ورزشی

چرا و به چه علتی بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس در زمین زانو می زنند؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت زانو زدن بازیکنان تیم فوتبال انگلیس مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

علت زانو زدن بازیکنان تیم فوتبال انگلیس

پس از کشته‌شدن «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا، بازیکنان تیم ملی انگلیس برای مبارزه با نژادپرستی بصورت نمادین، پیش از هر بازی، بر روی زمین زانو می‌زنند.

این کار در ۳۵ بازی اخیر آنها تکرار شده و اگر فردا در برابر تیم ملی ایران هم انجام شد، تفسیر خاصی غیر از این ندارد.

ورزشکاران در سراسر جهان قبل از شروع سوت اول به عنوان بخشی از اعتراض خاموش علیه نابرابری نژادی و بی عدالتی زانو زده اند.

مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که در ماه می 2020 به دست یک افسر پلیس در مینه سوتا کشته شد، خشم جهانی و هفته‌ها اعتراض را برانگیخت.

فیلمی از افسر درک شووین منتشر شد که به مدت 9 دقیقه روی گردن فلوید زانو زد، علیرغم اینکه فلوید به طور شنیدنی گفت که نمی تواند نفس بکشد.

شووین بلافاصله به قتل درجه دوم متهم نشد و معترضان در روزهای بعد به خیابان ها ریختند تا خشم خود را علیه خشونت پلیس و خشونت ضد سیاهپوستان در آمریکا ابراز کنند.

اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس راه خود را از آن زمان به دنیای ورزش باز کرده است و چندین ورزشکار همبستگی خود را با جنبش Black Lives Matter (جان سیاه‌پوستان مهم است) و عدالت برای فلوید با زانو زدن قبل از مسابقه نشان دادند.

اما زانو گرفتن به چه معناست و نماد چیست؟

“زانو زدن” به چه معناست؟

از لحاظ تاریخی، زانو زدن راهی برای نشان دادن همبستگی خاموش در حمایت از حقوق بشر در میان آشفتگی های سیاسی بوده است – زمانی که انتظار نمی رود ورزشکاران از نقش خود دور شوند و «به ورزش بچسبند».

قدمت عمل زانو زدن را می توان به جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده بازگرداند، جایی که شخصیت هایی مانند مارتین لوتر کینگ جونیور – همراه با دیگر فعالان – پس از اقامه نماز پس از دستگیری گروهی از معترضان در راهپیمایی زانو زدند. به دادگاه شهرستان دالاس آلاباما در 1 فوریه 1965.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا