ورزشی

نتیجه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان امروز

تیم فوتسال افغانستان موفق شد با نتیجه 5 بر 3 تیم قرقیزستان را شکست بدهد و برای نخستین بار به جام جهانی فوتسال ازبکستان صعود کند.

نتیجه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان امروز
نتیجه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان امروز

 تیم ملی فوتسال افغانستان در آخرین بازی پلی‌آف جام جهانی ازبکستان 2024، از ساعت 9:30 صبح امروز یکشنبه به مصاف تیم ملی فوتسال قرقیزستان رفت.

در حالی که بازی امروز تیم ملی افغانستان و قرقیزستان، بیست‌وچهارمین و آخرین تیم حاضر در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را تعیین می‌کرد، بازیکنان کشورمان در یک بازی تماشایی تیم قرقیزستان را پشت سر گذاشتند و نام افغانستان را به عنوان آخرین تیم حاضر در جام جهانی ازبکستان به ثبت رساندند.

گل‌های افغانستان در این بازی را امید قنبری در دقیقه 8، گل بخودی قرقیزستان در دقیقه 29، احمد کاظمی در دقیقه 32، مهدی نوروزی در دقیقه 35 و مهرداد غلامی در دقیقه 39 به ثمر رساندند.

این در حالی است که سه ضربه بازیکنان تیم ملی افغانستان به تیر دروازه برخورد کرد.

تیم ملی فوتسال قرقیزستان هم در این بازی در دقایق 30، 37 و 40 به گل رسیدند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در اولین بازی پلی‌آف جام جهانی که روز جمعه برگزار شد، تیم ملی عراق را نیز با همین نتیجه 5 بر 3 شکست داده بود.

تیم ملی فوتسال کشورمان در یک سال رویایی با هدایت مجید مرتضایی سرمربی ایرانی خود توانست هم نخستین حضور خود در جام ملت‌های آسیا، نخستین حضور در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا و اکنون نخستین حضور افغانستان در جام جهانی فوتسال را به دست بیاورد.

گفتنی است؛ جام جهانی فوتسال ازبکستان از ۱۴ سپتامبر (۲۴ سنبله) آغاز خواهد شد و تا ۶ اکتوبر (۱۵ میزان) ادامه دارد. قرعه کشی بزرگ‌ترین آوردگاه فوتسال جهان ۲۶ مه (۶ جوزا) در شهر سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود و تیم‌ها با حریفان گروهی خود آشنا می‌شوند.

تیم‌های آنگولا، آرجنتاین، برزیل، کاستاریکا، کرواسی، کوبا، فرانسه، گواتمالا، ایران، قزاقستان، لیبی، مراکش، هلند، نیوزیلند، پاناما، پاراگوئه، پرتغال، اسپانیا، تاجیکستان، تایلند، اوکراین، ازبکستان، ونزوئلا و اینک افغانستان در جام جهانی ازبکستان حضور خواهند داشت.

در دیدار رده‌بندی جام فوتسال ملت‌های آسیا دو تیم تاجیکستان و ازبکستان از ساعت 12:30 امروز به وقت کابل به مصاف هم می‌روند.

همچنین بازی فینال این رقابت‌ها هم از ساعت 15:30 به وقت کابل میان دو تیم ایران و تایلند برگزار می‌شود

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=63183

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا