اخبار روز

علت فوت ناصر تکمیل همایون مورخ و پژوهشگر تاریخ چه بود ؟ + بیوگرافی

وی پس از مدتی بیماری، در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت.

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت ناصر تکمیل همایون مورخ و پژوهشگر تاریخ چه بود به همراه بیوگرافی مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

جزئیات مراسم وداع با وی

 ناصر تکمیل‌همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه و از چهره‌های برجسته ملی، درگذشت. مراسم وداع با ایشان ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تهران برگزار می‌شود و پیکر این استاد صبح جمعه از عالی‌قاپو در قزوین تشییع خواهد شد.

علت فوت ناصر تکمیل همایون

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، ناصر تکمیل‌همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه‌شناسی، تهران‌پژوه و از چهره‌های برجسته ملی، امروز صبح، ۲۵ آبان ۱۴۰۱ پس از مدتی بیماری، در بیمارستان طالقانی تهران درگذشت.

پیکر ناصر تکمیل همایون به‌سوی زادگاهش بدرقه شد

مراسم تشییع پیکر ناصر تکمیل همایون (جامعه‌شناس و تاریخ‌نگار) برگزار شد.

پیکر ناصر تکمیل همایون به‌سوی زادگاهش بدرقه شد
 

به گزارش ایسنا، پیکر این چهرۀ فرهنگی صبح روز پنج‌شنبه (۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۱) در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور خانواده، دوستان و همکاران او و همچنین چهره‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر تشییع شد.

همسر ناصر تکمیل همایون بر پیکر این مورخ فقید گفت که او همۀ دغدغه‌اش ایران بود و بیان کرد: همۀ عشقش ایران بود. هر روز می‌گفت که ایران چه می‌شود؟ من می‌گفتم نگران نباش، درست می‌شود. ناصر خیلی آدم خاصی بود و برای هیچکس آزاری نداشت.

همچنین، در این مراسم اعلام شد که پیکر تکمیل همایون ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (۲۷ آبان) در بهشت حسینیه قزوین به خاک سپرده می‌شود و مراسم گرامیداشتی نیز برای او در ساعت ۱۰ روز یکشنبه (۲۹ آبان) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

پیام تسلیت رئیس پژوهشگاه علوم انسانی

موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پیامی درگذشت ناصر تکمیل همایون، استاد پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه را تسلیت گفت.

 متن پیام رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی چنین است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَ إنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت دکتر ناصر تکمیل همایون، استاد پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه را به خانواده، دوستان، دانشجویان آن مرحوم و به‌ویژه همکاران ایشان در پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه تسلیت عرض می‌کنم.
از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر در این مصیبت را مسألت دارم».

بیوگرافی ناصر تکمیل همایون

علت فوت ناصر تکمیل همایون مورخ و پژوهشگر تاریخ چه بود ؟ + بیوگرافی

تکمیل‌همایون زاده ۲۵ آبان ۱۳۱۵ در قزوین بود، در سال‌های پر فراز و نشیب زندگی، علاوه بر اخذ مدرک دکتری تاریخ و جامعه‌شناسی در فرانسه، همواره به عنوان یک کنش‌گر ملی و مدنی ابتدا در فرانسه و سپس در تهران فعالیت‌های سیاسی خود را پی‌گرفت. وی از دهه ۷۰ به عنوان استاد تاریخ در پژوهشگاه علوم انسانی مشغول به کار شد و نهایتا با استاد تمامی بازنشسته شد.

در مراسم بزرگداشت وی که به مناسبت ۸۰ سالگی ایشان برگزار شد، ده‌ها چهره دانشگاهی، ملی و مذهبی از تلاش‌های علمی، فرهنگی و مدنی از او تقدیر کردند. او در ماه‌های اخیر که بیماری‌اش شدت یافته بود اصرار داشت که در ایران باشد تا در وطن جان دهد و در خاک وطن آرام گیرد. وی بنا به وصیت خودش در قزوین و در کنار مادرش به خاک سپرده می‌شود.

پایگاه خبری باغستان نیوز این واقعه را به خانواده، همه دوستان، علاقه‌مندان، شاگردان ایشان تسلیت می‌گوید. مراسم وداع با ایشان در تهران ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه 25 آبان 1401 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در اتوبان کردستان برگزار می‌شود و پیکر این استاد صبح جمعه از عالی‌قاپو در قزوین تشییع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا