اقتصادی

میزان حقوق بازنشستگان در سال 1403 اعلام شد

میزان حقوق بازنشستگان در سال 1403 اعلام شد؛ معاون اول رییس جمهور در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1403 توضیح داد.

میزان حقوق بازنشستگان در سال 1403 اعلام شد! در باغستان نیوز سخنان معاون اول رییس جمهور درباره میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری و نیروهای مسلح را به تفضیل بیان کرده ایم.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ۱۶ بهمن جاری در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه سازمان تامین اجتماعی، از عزم دولت سیزدهم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سخن گفت و این وعده را داد که تا پایان این دولت، این موضوع حل شده و به زودی حداقل حقوق ماهیانه آنها به ۱۰ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

وی این نکته را هم گوشزد کرد که حداقل حقوق ماهانه ۶ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت قابل قبول نیست و باید مساله افزایش حقوق آنان هرچه سریعتر حل شود که یکی از راهکارها پرداخت بدهی دولت به این سازمان بوده و در این راستا دولت ارزشمندترین بنگاههای خود را به تامین اجتماعی واگذار کرده است.

واقعیت این است که حدود ۵ تا ۶ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر از خدمات ۱۸ صندوق بیمه‌ای در کشور برخوردارند و بهبود شرایط زندگی و معیشت آنان نیاز به نگاه جدی دولت در حوزه سیاست گذاری های کلان و نیز متناسب سازی دریافتی آنان با شاغلان دارد و عزم دولت برای بهبود سطح درآمدی بازنشستگان نشان می دهد که میزان مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

۲-۱- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقد ماهانه حقوق‌بگیران به میزان ۱۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

۲-۲- مستمری والدین شهدا به میزان ۱.۵ برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین می‌شود.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

در ردیف (۱) بند (الف) تبصره (۱۵) که به تصویب رسید، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا