اقتصادی

پیش بینی بورس فردا شنبه 8 اردیبهشت 1403 صعودی می شود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس فردا شنبه 8 اردیبهشت 1403 مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

پیش بینی بورس فردا شنبه 8 اردیبهشت 1403

در مجموع حرکت بازار در یک بازه کوچک و حفظ شدن روند تعادلی و همچنین حرکت ارزش معاملات در یک سطح قابل قبول می‌تواند صحبت از شرایط نرمال بازار داشته باشد.

برای هفته آینده نیز انتظار می رود شاخص هم وزن یعنی نماد های کوچک بازدهی بالاتری را ثبت کنند و بزرگان بازار نیز به روند تعادلی ادامه دهند.

بنظر می‌رسد برخی از فعالان از این شرایط که بزرگان بازار از نبود یک خبر تاثیرگذار رنج می‌برند و شاید فرصتی برای استفاده از سهام کوچک‌تر فراهم شده باشد، استفاده می‌کنند اما توجه ویژه‌ای هم به نرخ دلار نیما دارند و به نوعی از مثبت‌های کوچکترها برای خروج و از منفی‌های بزرگان بازار برای ورود و جابجایی استفاده می‌کنند.

تغییر اندک رویکرد دولت و بانک مرکزی درباره ارز نیمایی باعث شده از ابتدای اردیبهشت نرخ نیمایی دلار از 40 هزار و 600 تومان تا آستانه 41 هزار تومان پیش رود.

حال و هوای بهاری تالار شیشه‌ای تنها متکی به این فاکتور نبوده است و محرک‌های دیگری از جمله احتمال اصلاح تبصره س بند 6 قانون بودجه که در رابطه با سقف مالیاتی 500 میلیارد تومانی است، از مسیر مجلس شورای اسلامی، پایه رشد بازار در هفته ابتدایی اردیبهشت‌ماه است.

با این حال نگاه سرمایه‌گذاران به دلار نیمایی است. تجربه سال 1401 به سهامداران نشان داد رشد 60 درصدی دلار نیمایی، مبنای رشد 67 درصدی شاخص کل در آن سال بود. از این رو سهامداران با توجه به پتانسیل صعود ارز نیمایی، چشم‌انداز مثبتی از آینده بازار سرمایه در ذهن خود ترسیم می‌کنند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=62938

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا