اخبار روزاخبار مهم و فوری

عید فطر ۱۴۰۳ افغانستان چه روزی است؟

زمان عید فطر ۱۴۰۳ افغانستان چه روزی است,تاریخ عید فطر چند شنبه است در افغانستان ۱۴۰۳  . تاریخ و زمیان دقیق عید فطر 1403 در کشور افغانستان چه روزی است و چند شنبه است و کی و چندم است ؟ آیا عید فطر افغانستان مثل ایران در یک روز است ؟

عید فطر ۱۴۰۳ افغانستان چه روزی است؟

بر اساس آخرین اخبار به احتمال زیاد تاریخ و زمان عید فطر ۱۴۰۳ در کشور افغانستان روز چهارشنبه 22 فروردین است .

آداب و و رسوم عید فطر در افغانستان

جشن عید سعید فطر یکی از مناسبت‌های فرح‌بخش اسلامی است که در دل همه مسلمانان جای ویژه‌ای دارد. این روز مقدس به گونه‌ای است که همه مسلمانان جهان از آن به عنوان یک فرصت برای جشن و شادمانی استفاده می‌کنند. مردم افغانستان نیز روز فطر را با آداب و رسوم خاصی جشن می‌گیرند؛ آن‌ها قبل از فرا رسیدن این روز مهم با تمیزی خانه، خرید لباس‌های جدید، آماده کردن غذاهای خاص و خرید شیرینی‌جات، خود را برای استقبال از این مناسبت مهم آماده می‌کنند.

در روز عید فطر و قبل از اقامت نماز عید، به زیارت قبور می‌روند و از خداوند بزرگ آمرزش و مغفرت برای آن‌ها طلب می‌کنند. با طلوع خورشید، نماز عید فطر را با شکوه و پر از شادی اقامت می‌دهند و سپس همه اعضای خانواده در خانه‌ی بزرگ خود جمع شده و نهار را با هم سپری می‌کنند.

افغانستانی‌ها به مدت سه روز عید فطر را جشن می‌گیرند و در این ایام با انجام سنت حسنه صله ارحام به دیدار و بازدید از خانواده و دوستان می‌روند. روز عید سعید فطر در این کشور تعطیل عمومی است و به طور کلی تمام ادارات برای سه روز تعطیل هستند.

در این سال نیز، پیش از فرارسیدن عید فطر، حکومت افغانستان اعلام کرد که برای روزهای عید برنامه‌های امنیتی سختی را اجرا خواهد کرد تا شهروندان این کشور، به ویژه مردم کابل، بتوانند عید خود را در آرامش و امنیت جشن بگیرند. با این حال، نگرانی‌های امنیتی همچنان مردم افغانستان را درگیر خود کرده است چرا که گروه طالبان افغان در طول ماه مبارک رمضان چندین بار به حملات پرداختند. اما با وجود این نگرانی‌ها، مردم افغانستان تلاش می‌کنند که با جشن عید، غم و اندوه‌های خود را فراموش کنند.

عید فطر در افغانستان به عنوان بزرگترین جشن مذهبی و فرهنگی شناخته می‌شود، به گونه‌ای که مردم این کشور حتی در شرایط دشوار هم همچنان این جشن را جشن می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا