اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

زمان پخش مردان آهنین در عید نوروز ۱۴۰۳

زمان پخش برنامه مردان آهنین در عید نوروز ۱۴۰۳ را با هم در این مطلب می خوانیم.

ساعت پخش و تکرار مسابقه مردان آهنین

🏷مسابقه محبوب مردان آهنین که بعد از سال‌ها به قاب تلویزیون بازگشته با اجرای علیرام نورایی، در ایام نوروز هر شب از ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه ورزش خواهد رفت.

 

  در آستانه نوروز 1403 بعد از وقفه‌ای طولانی، قرار است بار دیگر این مسابقات از تلویزیون پخش شود. هرچند اینکه چه شبکه‌ای این مسابقات را پخش کند، قطعی نشده اما شب گذشته فینال این رقابت‌ها هم برگزار شد و قهرمانش مشخص شد که در صورت پخش تلویزیونی، مخاطبان 15 فروردین‌ماه از سرنوشت قهرمانش مطلع خواهند شد.

مجتبی ملکی، روح‌الله داداشی، برادران قرایی و فاطمی؛ این‌ها اسامی‌ای است که اوایل دهه 80 به‌واسطه برنامه پربیننده «قوی‌ترین مردان ایران»، به اوج شهرت رسیدند. ورزشکارانی با چهره‌ها و اندامی متفاوت که در آیتم‌های مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.

 مسابقات آنان چنان حساس و پربیننده شده بود که طبق نظرسنجی‌های صداوسیما در روزهایی که خبری از شبکه‌های اجتماعی نبود، جزو دو برنامه پربیننده هرساله‌ی نوروز در دهه 80 می‌شد. روزنامه هم میهن نوشت: این مسابقات به‌مرور با حواشی زیادی همراه شد؛ طوری‌که حاشیه بر متن غلبه کرد و برنامه متوقف شد. از قتل روح‌الله داداشی یکی از مردان اخلاق این مسابقات و کسی که بین مردم به محبوبیت خاصی رسیده بود، تا اتفاق تلخی که توسط یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقات رخ داد و با قتل یکی از دوستانش، حواشی سنگینی را به‌سمت قوی‌ترین مردان ایران روانه کرد.

مسابقات قوی‌ترین مردان ایران از سال 1383 تا 1391 به‌صورت مداوم در ایام نوروز پخش می‌شد که همین حواشی ذکرشده، تعطیلی آن را قطعی کرد. در سال 1397 هم در یک بازه زمانی 15 قسمتی پخش شد که با استقبال مردم روبه‌رو نشد. حالا بعد از یک وقفه 6 ساله، بار دیگر قرار است این مسابقات از تلویزیون پخش شود. باتوجه به اتفاقات تلخی که طی یک‌دهه اخیر رقم خورده بود، درحال‌حاضر صداوسیما به جمع‌بندی نهایی نرسیده که این مسابقات از کدام شبکه پخش شود اما شب گذشته، بخش فینال برگزار و به پایان رسید.

پیمان ماهری‌پور، یکی از داوران این دوره از مسابقات، در گفت‌وگو با هم‌میهن می‌گوید که بعد از وقفه‌ای طولانی، بار دیگر مسابقات از سر گرفته شد و جزیره کیش میزبان این دوره از رقابت‌ها بود. ماهری‌پور درخصوص حواشی ایجادشده نیز گفت: «متاسفانه برخی طوری رفتار کردند که انگار تمام بچه‌های پاورلیفتینگ‌کار، قاتل و زورگیر هستند درصورتی‌که نباید اشتباه یکی دو نفر را به کل بچه‌های زحمتکش این رشته تعمیم داد. مسابقات این دوره به‌صورت منظم برگزار شد و دیشب فینالش را هم پشت سر گذاشتیم..بسیاری از افراد قدیمی این رشته نیز بار دیگر حضور دارند. من و آقای مهراب فاطمی نیز داوران این دوره هستیم».

باید دید بعد از وقفه‌ای طولانی و حرف و حدیث‌هایی که در این رقابت‌ها وجود داشت و حمایت‌هایی که از برخی ورزشکاران از سوی داوران رخ می‌داد، این دوره با قضاوت محراب فاطمی و ماهری‌پور چطور پیش رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا