اخبار روزاخبار مهم و فوری

تصاویر و فیلم از خورشیدگرفتگی فروردین ۱۴۰۳

خورشید گرفتگی کامل که بیش از چهار دقیقه طول کشید بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در آمریکای شمالی رخ داد و میلیون ها نفر را در این قسمت از کره زمین به آسمان خیره کرد. با هم در ادامه تصاویر و فیلم از خورشیدگرفتگی فروردین ۱۴۰۳ می بینیم/

فیلمی از خورشیدگرفتگی فروردین ۱۴۰۳

مسیر این خورشید گرفتگی از مکزیک آغاز شد و از آمریکا گذشت و به کانادا رسید و بسیاری از شبکه های تلویزیونی و اینترنتی دنیا نیز آن را به صورت زنده پخش کردند.

این خورشید گرفتگی حوالی ساعت 3 بعد از ظهر به وقت محلی در نیویورک دیده شد.

ناسا قبلا اعلام کرده بود که خورشید گرفتگی کامل می تواند از 10 ثانیه تا حدود 7.5 دقیقه طول بکشد.

نمایی از خورشید گرفتگی خیره کننده در هواپیما را ببینید

خورشید گرفتگی کامل ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ که در آمریکای شمالی قابل مشاهده بود3 خورشید گرفتگی کامل ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ که در آمریکای شمالی قابل مشاهده بود2 خورشید گرفتگی کامل ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ خورشید گرفتگی کامل ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ که در آمریکای شمالی قابل مشاهده بود
خورشید گرفتگی در آمریکای شمالی آغاز شد و اوج این خورشیدگرفتگی در مکزیک رخ داد.

ساکنان مکزیک تقریباً چهار و نیم دقیقه، این خورشید گرفتگی را تماشا کردند.

اپن پدیده طبیعی باعث شد میلیون‌ها نفر در این بخش از کره زمین به سمت آسمان خیره شوند.

میلیون ها نفر در سراسر آمریکای شمالی به آسمان خیره شدند تا این خورشید گرفتگی کامل را نظاره گر باشند.  این پدیده نادر جمعیتی زیادی از مردم نیویورک  را بر فراز یکی از آسمان‌خراش‌های این شهر کشاند تا خورشیدگرفتگی را نظاره‌گر باشند.

مردم در راسلویل، آرکانزاس، غرق در عشق و خورشید گرفتگی کامل در روز دوشنبه بودند.

عقد دسته جمعی صدها زوج قبل از خورشیدگرفتگی 

بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان ان، درست قبل از خورشید گرفتگی، صدها زوج در یک مراسم ازدواج دسته جمعی عقد کردند. سپس، هنگامی که ماه به طور کامل خورشید را مسدود کرد، برخی از زوج ها خورشید گرفتگی کامل را مشاهده کردند.

شهر راسلویل حدود ۴ دقیقه خورشید گرفتگی کامل را تجربه کرد. در تگزاس خورشیدگرفتگی کامل رخ داده  و دمای هوا  نیز کاهش یافته است.

داده‌های ایستگاه هواشناسی آمریکا  نشان می‌دهد که دما در شهرها و شهرهای نزدیک به مرز جنوبی آمریکا چند درجه کاهش یافته است.

همچنین رطوبت در این شهرها افزایش یافته است. گفته می شود دما در برخی مناطق امریکا که خورشید گرفتگی کامل را تجربه می کنند ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=60867

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا