اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت بازداشت عباس ایروانی چه بود؟ + بیوگرافی

عباس ایروانی مالک گروه عظام به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات خودرو در ایران با هماهنگی و دستور مقام ذیصلاح قضایی بازداشت شد. در ادامه به بیوگرافی عباس ایروانی می پردازیم

عباس ایروانی (زادهٔ ۱۳۳۵ در تهران)، یک فعال اقتصادی اهل ایران و متهم به رانت‌خواری در صنعت خودروسازی است. 

عباس ایروانی
 

زندگینامه عباس ایروانی

عباس‌ایروانی دهم اسفند ماه ۱۳۳۵ در تهران، میدان اعدام (محمدیه فعلی)، کوچه شاه‌نمازخوان متولد شد. وی فرزند پنجم خانواده بود. حاج آقا رضا ایروانی، بزرگ خاندان ایروانی، پدر ایشان بود که از خوش‌نامان صنف ابزار و یراق و همچنین از معتمدین بازار بود و مادر ایشان، حاجیه خانم قالیباف تهرانی، یار و یاور همسر و ستون خانه بود. عباس ایروانی و ۶ برادر و یک خواهرش خانواده حاج آقا رضا ایروانی را تشکیل می‌دادند. وی دوران دبستان خود را در مدرسه شریعت و دوران دبیرستان را در مدرسه جعفری سپری کرد و در سال ۱۳۵۳ فارغ‌التحصیل شد و تا سال ۱۳۵۶ به خدمت مقدس سربازی پرداخت. ضمن آنکه در دوران دفاع مقدس هم در جبهه حضور داشت. عباس ایروانی در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج چهار فرزند او هستند.

زندگی کاری عباس ایراوانی

عباس‌ایروانی در سال ۱۳۵۲ نخستین مغازه خود را در بازار و در راسته قفل و لولا می‌خرد، اما فعالیت او در صنعت خودرو به سال ۱۳۶۵ و تاسیس نخستین شرکت ایشان به نام «پارس نهال» آغاز می‌شود که این شرکت بعدها به نام «پایانهال» تغییر نام داد. این شرکت که دفتر اصلی آن در خیابان سپه و میدان شیخ هادی بود به واردات قطعات خودرو و اخذ نمایندگی از مهمترین تولیدکنندگان قطعات خودروی جهان می‌پردازد. عباس ایروانی فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید داخل و اشتغال آفرینی را با آغاز به کار کارخانه پیستون ایران در سال ۱۳۷۲ و شرکت فرآوری و ساخت در سال ۱۳۷۳ آغاز کرد. وی در سال ۱۳۷۴ گروه عظام را بنا نهاد که در حال حاضر مشتمل بر چهارده کارخانه است.

گروه عظام

عظام نخستین تولیدکننده کمک فنر، پیستون، دیسک و صفحه، قفل‌های سوییچی پژو و قطعات الکترونیکی، هشدار دهنده سمند و… در داخل ایران بوده است. توان کیفی تولیدات گروه عظام طی همکاری با شرکت Valeo فرانسه (قرارداد انتقال لیسانس دانش فنی و انتقال فناوری در تولید قفل‌های سوییچی، دینام و استارت و کلاچ سال ۱۳۷۸) و شرکت Mando کره‌جنوبی (برای تولید کمک فنر و جعبه فرمان هیدرولیک در سال ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹) به نحوی ارتقا یافت که صادرات این گروه از کشورهای حاشیه خلیج فارس و در سال ۱۳۷۸ آغاز شد و با صادرات به ترکیه و همچنین کشورهایی اروپایی مانند روسیه و اسپانیا ادامه یافت که البته روند تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در این روند اخلال ایجاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا