اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

علت فوت رضا رسولی ثانی آبادی موسس بازار رسولی زاهدان چه بود؟ + بیوگرافی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت رضا رسولی ثانی آبادی موسس بازار رسولی زاهدان چه بود؟ + بیوگرافی مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

“رضا رسولی ثانی آبادی” بنیان‌گذار بازار معروف “رسولی” زاهدان در سن ۹۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش باغستان نیوز به نقل از  خبرگزاری تسنیم از زاهدان، “رضا رسولی ثانی آبادی” بنیان‌گذار بازار معروف “رسولی” زاهدان در سن 97 سالگی دار فانی را وداع گفت و روز گذشته در آرامستان حضرت محمد(ص) زاهدان  به خاک سپرده شد.  کاسبان بازار رسولی در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام حاج رضا امروز را عزای عمومی اعلام کرده و به تعطیلی بازار اقدام کردند.

رضا رسولی که اصالتاً یزدی بوده، فردی خیر بود که در طول مدت حیات چند مدرسه، مسجد و حسینیه در شهر زاهدان و یزد احداث کرد و همواره به دنبال وحدت میان مردم شیعه و سنی استان بود.

حاج رضا رسولی در سن 13 سالگی از یزد به زاهدان مهاجرت کرد و در منطقه بیابانی ساکن شد و در همان مکان نخستین نانوایی آن منطقه را تاسیس کرد و پس از مدتی دو باب مغازه در همان محل راه‌اندازی کرد و به تدریج سایر مردم نیز در آن محل به راه‌اندازی مغازه‌های دیگری اقدام کردند.

محله بیابانی محل سکونت حاج رضا امروز به بازار یا به قول معروف‌تر “چهارراه رسولی” شهرت یافته که اصلی‌ترین مرکز خرید زاهدان محسوب می‌شود و شهرت زیادی دارد به نحوی که کمتر کسی را پیدا می‌کنیم که نام زاهدان را شنیده باشد اما بازار رسولی را نشناسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا