ لیگ برتر

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره کارشناس داوری بازی ملوان و استقلال امروز در هفته ۱۷ مسابقات فوتبال لیگ برتر به همراه تحلیل و آنالیز صحنه های مشکوک داوری مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

کارشناس داوری بازی ملوان انزلی و استقلال تهران

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داور مسابقه ملوان و استقلال در جزئیات مشکل داشت اما قضاوتش قابل قبول بود.

حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت علی اصغر مومنی در بازی ملوان و استقلال اظهار داشت: داوری مشکل جدی نداشت و صحنه حساس و پیچیده‌ای در محوطه جریمه دو تیم هم رخ نداد. قضاوت مسابقه قابل قبول و خوب بود.

وی افزود: البته داور مسابقه در جزئیات و برخی تصمیماتی که خیلی مهم نبودند اشتباهات و اشکالاتی داشت. سه پرتاب اوت را داور به اشتباه به سود استقلال اعلام کرد. اوت صحنه مهمی نیست اما وقتی سه بار داور و کمک داور در اعلام اوت مرتکب اشتباه می شوند باعث اعتراض بازیکنان ملوان می شود و فشار روی خود داور زیاد می شود.

یک صحنه هم توپ با ضربه داسیلوا مدافع برزیلی استقلال راهی کرنر شد که کمک داور و داور ضربه دروازه اعلام کردند. در واقع کارت زرد به بازیکن ملوان به خاطر اشتباه داوری بود که بازیکن معترض شد.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به درگیری بازیکنان در محوطه جریمه گفت: در کرنرها و ضربات کاشته بازیکنان دو تیم همدیگر را بغل می کردند و می گرفتند که فقط یکبار داور به آنها تذکر داد و خیلی به این موضوع توجهی نداشت در حالیکه همین تفاوت ها در قضاوت در لیگ برتر ما و مسابقات بین المللی باعث می شود که بازیکنان ما در خارج از کشور و مسابقات بین المللی مرتکب اشتباه شوند.

وی در مورد پرتاب اشیا از سوی تماشاگران به سمت زمین عنوان کرد: داور نمی‌تواند با تماشاگران کلنجار برود ولی وقتی چنین اتفاقاتی در ورزشگاه رخ می‌دهد داور باید بازی را متوقف کند و تذکر جدی بدهد.

متاسفانه از دقیقه 30-20 مسابقه شاهد چنین رفتاری از سوی تماشاگران بودیم.عسگری با اشاره به دراپ بال گفت: در قانون آمده داور باید توپ را نزدیک دروازه بان رها کند نه اینکه از فاصله 10متری توپ را به سمت دروازه بان پرتاب کند این جزئیات در داوری اهمیت فراوانی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا