اخبار روزاخبار مهم و فوری

اعتصاب رانندگان اسنپ تا چه روزی ادامه دارد؟

در روزهای گذشته، بسیاری از شهرهای ایران شاهد اعتصاب رانندگان اسنپ بود. این اعتصاب که در اعتراض به پایین بودن نرخ کرایه‌ها و عدم تناسب آن با هزینه‌های رانندگان انجام شد، بسیاری از مسافران را با مشکل مواجه کرد.

اعتصاب رانندگان اسنپ تا کجا ادامه دارد؟

رانندگان معترض می‌گویند که با افزایش هزینه های جاری خودرو و معیشت و سایر هزینه‌ها، درآمد آنها به شدت کاهش یافته است. آنها خواهان افزایش نرخ کرایه‌ها و همچنین ارائه مزایایی مانند بیمه درمانی و تکمیلی هستند.

شرکت اسنپ هنوز به طور رسمی به این اعتراضات واکنش نشان نداده است. با این حال، برخی از مسئولان این شرکت در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در حال بررسی خواسته‌های رانندگان هستند.

اعتصاب رانندگان اسنپ، چالش جدیدی را برای این شرکت بزرگ و محبوب به وجود آورده است. اسنپ که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از نمادهای اقتصاد پلتفرمی در ایران شناخته می‌شد، حالا با نارضایتی گسترده رانندگان خود مواجه است.

این اعتصاب، سوالات مهمی را درباره آینده صنعت حمل و نقل آنلاین در ایران مطرح می‌کند. آیا مدل‌های فعلی این صنعت که مبتنی بر پلتفرم‌های آنلاین هستند، می‌توانند در بلندمدت پایدار باشند؟ آیا حقوق رانندگان در این مدل‌ها به طور کامل رعایت می‌شود؟

اعتصاب رانندگان اسنپ، فرصتی برای بازنگری در مدل‌های فعلی صنعت حمل و نقل آنلاین و توجه بیشتر به حقوق رانندگان است. این صنعت نیازمند اصلاحاتی است که منافع همه طرف‌های دعوی، از جمله رانندگان، مسافران و شرکت‌های پلتفرمی را تامین کند.

در ادامه، به برخی از پیامدهای اعتصاب رانندگان اشاره می‌کنیم:

  • افزایش نارضایتی مسافران از اسنپ
  • کاهش اعتماد به برند اسنپ
  • رشد تمایل به استفاده از سایر روش‌های حمل و نقل
  • فشار بر شرکت اسنپ برای افزایش نرخ کرایه‌ها و ارائه مزایا به رانندگان
  • ایجاد چالش‌های جدید برای صنعت حمل و نقل آنلاین در ایران

به نظر شما، چه راهکارهایی برای حل و فصل این مناقشه وجود دارد؟

نظرات خود را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=60397

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫24 دیدگاه ها

  1. کرایه ها رقابتی است اعتصاب معنی نداره چون این کار به دلخواه راننده است راننده زیاد شده وسفرها تقسیم میشه بین راننده ها و هرکس احتیاج بیشتری داشته باشه قبول میکنه

  2. کرایه ها رقابتی هست اسنپ تبدیل به یک اژدهای غول پیکر شده که نمیتوان بااین اژدهای غول پیکر مبارزه کرد

    1
    2
  3. کرایه ها رقابتی هست هیچ کاری نمیشه کرد زور بیخودی میزنید وقتی راننده زیاد باشه و مسافرکم همین آش و همین کاسه خودتون و خسته نکنید ازاین بهتر نمیشه با اسنپ نمیشه رقابت کرد چون تبدیل به یک غول بی شاخ ودم شده چون ۷میلیون کاربر داره ما درمقابل اسنپ به اندازه یک مورچه هستیم که زیر پای غول اسنپ له میشویم و توان مقابله بااین غول اژدهای هفت سر رانداریم

    1
    3
    1. پارسال حسین شریعتمداری گفت درآمد اسنپ تپسی باید مال بچه حزب الله ها باشه اینکه تعزیرات چند بار میاد به اسنپ اشکال میگیره و وزارت نفت سهمیه بنزین قطع می‌کنه دیگه عجیب نیست. بیایید خودتون بردارین درآمدش رو اما کرایه ها رو درست کنید

  4. دوستان در سایت کارزار دارن امضا جمع میکنن برای شکایت کمسیون اسنپ در برابر خدمات صفر. برید امضا کنید

  5. به عنوان یک راننده که تمام تلاش خود رو کردم که ماشین همیشه تمیز و بوی عطر و هوای مطبوع داخل ماشین برقرار باشه و هیچ بحثی با مسافر نداشته باشم و آرامش مسافر حفظ بشه انتظار دارم :

    ۱- کرایه بر اساس دربست بودن ماشین حساب شود و نه فقط طول مبدا از مقصد
    ۲-کرایه در طول سفر براساس ترافیک پیش رو و عوامل دیگر متغیر باشد و ثابت نباشد
    ۳-در ساعت خلوتی شب فقط خلوتی خیابان در نظر گرفته نشود و تلف شدن وقت راننده برای پیدا شدن مسافر هم لحاظ شود
    ۴-کرایه تاکسی اینترنتی از تاکسی خطی باید بیشتر باشد چون راننده مسافت بسیاری رو طی می‌کند تا به مسافر برسد و نه اینکه ثابت ایستاده باشد و مسافر بیاید
    ۵-برنامه طوری طراحی شود که از پذیرش سفر داخل بن بست خودداری شود
    ۶-شرکت مسئولیت کنسل شدن سفر از طرف مسافر رو بپذیرد و بدون هیچ بهانه ای هزینه مسافت و زمان طی شده راننده را پرداخت کند
    ۷-شرکت مسئولیت پرداخت نشدن کرایه از طرف مسافر رو بپذیرد و حق راننده را پرداخت نماید
    ۸-از آنجا که شرکت هیچ خدماتی جز معرفی مسافر به راننده را ندارد کمسیون باید زیر ده درصد باشد
    ۹-برنامه تنبیه ای که شرکت برای راننده اعم از قبول نکردن سفر و یا استفاده از اپلیکیشن شرکت دیگر که با آزادی فردی تناقض دارد را سریع بردارد
    ۱۰-سهیمه بنزین ماشین های تاکسی اینترتی از ماشین های معمولی جدا شود

    اینها که گفته شد حداقل کاریست که مسئولین جهت عدالت اجتماعی می‌توانند انجام دهند
    یا حق

    14
  6. شروع واقعی اعتصاب رانندگان اسنپ از فردا شنبه با شروع مدارس آغاز میشه و تا رسیدن به حق خود ادامه میابد

    23

  7. سلام قابل توجه کلیه دوستان و همکاران اسنپ و تپسی
    دوستان واقعا به صرفه نیست ومن فک میکنم کسانی که واقعا نمیتونن بیکار باشن برا تهیه هزینه های خانواده مجبورند کار کنند بنده کار در آژانسهای تاکسی سرویس (تاکسی تلفنی های سابق )اونا کرایه شوند خیلی خوبه در ضمن روزی چهار تا سرویس هم که برید کافیه شاید این دیدگاه بتونه کمک کنه به دوستان که به هیچ وجه تحت هیچ شرایطی تو اسنپ و تپسی کار نکنید واسم برده داری نوین رو خودتون نگذارید لیاقت شماها خیلی بیشتر از اینهاست

    20
  8. سلام قابل توجه کلیه دوستان و همکاران اسنپ و تپسی
    دوستان واقعا به صرفه نیست ومن فک میکنم کسانی که واقعا نمیتونن بیکار باشن برا تهیه هزینه های خانواده مجبورم کار کنند بنده کار در آژانسهای تاکسی سرویس (تاکسی تلفنی های سابق )اونا کرایه شوند خیلی خوبه در ضمن روزی چهار تا سرویس هم که برید کافیه شاید این دیدگاه بتونه کمک کنه به دوستان که به هیچ وجه تحت هیچ شرایطی تو اسنپ و تپسی کار نکنید واسم برده داری نوین رو خودتون نگذارید لیاقت شماها خیلی بیشتر از اینهاست

    15
  9. سلام قابل توجه کلیه دوستان و همکاران اسنپ و تپسی
    دوستان واقعا نمیصرفه ومن فک میکنم کسانی که واقعا نمیتونن بیکار باشن برا تهیه هزینه های خانواده مجبورم کار کنن بنده کار در آژانسهای تاکسی سرویس (تاکسی تلفنی های سابق )اونا کرایه شوند خیلی خوبه در ضمن روزی چهار تا سرویس هم که برید کافیه شاید این دیدگاه بتونه کمک کنه به دوستان که به هیچ وجه تحت هیچ شرایطی تو اسنپ و تپسی کار نکنید واسم برده داری نوین رو خودتون نزارید لیاقت شماها خیلی بیشتر از اینهاست

    12
  10. با سلام به همکاران راننده اسنپ و تبسی خدا قوت به همین صورت ادامه بدیم به امید خدا همه خواسته های رانندگان اجراي خواهد شد درود به شرفتان ولی بعضی از دوستان کم لطفی دارن هنوز به این ظلت تن دادن که انشاالله از همین ساعت به جمع اعتصاب بپیوندند به امید پیروزی حق بر باطل

    42
  11. اگه ماشین با آب خالی هم کار کنه با این کرایه های اسنپ باز نمیصرفه فقط زحمت واستحلاک ماشین برای راننده است

    37
  12. فایده نداره چون متحد نیستیم و صنفی ام نداریم که بتونیم هماهنگ باشیم الان بیشتر رانندگان سر کارشون هستن و عده کمی اعتصاب کردن اینطوری جواب نمیده

    40
    6
  13. سلام.کار تو اسنپ تو سالهای ۱۳۹۵ به قبل ارزش داشت.اون موقع از شرق تهران (تهران نو)میرفتیم غرب ،کرایه بودش ۲۰ هزار تومن در حالی که یه خودرو پژو ۴۰۵ قیمتش بود ۳۲ میلیون تومن.خوب الان قیمت خودرو بیش از ۱۰ برابر شده و به طبع کلیه هزینه ها و لوازم یدکی و اصطهلاک بیش از ۱۰ برابر شده .ولی آیا کرایه ها هم بیش از ۱۰ برابر شده است؟خیر چون اگه کرایه ها ۱۰ برابر شده بود از شرق تهران مثلا تهران نو تا فرودگاه مهر آباد باید میشد حداقل ۲۰۰ هزار تومن .والا بلا سه روز کار میکنیم روز چاهارم باید همه رو بزاریم کف دسته مکانیک.خسته شدیم دیگه.

    33
    1. اتحاد نیست کسی پیگیر نمیشه گوش مدیران اسنپ بدهکار نیست خودشونه زدن به نفهمی انگار باکرایه اسنپ میخوان تورم رو کنترل کنند همه چی ۱۰یا۱۵ برابر شده میگه میشه با این نرخها کار کرد

      30
  14. وظیفه ناوگان اسنپ هست که کرایه را بالا ببرد پورسانت را پایین بیارد و خدمات درمانی مثل بیمه به رانندگان بدهد. وگر نه اسنپ کم کم به فروپاشی میره. درضمن اسنپ میگن همش مال سپاهه که قطعا همین طور هست

    31
    2
  15. قطعا حق با کاربران راننده میباشد حق راننده گان از طرف شرکت اسنپ رعایت نمی گردد.
    نرخ جابجایی مسافران بسیار پایین میباشد و با هزینه های روز تناسب ندارد.
    کمیسیون دریافتی اسنپ میبایست که کاهش یابد و به کاربران راننده تعلق یابد.
    کاربران مسافر از جمله اینجانب که قادر به پرداخت هزینه اسنپ نیستیم میبایست که از سایر وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم و درک این نکته برای مسافران الزامی است که راننده اسنپ راننده شخصی ما نمیباشد و بما بدهکار نمی باشند.
    از نظر ملت ایران کلا رانندگان خواه تاکسی و سایرین میبایست که با حداقل نزدیک به صفر کاملا در اختیار آنها در هر لحظه ار روز و شب باشند و کارشان بیش از این نمی ارزد.

    37
  16. کرایه اسنپ خیلی پایین است بااین استهلاک ماشین وخرج زنده مانی اصلا جور در نمیاد قبلا زیر خط فقر بودیم الان رسیدم به زیر خط فلاکت ، قیمت همه چی چند برابر میره، ولی کرایه اسنپ روز به روز میاد پایین این چه حساب کتابیه ما ناسلامتی فقط خودمون نيستيم بلکه زن وبچه داریم اونها امیدشان به ما بدبخت ها ست خواهشا کرایه را متناسب با گرانی ببرید بالا تا ما رانندگان بدبخت بتونیم به زنده مانی مان ادامه دهیم

    33
  17. با سلام
    ضمن قبولی طاعات و عبادات همکاران عزیز و شهروندان گرامی و تبریک نوروز فرخنده
    قصد گله یا شکایت ندارم اما خطاب من به مسئولین و مدیران دلسوزی هست که جهت رفاه حال شهروندان عزیز و گرامی تصمیم به قیمت گذاری به اصطلاح منصفانه و اعمال فشار بر اسنپ جهت اجرای حکم ایشان نموده اند.
    مسئولین و مدیران دلسوز: راننده ی اسنپی که از طلوع فجر تا پاسی از شب تمام سرمایه ی مالی و جانی خود را بدون هیچ گونه امتیاز و یارانه و اعتبار و پشتیبانی چه از جهت تامین سوخت و لاستیک و لوازم مصرفی و چه از جهت حمایت درمانی و پزشکی و رفاهی ومالی در طبق اخلاص گذاشته و صبورانه جهت تأمین حداقل خرجی روزانه ی خود و خانواده اش تلاش و تکاپو می کند یک انسان است.یک شهروندبا آبرو که تمام مخاطرات رانندگی را با تمام وجود پذیرفته و دل به دریای پر تلاطم جاده و اتوبان و ترافیک و….. زده است. و اکنون در گیرو دار این همه گرانی و تورم و هزینه های سزسام آور خرابی و استهلاک خودرو که خدای ناکرده منجر به تصادف اگر شود وامصیبتا.
    در این شرایط نامساعد حال و روز اقتصادی و اجتماعی چرا تمام تیرها را به اسنپ و راننده ی اسنپی نشانه رفته اید ؟ به خدا من هم ایرانی ام.سرزمینم .مردمم را دوست دارم و حاضرم برای پیشرفت و توسعه این سرزمین و ملت ایران عزیزم جانفشانی کنم اما واقعیت امر چیز دیگری است که دل من وتمام همکاران مرا به درد می آورد. از شما مسئول عزیز خواهش می کنم یک روز بیا اسنپ کار کن.درآمدروزانه ات را با هزینه آن روز مطابقت نمایید.بعدا چنین تصمیماتی اتخاذ فرمایید.

    36
    0
  18. با سلام.
    از تمامی سران اسنپ عاجزانه تقاضا دارم ما رانندگانی که تنها راه درآمدمون فقط همینه با زن و بچه و قسط و اجاره خونه،درک کنن و کرایه ها رو درست کنن.

    40
    2
  19. سلام به مدیران اسنپ خطاب میکنم کرایه با تورم سال همخوانی داشته باشد وًضمنا خدماتی به رانندگان داده شود چنانچه این امر میسور نشود شرکت دچار زیان ،شده رانندگان از طریق های دیگر مسافر دربستی بین راهی و جذب آژانس ها خواهند شد

    27
دکمه بازگشت به بالا