تقویم

روز جهانی نوزادان نار‌س در تقویم سال 1401 چه تاریخی است؟

روز جهانی نوزادان نارس توجه به مسائل ویژه ای را جلب می کند که نوزادان نارس با آن مواجه هستند، رشد و رشد نوزادان بزرگتر و کودکانی که نارس به دنیا آمده اند را جشن می گیرد و روز بسیار خوبی برای حمایت از اعضای جامعه شما است که با نوزادان تازه متولد شده یا نوزادان نارس کار می کنند یا سازگاری والدین با نوزاد نارس

تاریخ دقیق روز جهانی نوزادان نارس

تاریخ دقیق روز جهانی نوزادان نار‌س در تقویم شمسی برابر است با : روز پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱

تاریخ دقیق روز جهانی نوزادان نار‌س در تقویم قمری برابر است با : روز ۲۲ ربیع الثانی ۱۴۴۳

تاریخ دقیق روز جهانی نوزادان نار‌س در تقویم میلادی برابر است با : روز ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲

تاریخچه روز جهانی نوزادان نارس

بارداری کامل بین 37 تا 42 هفته طول می کشد و “نارس” زمانی را توصیف می کند که نوزاد زودتر از هفته 37 (زمان بارداری) متولد شود. نوزادان نارس با مشکلات ویژه زیادی روبرو هستند که می تواند شامل مشکلات تنفسی، مشکلات تغذیه و وزن کم هنگام تولد باشد.

نوزادان نارس معمولاً نسبت به نوزادانی که تمام هفته به دنیا می‌آیند، مدت زمان بیشتری را در بیمارستان می‌گذرانند، و بسیاری از آنها در نهایت در بخش‌های NICU (مراقبت‌های ویژه نوزادان) یا مهدکودک‌های مراقبت ویژه می‌گذرانند تا زمانی که ثابت شود که آن‌ها به اندازه کافی پایدار و سالم هستند که به خانه آورده شوند. این می تواند برای بسیاری از خانواده ها زمان بسیار سختی و عذاب آور باشد

برخی از عوامل خطرزا برای زایمان زودرس وجود دارد، مانند سلامت عمومی مادر، انتخاب های سبک زندگی، و چند قلو (دوقلو یا سه قلو)، اما برای بسیاری از مادرانی که نوزاد نارس به دنیا می آورند، غیرمنتظره است، بدون هیچ دلیل یا علت قابل تشخیصی. عوامل خطر قابل شناسایی- مادرانی که تحت مراقبت های دوران بارداری عالی هستند و همه کارها را «درست» انجام می دهند، همچنان می توانند نوزاد خود را زودتر از موعد به دنیا بیاورند.

اگر باردار هستید، ایده خوبی است که علائم هشدار دهنده زایمان زودرس را یاد بگیرید، که شامل گرفتگی عضلات، دفع منظم انقباضات و کمردرد می شود و در مورد خطرات زایمان زودرس و برنامه ریزی با ارائه دهنده مراقبت خود صحبت کنید. اگر فکر می‌کنید علائم زایمان زودرس را تجربه می‌کنید، بسیار مهم است که فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید، زیرا اقداماتی وجود دارد که می‌توان برای مدیریت، به تاخیر انداختن یا جلوگیری از تولد نوزاد نارس انجام داد.

به لطف پیشرفت‌های مراقبت‌های بهداشتی مدرن، پیش‌آگهی برای اکثر نوزادان نارس به‌طور چشمگیری بهبود یافته است. از نظر آماری، هر چه نوزاد زودتر به دنیا بیاید، احتمالاً مشکلات سلامتی او جدی تر خواهد بود.

چگونه روز جهانی نوزادان‌نارس را جشن بگیریم

روز جهانی نوزادان نارس زمان خوبی است تا به پیشرفت‌های مراقبت‌های قبل از زایمان و نوزادان نگاه کنیم و جشن بگیریم که چگونه تحقیقات و مداخلات جدید نتایج احتمالی بسیاری از نوزادانی را که هر ساله نارس به دنیا می‌آیند به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است. اگر باردار هستید، روز جهانی نوزادان نارس یادآوری خوبی برای بحث درباره زایمان زودرس با تیم مراقبت های قبل از زایمان است.

نوزادان نارس اغلب در تنظیم گرمای بدن مشکل دارند، بنابراین راه دیگری برای جشن گرفتن روز جهانی نوزادان نارس این است که برای والدین محلی یا بیمارستان هایی که پذیرای نوزادان نارس هستند، یک هدیه برای پتو، کلاه، دستکش یا چکمه های جدید برگزار شود. همچنین ممکن است بخواهید با بیمارستان محلی خود مشورت کنید تا ببینید نیازهای مهدکودک آنها چیست، یا چه هدایایی اهدایی می تواند برای والدین نوزادان نارس که ممکن است مدت طولانی در بیمارستان بستری شوند مفید باشد.

روز جهانی نوزادان نارس زمان خوبی برای تماس با والدینی است که ممکن است آنها را بشناسید که نوزادان نارس به دنیا آمده‌اند، تا ببینید اوضاع چگونه پیش می‌رود یا آنها را تشویق کنید. اگر علاقه مند به کمک به خانواده هایی هستید که از نوزادان نارس مراقبت می کنند، یا در مورد مسائل ویژه ای که با آن نوزادان روبرو هستند بیشتر بدانید، بسیاری از شما می خواهید با مرکز بارداری، ماما یا مرکز زایمان بیمارستان محلی خود تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا