استقلالورزشی

کارشناس داوری بازی استقلال و سپاهان امروز در هفته 18 لیگ برتر

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره کارشناس داوری بازی استقلال تهران مقابل سپاهان اصفهان امروز سه شنبه هشتم اسفند در هفته 18 لیگ برتر به همراه آنالیز و فیلم صحنه های مشکوک داوری مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

کارشناس داوری بازی استقلال و سپاهان

گروه داوری: پیام حیدری / کمک ها: فرهاد مروجی، علیرضا مرادی ؛ داور چهارم: یاسر همرنگ  / ناظر: رضا سخندان

لحظه ای از بازی استقلال و سپاهان که بازیکنان سپاهان اعتقاد به خطای هند پنالتی آرمین سهرابیان داشتند

صحنه مشکوک خطای هند و پنالتی سهرابیان

دقیقه 4: پرتاب اوت میلاد زکی پور در محوطه جریمه به سهرابیان رسید که ضربه این بازیکن هنگام دفع توپ به دستش برخورد کرد و نیمکت نشینان و بازیکنان سپاهان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد قضاوت پیام حیدری در نیمه اول بازی استقلال و سپاهان، اظهار داشت: نیمه اول این بازی 2 صحنه مهم داشت. در دقیقه3 نیز هرچند دست آرمین سهرابیان در حالت عادی قرار ندارد اما خود مدافع استقلال زننده ضربه است و عمدی نیز در زدن توپ به دستش ندارد. به همین دلیل نباید این برخورد را هند پنالتی اعلام کرد.

✅ محمدرضا ابوالفضلی: درست است که دست مدافع در حالت غیرطبیعی قرار داشت و توپ به دست وی برخورد نمود، اما نکته حائز اهمیت این صحنه این است که بازیکن آبی در ابتدا قصدِ دفعِ توپ از طریق پا را داشت و پس از ضربه، توپ به دست برخورد کرد که داور با جایگیری خوب و آنالیز صحیحِ صحنه، رأی به ادامه بازی داد. زمانی که بازیکن اقدام به بازی با پا یا سر می‌کند و پس از ضربه، توپ به طور تصادفی به دستش برخورد می‌کند، به هیچ‌ وجه خطای هند نیست.
✅ محمدحسین ترابیان: طبق قانون در چنین صحنه‌هایی اگر بازیکن توپ را با پا یا بدن خود بزند و همان توپ به دست خود یا همدسته برخورد کند هند نیست. ادامه بازی تصمیم صحیح داور در این صحنه بود.
❌ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن استقلال مرتکب خطای هند شد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد‌.
✅ بابک وسیله‌بر: در این صحنه برخورد توپ با دست خطا نیست. طبق قانون و اصلاحیه‌های سال‌های اخیر، هرگاه بازیکن در هر شرایطی دفع توپ کند و در ادامه برخورد به دست اتفاق بیفتد هند محسوب نمی‌شود. بنابراین ادامه بازی صحیح است.

صحنه مشکوک سرنگونی بلانکو

دقیقه 12: بلانکو در محوطه جریمه توسط یزدانی سرنگون شد که باز هم حیدری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

کارشناس داوری افزود: در دقیقه 13 سیاوش یزدانی در زمان ارسال توپ روی دروازه سپاهان با 2 دست خود گوستاوو بلانکو را می‌گیرد و روی مهاجم آرژانتینی استقلال خراب می‌شود. به همین دلیل این حرکت خطا محسوب شده و داور باید برای استقلال پنالتی می‌گرفت

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه مدافع و‌ مهاجم هر دو‌ با هم، یکدیگر‌ را کنترل می‌کنند و خطای گرفتن یا هُل دادن، اتفاق نیفتاد. ادامه بازی توسط داور تصمیم درستی بود، چراکه یک‌ جدالِ طبیعی بر سر تصاحب توپ بود.
✅ محمدحسین ترابیان: هر دو بازیکن برای تصاحب توپ درگیرند و چلنج طبیعی و منصفانه فوتبالی است. بازیکن مهاجم برای زدن توپ و قبل از زدن توپ سر می‌خورد و تعادل خود را از دست می‌دهد و همین موضوع (سر خوردن و افتادن مهاجم) باعث می‌شود بازیکن مدافع که چسبیده به مهاجم است روی بازیکن بیفتد. مدافع خطایی مرتکب نشده و ادامه بازی تصمیم صحیح داور است.
✅ ابراهیم میرزابیگی: هر دو بازیکن همدیگر را بغل می‌کنند و درگیر می‌شوند و به زمین می‌خورند و پنالتی نیست.
✅ بابک وسیله‌بر: برخورد معمول فوتبالی است و ادامه بازی صحیح بود، چون هر گرفتنی و هر افتادنی در فوتبال خطا محسوب نمی‌شود.

نادر جعفری کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگویی کوتاه پیرامون صحنه مشکوک ابتدای بازی تیم‌های استقلال و سپاهان به خبرورزشی گفت: «در این صحنه ابتدا به طور دقیق مشخص نبود که چه برخوردی بین مدافع زردپوش و مهاجم آبی‌پوش به وجود می‌آید و ما فقط دیدیم که این دو نفر به زمین افتادند و به نظر رسید که بازیکن زرد خطا کرده است»

وی افزود: «در صحنه آهسته هم کاملا مشخص نبود که بازیکن سپاهان دستش را از دور کمر مهاجم قفل کرده یا نه! اما در برخورد این دو نفر با یکدیگر نمی‌توان به طور دقیق گفت که آیا بازیکن مدافع خطایی صورت داده یا نه! بنابراین به طور قطع نمی توان در این باره نظر داد چون دقیقا مشخص نبود که یزدانی دستانش را در سینه اش جمع کرده بود و به بلانکو خورد یا او را هول داد».

جعفری اضافه کرد: «شاید با دوربینی دیگر و دقیق تر بتوان نظر بهتری در این باره داد».

—————-
منبع : ورزش3

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا