اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

علت درگذشت فرامرز اصلانی خواننده و آهنگساز چه بود؟

فرامرز اصلانی، خواننده ایرانی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان در 69 سالگی درگذشت.

دلیل فوت فرامرز اصلانی چیست؟

مرجان اصلانی، همسر این خواننده سرشناس موسیقی پاپ در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «در شامگاه روز اول فروردین 1403، سرطانی جانسوز فرامرز اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه‌نگار و یک انسان خوب را همراه با نسیم بهاری با بدرودی همیشگی با خود برد، در‌حالیکه دستانش در دستان عزیزانش بود.»

 فرامرز اصلانی
 

چند هفته پیش فرامرزاصلانی خبر از ابتلایش به سرطان داده بود و اعلام کرد که قصد دارد باقیمانده سال ۱۴۰۲ را به درمان و مراقبت از روحیه‌اش اختصاص دهد.

آقای اصلانی در پستی اینستاگرامی به زبان فارسی و انگلیسی نوشته بود: «همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.»

روحش شاد و یادش گرامی باد

بیوگرافی فرامرزاصلانی

فرامرز اصلانی (زادهٔ ۲۲ تیر ۱۳۳۳ – درگذشت ۱ فروردین ۱۴۰۳) آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازندهٔ گیتار و خوانندهٔ موسیقی پاپ ایرانی بود.

 اصلانی، در تهران، خیابان پاستور متولد شد. خانواده او ۲ ماه پس از تولد او به خیایان فرهنگ واقع در محله امیریه کوچ کردند و فرامرز اصلانی تا ۱۲ سالگی در آنجا زندگی کرد

پدر و مادر فرامرزاصلانی هر دو به موسیقی علاقه داشتند و خانه آنها مهمان اهالی هنر و موسیقی مانند پرویز یاحقی، برادران ملک، علی تجویدی، رحیم معینی کرمانشاهی، رهی معیری و غلامحسین بنان بود. مادر او صدای زیبایی داشت. پدر فرامرز اصلانی نوازنده تار و سه‌تار بود. او اعتقاد داشت که موسیقی باید موضع جانبی زندگی باشد. این موضوع باعث کشمکش بین فرامرز اصلانی و پدر او شد. همچنین باعث دور ماندن او از موسیقی تا پایان دوره نوجوانی بود. 

او پس از پایان دبیرستان به انگلستان رفت. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ روزنامه‌نگاری از دانشگاه لندن است. او ترانه‌ها و موسیقی‌اش را بیشتر خود می‌نویسد و آن را با سبک ویژه خودش با گیتار و آواز اجرا می‌کند.

وی پس از پایان تحصیلات به روزنامه‌نگاری پرداخت و نوشته‌های بسیاری را به زبان‌های انگلیسی و فارسی منتشر کرد. سال ۱۹۷۲ از لندن به لس‌آنجلس رفت و چهار سال در آنجا بود.[۲] فرامرز اصلانی در سال ۱۹۷۵ به ایران بازگشت و فعالیت خود را یکی از روزنامه‌های انگلیسی‌زبان به نام تهران ژورنال (Tehran Journal) وابسته به موسسه اطلاعات آغاز کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا