اخبار روزاخبار مهم و فوری

ماجرای غیب شدن روستای آبکار لبد از صفحه روزگار چیست؟

روستای آبکار لبد در شهرستان «کوهرنگ» واقع در چهارمحال بختیاری در فروردین سال ۱۳۷۷، دچار حادثه هولناک شد و بلایای طبیعی یک روستا را در کام خود بلعید.

صحبت های گوینده اخبار درباره روستای آبکار لبد

«با کمال تاسف و تاثر بایستی به آگاهی شما برسانیم که در جریان یک حادثه اسرارآمیز، روستای آبکار علیا در زیر میلیون‌ها تن خاک دفن شد»؛ از آن روز که مجری استانی این خبر را اعلام کرد ۲۶ سال می‌گذرد، اما چهره این گوینده و آن خبر از ذهن شنونده‌ها و کسانی که ماجرای روستای آبکارعلیا در منطقه لِبد بازُفت را می‌شنوند، پاک نمی‌شود.

روستایی که یک شب مانده به سیزده‌به‌در یعنی ۱۲ فروردین ماه سال ۷۷ در یک اتفاق شبانه و واقعا اسرارآمیز ناپدید می‌شود و دیگر نه آبکاری می‌ماند و نه مردم و باغ و خانه‌ها و دام‌هایشان که دوست و فامیل بخواهند به آن سر بزنند یا آنهایی که از روستا کوچیده‌اند با قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های زادگاه‌شان خاطره‌بازی کنند.

روستای آبکار لبد
روستای آبکار لبد

۲۶سال قبل در شهرستان کوهرنگ طبیعت خروشید و ۵۲ نفر از مردم روستای آبکار لبد بخش بازفت را در یک شب بهاری در خاک فرو برد و زنان و مردان این روستا در یک چشم برهم زدن به خواب ابدی رفتند روحشان شاد و یادشان گرامی

انگار همین دیروز بود که در شهرستان کوهرنگ طبیعت خروشید و ۵۲ نفر از مردم روستای آبکار لبد بخش بازفت را در یک شب بهاری در خاک فرو برد و زنان و مردان این روستا را در یک چشم برهم زدن در خواب ابدی فرو برد. نظر یکی از اهالی روستای لبد در شهرستان کوهرنگ یکی از اهالی بازفت که خود اقوام زیادی را در این حادثه از دست داده اظهار داشت: صدای مهیبی شنیده شده و گرد و غبار عظیمی هوا را تاریک‌تر از شب تیره کرد، انگار محشری بر پا شده بود. پس از انعکاس این صدای عجیب در کوهستان و منطقه، روستاییان پایین دره، فانوس به دست در کنار جاده مشرف به دره مجاور روستای خود کنجکاو شده و سمت صدا را در بالا دست خود که همین روستای لبد است، می‌نگرند.

ساعت ۶:۴۵ بعدازظهر سال ۱۳۷۷ و هنگامه غروب است ، آفتاب در پشت کوه‌های غرب پنهان گشته و هوا رو به تاریکی است و در خانه‌های روستایی منطقه کوهستانی، فانوس‌ها روشن می‌شود، گوسفندان از چرا برگشته و در آغل‌های خود آرمیده اند و مرغ‌ها به لانه‌های خود خزیده و در آبادی سگ‌ها با عوعوی خود ضمن اعلام حضور مشغول نگهبانی از روستا هستند.   روستاییان در حالی که روز پر تلاشی را پشت سر گذاشته اند در کلبه‌های خود جا خوش کرده و احتمالا همسران خانواده در تدارک شام مختصر برای اعضای خانه هستند و تعدادی هم خسته از کار روزانه در حالی که به پشتی‌های خود تکیه داده اند و در افکار خود مسائلی را که در روز بر آنان گذشته است مرور می‌کنند و لابد برای فردای خود نقشه می‌کشند، کسی چه می‌داند، شاید فردایی نباشد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=62966

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا