اخبار روزاخبار مهم و فوری

امروز پنجشنبه 2 فروردین 1403 وفات کیست؟

برای بسیاری از مردم این سوال مطرح شده است که امروز پنجشنبه 2 فروردین 1403 وفات کیست؟ آیا شهادت کسی است؟ امروز چه کسی درگذشته است؟

امروز پنجشنبه 2 فروردین 1403 وفات کیست؟

روز پنجشنبه 2 فروردین 1403 مصادف 10 رمضان 1445 با وفات حضرت ام المومنین خدیجه کبری می باشد.

 حضرت ام المومنین خدیجه کبری

خَدیجَه دختر خُوَیلِد مشهور به حضرت خدیجه کبری(س)، ام المؤمنین، نخستین همسر پیامبر اکرم (ص) و مادر حضرت زهرا (س) است.خدیجه (س) قبل از بعثت با حضرت محمد (ص) ازدواج کرد و اولین زن و به عقیده برخی نخستین کسی است که به وی ایمان آورد.او همه ثروت خود را در راه نشر اسلام به کار گرفت.
پیامبر از خدیجه دو پسر به نام‌های قاسم و عبدالله و چهار دختر به نام‌های زینب، رقیه، ام کلثوم و فاطمه (س) داشت. بنابراین همه فرزندان پیامبر اسلام(ص) به جز ابراهیم، از خدیجه (س) بودند.خدیجه (س) سه سال قبل از هجرت و در ۶۵ سالگی در مکه درگذشت. پیامبر او را در قبرستان معلاة به خاک سپرد.
 حضرت ام المومنین خدیجه کبری
حضرت ام المومنین خدیجه کبری

اصل و نسب خدیجه کبری

خدیجه دختر خویلدبن أسد بن عبدالعزی بن قصی القرشیه الاسدیه و فاطمه بنت زائده بود. او حدود سه یا چهار دهه قبل از آغاز بعثت پیامبر اسلام در مکه به دنیا آمد و در همان شهر، در خانه پدرش که از بزرگان مورد احترام قوم و هم‌پیمان با بنی عبدالدار بن قُصَی بود، رشد یافت.
وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها
بیشتر منابع تاریخی، سال وفات خدیجه (س) را دهم بعثت، یعنی ۳ سال قبل از هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه ذکر کرده‌اند. این منابع، سن خدیجه را هنگام وفات، ۶۵ سال دانسته‌اند. ابن عبدالبر، سن خدیجه را هنگام وفات، ۶۴ سال و شش ماه ذکر می‌کند. برخی دیگر از منابع، سال رحلت خدیجه (س) را همان سال درگذشت ابوطالب و اندکی بعد از آن دانسته‌اند. ابن سعد، رحلت خدیجه (س) را ۳۵ روز بعد از وفات ابوطالب می‌داند. وی و برخی دیگر از مورخان، زمان رحلت خدیجه را، ماه رمضان سال دهم بعثت ذکر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا