اخبار روز

کنکور تجربی امروز ۱۴۰۳ چطور بود؟ | نظرات کنکوری ها درباره کنکور تجربی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره کنکور تجربی امروز ۱۴۰۳ چطور بود؟ | نظرات کنکوری ها درباره کنکور تجربی مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

در ادامه نظرات برخی از این عزیزان را خدمت شما می آوریم. شما دوست عزیز کنکوری هم می توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را نسبت به کنکور امروز رشته تجربی بگویید تا در متن اضافه کنیم:

نظرات بعضی از دانش آموزان درباره کنکور امروز تجربی ۱۴۰۳

تحلیل اولیه زیست کنکور

تحلیل درس فیزیک رشته تجربی

تحلیل درس ریاضی

فیزیک مطابق انتظار محل نفس کشیدن داوطلب در دفترچه دو بود! سطحی تقریبا متوسط با چند سوال وقت‌گیر. نسبت به ریاضی دیروز کمی دشوارتر ولی باز هم در مجموع سطحی مشابه کنکور دی ماه!

از قضاوتهای عجولانه که بگذریم…در مورد زیست باید عرض کنم ژانر، ادبیات و ساختار سوالات فرق کرده بود. بعضا ظاهری ساده ولی زهردار دارند! در کل وقت‌گیر هم بود. هم سوال ساده داشت و هم دشوار. از الان میگم از اون آزمونهاییه که همه اولش میگن آسون بود ولی درصدها بالا نخواهد بود!

تحلیل اولیه در مورد شیمی: دشوار و وقت‌گیر

🔸داوطلب هرچی زمان و انرژی در فیزیک save کرده رو باید توی شیمی خرج میکرد تازه یه چیزیم بدهکار میشد!

🔹بسیار زمان‌بر، دشوار و نفس‌گیر بود. چند سوال ساده قابل پاسخ دادن هم دیده می‌شد که همکاران سریعا از روی همان چند سوال عجولانه گفتند شیمی مشابه ۹۸ بوده! 😐

 

➕من نمیدونم این کنکور ۹۸ رو اگر از برخی بگیرن چی دارن بگن؟

🚨من به شما قول میدم درصدهای مرزهای قبولی در درس شیمی مشابه دی ۱۴۰۱ یا حتی کمتر خواهد بود.

سکینه ریحان: امسال یکی از سخت ترین سوالات رو داده بودن  من که وسطش خوابیدم

عذرا دغلاوی نژاد: شیمی رو خوب زدم ولی زیست رو نتونستم زیاد درست جواب بدم.

رضا.س: امسال خیلی مفهومی داده بودن باید عمیق می خوندی تا بتونی جواب درست بدی.

کنکور علوم‌تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برگزار شد

آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی از صبح امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب آغاز شده است. از تعداد ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر معادل ۳۳ درصد داوطلبان مرد هستند.

براساس قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در کنکور سراسری از سال گذشته اعمال شده است که بر اساس آن دیگر داوطلبان تنها به سوالات دروس اختصاصی در جلسه آزمون پاسخ می دهند و ۵۰ درصد نمره مختص آزمون و ۵۰ درصد نمره داوطلب به سوابق تحصیلی فرد اختصاص دارد.

در آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه به داوطلبان داده می شود. دفترچه شماره ۱ شامل درس زیست شناسی با ۴۵ سوال و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و دفترچه شماره ۳ شامل دروس ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال است که داوطلبان باید به ۱۵۵ سوال در مدت ۱۸۰ دقیقه پاسخ دهند.

در آزمون اختصاصی گروه علوم تجربی علاوه بر سه دفترچه یادشده یک دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی داده می شود.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=62996

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا