اخبار روزاخبار مهم و فوریرپورتاژ آگهی

انواع شرکت در دبی

محبوب‌ترین شرکتهای حقوقی در دبی شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC) و دفتر شعبه (Branch Office) یا دفتر نمایندگی هستند. دفتر شعبه یا نمایندگی به عنوان مرکز بازاریابی یا اداری برای شرکت مادر که خارج از امارات است، تاسیس میشود.

شما همچنین امکان ثبت شرکت در دبی در یکی از مناطق آزاد در دبی را دارید. شرکتهای حقوقی تاسیس شده در منطقه آزاد تحت مالکیت خارجی هستند و هیچ دخالتی از سوی امارات متحده عربی در آن‌ها نیست.

شرکت با مسئولیت محدود

در شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC) می‌تواند تا 50 سهام دار داشته باشد. اگر یکی از شرکای شرکت LLC فوت کند، سهم آن شریک به نام‌های موجود در وصیت‌نامه منتقل می‌شود.

دفتر شعبه

شعبه به عنوان یک نهاد مجزا شمرده نمی‌شود، بلکه به عنوان افزوده‌ای به شرکت مادر در نظر گرفته می‌شود.

FZ-LLC

شرکت با مسئولیت محدود در منطقه آزاد است. محدودیتی در ملیت شرکا وجود ندارد. عملیات آن‌ها محدود به منطقه آزادی است که کسب‌وکار در آن قرار دارد و برای فعالیت‌هایی که مجوز دارد.

FZ-Branch

یک نمایندگی از یک شرکت مادر در یکی از مناطق آزاد دبی میباشد.

مالیات بر درآمد شرکت ها در دبی

طبق اعلام وزارت دارایی دبی ، از اول ژوئن ۲۰۲۳ برای اولین بار مالیات بر سود شرکت‌ها را وضع خواهد شد.

این یک حرکت بزرگ برای کشوری است که به دلیل شهرت خود به عنوان یک مرکز تجاری بدون مالیات، مدت‌ها شرکت‌ها را از سراسر جهان جذب کرده است. از اول ژوئن ۲۰۲۳، شرکت‌ها موظف به پرداخت مالیات خواهند بود.

برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان، نرخ مالیات قانونی کشور ۹ درصد برای درآمد بیش از ۳۷۵٬۰۰۰ درهم و شرکتهایی که کمتر از آن درآمد دارند نیازی به پرداخت مالیات ندارند.

مردم همچنان از پرداخت مالیات بر درآمد از کار، املاک، سهام، و سایر منابع درآمد کسب شده که مرتبط با تجارت در امارات نیستند، معاف خواهند بود.

مزایای ثبت شرکت در دبی

مزایای ثبت شرکت در دبی

دبی به دلیل اقتصاد در حال رشد، امکانات فوق‌العاده، قوانین دوستانه‌ی کسب‌وکار و موقعیت استراتژیک، مکان ایده‌آلی برای شروع کسب‌وکار است. فرآیند صدور مجوز ساده است و دبی برای بیش از ۲۰۰۰ نوع فعالیت مجوز می‌دهد. مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) نمونه‌ای شگفت‌انگیز از منطقه آزاد تجارت مالی است و دبی بیش از ۴۵ منطقه از این دست دارد.

قوانین مالیاتی دبی از شما در برابر مالیات‌های اضافی، هزینه های گمرکی واردات و هزینه‌های دیگر محافظت می‌کند، و معافیت کامل از مالیات شرکت‌ها و متخصصین کم درآمد را فراهم می‌کند. هیچ هزینه پنهانی وجود ندارد و تمام روندهای حسابرسی مالیاتی برای عموم قابل دسترس است. در امارات متحده عربی، سرمایه‌گذاران بین‌المللی می‌توانند ۱۰۰٪ شرکت خود را مالک باشند. آنها به راحتی به تمام مناطق آزاد تجاری دسترسی دارند و قوانین جدید مهاجرتی، راه‌اندازی کسب‌وکار در دبی را برای مهاجران آسان‌تر کرده است.

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی با توجه به مدل تجاری انتخابی و فعالیت‌های خاصی که قرار است در امارات انجام شود، متغیر است. تعیین یک قیمت ثابت برای تعیین هزینه ثبت کمی دشوار است. هزینه‌های استاندارد فعالیت‌های تجاری برای ثبت شرکت LLC در دبی حدود ۲۵۵۰۰ درهم امارات است، در حالی که هزینه در مناطق آزاد کمی پایین‌تر است. علاوه بر این، هزینه‌های مختلفی در هنگام ثبت شرکت در دبی به وجود می‌آید. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مرتبط با دریافت مجوزها و اجازه‌نامه‌ها، فضاهای اداری، مستندات تاسیس کسب‌وکار و غیره می‌شود.

مناطق آزاد برای ثبت شرکت در دبی

مناطق آزاد محبوب در امارات، که به عنوان free trade zones نیز شناخته می‌شوند، شامل مناطق اقتصادی هستند که در آنها می‌توانید خدمات و کالاها را با شرایط گمرکی و مالیاتی مطلوب معامله کنید. با ثبت شرکت در این مناطق دبی میتوانید ۱۰۰ درصد مالکیت آن را داشته باشید و نیازی به کفیل یا شریک اماراتی ندارید.

در دبی، تشکیل شرکت در منطقه آزاد نسبت به راه‌اندازی یک شرکت در شهر ساده‌تر است. ذی‌نفعان به دلیل سهولت در شروع یک شرکت و محیط تجاری و خدماتی عالی، مناطق آزاد دبی را ترجیح می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین مزایای تشکیل شرکت در یک محیط آزاد تایید شده، معافیت از مالیات بر ارزش افزوده (VAT) است. هزینه‌های عملیاتی یک شرکت منطقه آزاد نیز به دلیل پرداخت همه هزینه‌های مربوط به ساختمان‌های اداری، خدمات و امکانات به صورت پیش‌پرداخت و به صورت سالانه، پایین است.

ثبت شرکت منطقه آزاد در دبی با مزایای زیادی برای کسب‌وکارها همراه است، از جمله معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، معافیت حسابرسی، ۱۰۰ درصد بازگشت سود، انتقال مالکیت سریع، و دسترسی به انبارهای خارجی و غیره.

منبع: وبسایت زندگی در امارات https://lifeinemirates.com

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=55686

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا