گوناگون

آیا قبر هایده خواننده ایرانی در وادی السلام نجف می باشد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا قبر هایده خواننده ایرانی در وادی السلام نجف می باشد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

جزئیات قبر هایده در وادی السلام نجف

در توییت وحید حاجی پور یادآوری شده است که هایده براساس وصیتش، پس از خاکسپاری اولیه در آمریکا، به قبرستان وادی السلام نجف منتقل شده است.

هنوز به این توییت واکنشی نشان داده نشده است و اصل خبر تایید یا تکذیب نشده است. آیا کسی قبر ایشان را در وادی السلام نجف عراق دیده است؟

شرح ماجرا را در ادامه بخوانید.

در میان چهره‌های بنامی که در ‎وادی السلام نجف دفن هستند، یک نام عجیب به چشم می‌خورد. او وصیت کرده بود در این قبرستان دفن شود، وقتی از دنیا رفت بصورت امانی در آمریکا دفن شد تا چند ماه بعد که مخفیانه در وادی السلام به خاک سپرده شد.
معصومه دَده‌بالا معروف به هایده بانوی عظیم الشان و یکه تاز موسیقی ایران زمین.

✍️وحید حاجی پور-خبرنگار

آیا قبر هایده خواننده ایرانی در وادی السلام نجف می باشد؟
آیا قبر هایده خواننده ایرانی در وادی السلام نجف می باشد؟

 

مرگ هایده

هایده در روز ۲۰ ژانویه ۱۹۹۰ میلادی برابر با ۳۰ دی ماه ۱۳۶۸ خورشیدی فردای اجرای کنسرت در باشگاه کازابلانکا در حومه سان فرانسیسکو، کالیفرنیا، بر اثر سکته قلبی درگذشت. او مبتلا به فشار خون بالا و دیابت بود.

هایده در گورستان وست‌وود در لس آنجلس با حضور هزاران نفر از ایرانیان مقیم آمریکا به خاک سپرده شد.  در تهران نیز علی‌رغم محدودیت‌های بسیار، گروهی از مردم در مسجدالجواد یاد او را گرامی داشتند.

معصومه دَده‌بالا (۲۱ فروردین ۱۳۲۱ – ۳۰ دی ۱۳۶۸) که با نام هایده شناخته می‌شود، خوانندهٔ ایرانی بود

عکس سنگ قبر هایده و گالری عکس باکیفیت

تصویر سنگ قبرهایده

گورستان وست وود گورستانی در کالیفرنیا در آمریکاست که محل دفن بسیاری از بزرگان دنیای هنر از جمله مرلین مونرو، هایده، نادر نادرپور، دین مارتین و مهستی می‌باشد. همچنین شعبان جعفری معروف به شعبون بی مخ هم در گورستان وست وود دفن شده‌است.

تصویر سنگ قبر هایده
تصویر سنگ قبر هایده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 دیدگاه ها

دکمه بازگشت به بالا