گوناگون

5 ویژگی جدید که در گوشی سامسونگ گالکسی s25 اولترا خواهیم دید

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا قطعا یکی از بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر بازار است، بدون شک. با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، رم و فضای ذخیره‌سازی فراوان، دوربین 200 مگاپیکسلی فوق‌العاده، دو لنز تله‌فوتو برای زوم اپتیکال 3 و 5 برابر، ادغام قلم S و موارد دیگر، عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.
اما این موارد که گفتیم باز هم کامل نیست. در واقع، برخی از نقاط ضعف را می توان در نسخه بعدی، یعنی Galaxy S25 Ultra (سامسونگ گالکسی s25) بهبود بخشید. این چیزی است که امیدوارم سال آینده ببینم.

یک طرح جدید

Galaxy S24 Ultra از همان طراحی S23 Ultra استفاده می کند که از همان طراحی S22 Ultra استفاده می کند. به زبان ساده، طراحی Galaxy S24 Ultra این روزها کمی تکراری شده است.

یک طرح جدید
یک طرح جدید

نه اینکه اشکالی در طراحی کلی وجود داشته باشد، اما فقط کمی قدیمی و خسته کننده شده است. منصفانه بگوییم این فقط یک مشکل سامسونگ نیست –  برای گوشی های گوگل، اپل و حتی وان پلاس نیز صدق می کند.  دیدن طراحی جدیدی برای سری گلکسی اس 25، از جمله اس 25 اولترا، بسیار عالی خواهد بود.

ما در نقطه ای هستیم که سری گلکسی اس برای تجدید طراحی قرار دارد. شایعات نشان نداده است که آیا این تجدید طراحی واقعاً در سال آینده اتفاق خواهد افتاد یا خیر، اما من مطمئناً امیدوارم.

رم بیشتر

سامسونگ با گلکسی اس 21 اولترا دو گزینه رم ارائه کرد که بسته به میزان فضای ذخیره سازی، به کاربران امکان انتخاب 12 یا 16 گیگابایت رم را می داد. با این حال، سامسونگ آن گزینه 16 گیگابایتی را با گلکسی اس 22 اولترا حذف کرد و هنوز برنگشته است.

رم بیشتر
رم بیشتر

اگرچه 12 گیگابایت رم هنوز کافی است، اما خوب است که شاهد بازگشت رم 16 گیگابایتی با بالاترین فضای ذخیره سازی (1 ترابایت) برای کسانی باشیم که واقعاً آن را می خواهند. به خصوص با توجه به قیمت اولیه Ultra، حفظ آن تا حد امکان برای آینده یک مزیت خوب خواهد بود.

و این را در نظر بگیرید: OnePlus 12 ارزان تر از Galaxy S24 Ultra است، با این حال می توانید آن گوشی را با 16 گیگابایت رم تهیه کنید. واقعاً هیچ دلیلی وجود ندارد که چرا سامسونگ نباید به ارائه رم بیشتر برای گران‌ترین گوشی تاشو خود بازگردد.

دوربین های بهبود یافته و زوم اپتیکال 10 برابری

یکی از گیج‌کننده‌ترین انتخاب‌های S24 Ultra، مدیریت لنزهای تله فوتو در سیستم دوربین چهارگانه توسط سامسونگ است.

دوربین های بهبود یافته و زوم اپتیکال 10 برابری
دوربین های بهبود یافته و زوم اپتیکال 10 برابری

در حالی که Samsung Galaxy S23 Ultra دارای یک تله فوتو پریسکوپ 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابر بود، سامسونگ آن را در S24 Ultra به یک تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال تنها 5 برابر تغییر داد. مسلما رزولوشن 50 مگاپیکسلی به این معنی است که می‌تواند عکس‌های بزرگ‌نمایی شده با وضوح بالاتر را با برش با کیفیت اپتیکال 10 برابر ثبت کند.

زوم اپتیکال 10 برابری نقطه فروش بزرگی برای S23 Ultra بود، بنابراین عجیب است که سامسونگ تصمیم گرفت آن را از لیست حذف کند. داشتن زوم اپتیکال 5 برابر روی کاغذ چندان چشمگیر به نظر نمی رسد، به خصوص زمانی که اکثر رقبا همین کار را انجام می دهند. دوربین تله فوتو 5x S24 Ultra بسیار خوب است، اما تغییر از 10x به 5x یک انتخاب عجیب است. امیدواریم که گلکسی اس 25 اولترا زوم اپتیکال 10 برابری را با مگاپیکسل بیشتر و سنسور بزرگتر بازگرداند.

در حالی که ما در حال بررسی این موضوع هستیم، همچنین خوب است که شاهد افزایش مگاپیکسل های سامسونگ در دوربین فوق عریض برای وضوح و جزئیات بیشتر باشیم.

شارژ سریعتر

یکی از مزایای بزرگی که اکثر گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون‌ها دارند، حتی با تغییر USB-C، این است که می‌توانند سریع‌تر شارژ شوند. سامسونگ همچنین می تواند در این بخش پیشرفت کند.

شارژ سریعتر
شارژ سریعتر

به عنوان مثال، OnePlus 12، یک گوشی پرچمدار برای سال 2024، بسته به منطقه ای که در آن هستید، دارای شارژ سریع سیمی 80 وات یا 100 وات است. با این حال، حتی اگر در ایالات متحده هستید و سرعت شارژ پایین تری دارید، 80 وات هنوز خیلی سریع است با OnePlus 12 می‌توانید در عرض 30 دقیقه از باتری کاملاً مرده به شارژ کامل برسید.

از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا همچنان دارای قابلیت شارژ سیمی سریع 45 واتی است. بهتر از 25 وات مدل پایه گلکسی اس 24 است، اما با این وجود، 45 وات همچنان کندتر از 80 وات است.

من دوست دارم که گلکسی اس 25 اولترا را با سرعت شارژ سریعتر ببینم. دیدن سرعت شارژ OnePlus 12 باعث می شود آرزو کنم S24 Ultra من به همین سرعت باشد. البته، با بهره وری بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 3، نیازی نیست که گوشی خود را به دفعات شارژ کنید. با این حال، افزایش سرعت شارژ سیمی ضرری ندارد، درست است؟

فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را بازگردانید

یکی از مزیت‌هایی که سال‌ها پیش بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون‌ها داشتند، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت microSD بود. این روزها، پیدا کردن تلفنی که این کار را انجام می دهد سخت تر شده است، از جمله پرچمدار رده بالای سامسونگ. احتمالاً این گزینه را در گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر یا متوسط‌تر پیدا خواهید کرد، اما قطعاً در پرچم‌داران گران قیمت اکثر سازندگان نه.

فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را بازگردانید
فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را بازگردانید

در حالی که بعید است، من دوست دارم سامسونگ فضای ذخیره سازی قابل ارتقا را بازگرداند. مطمئناً، S24 Ultra در یک نسخه 1 ترابایتی عرضه می شود، اما برای به دست آوردن این ظرفیت ذخیره سازی، باید یک پنی بسیار – به طور دقیق 1660 دلار بپردازید. دریافت 256 یا 512 گیگابایت و اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر از طریق کارت حافظه در صورت نیاز برای بسیاری از افراد امکان پذیرتر است.

این روزها پیدا کردن یک گوشی پرچمدار با فضای ذخیره‌سازی قابل افزایش سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، بنابراین بسیار بعید است. از آخرین باری که سامسونگ این گزینه را در گلکسی اس 20 ارائه کرد، چهار سال می‌گذرد. اما هی، من می توانم خواب ببینم، درست است؟

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=59855

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا