اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت فوت یاسین یاری محیط بان اهل ملایر چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت یاسین یاری محیط بان اهل ملایر چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

پیکر «یاسین یاری» محیط بان ملایری که عصر روز ۲۶ آبان ماه در جریان بازگشت از ارتفاع، در حین عبور از مسیر صخره ای کوه سرده ملایر، از ارتفاع سقوط کرده و در پی آسیب به سر و صدمات ناشی از آن، جان خود را از دست داد، در روستای کهکدان از توابع بخش سامن ملایر بر روی دستان اهالی روستا، خانواده این محیط بان، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور، محیط بانان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه ۳۰ آبان ماه در این مراسم پیام تسلیت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را قرائت کرد. متن پیام دکتر علی سلاجقه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر شهادت محیط بان پر تلاش و سخت کوش منطقه لشگردر استان همدان در شهرستان ملایر مرحوم «یاسین یاری»  در حین انجام ماموریت و در اثر سقوط از ارتفاع موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده معزز این همکار گرانقدر و جامعه محیط بانی کشور برای روح آن عزیز سفر کرده، رحمت و مغفرت واسعه الهی را مسئلت دارم.»

علت فوت یاسین یاری محیط بان اهل ملایر چه بود؟
 

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ما ۱۴۸ امین محیط بان شهید کشور را تشییع کردیم.

سرهنگ جمشید محبت خانی با بیان اینکه «یاسین یاری»، فردی متدین و با تقوا بود، گفت: این محیط بان آرزو داشت که در سوریه هم رزم شهید قاسم سلیمانی باشد.

محبت خانی با تاکید بر اینکه شهادت لیاقت ایشان بود، افزود: محیط بانان پاسداران آب، هوا و خاک کشور هستند که بصورت شبانه روزی در مظلومیت خدمت می کنند.

وی ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این محیط بان، مطرح کرد: این محیط بان در حین پایش و گشت زنی منطقه حفاظت شده لشگردر، در اثر سقوط از صخره، شهید شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به مه آلود بودن هوا در موقع بازگشت این محیط بان، گفت: «یاسین یاری» اسمال به تازگی استخدام شده بود که به جمع شهدای محیط بان کشور پیوست

علت فوت یاسین یاری محیط بان اهل ملایر چه بود؟
 

محبت خانی با تاکید بر اینکه این حادثه در حین انجام وظیفه اتفاق افتاده و هیچ سهل نگاری در کار نبوده است، افزود: از ۱۴۸ شهید محیط بان کشور، ۱۱۰ مورد به دلیل سوانح شهید شدند و مابقی را شکارچیان غیر مجاز به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برابر دستور العمل ها پیگیر است تا شهادت این محیط بان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید شود، گفت: در حال پیگیری هستیم تا در کوتاه ترین مدت زمان شهادت این محیط بان تایید شود.

محبت خانی با اشاره به شهادت محیط بان «حشمت الله ملکی» در استان همدان، گفت: این محیط بان نیز در راه پاسداری از محیط زیست و در پاسگاه محل خدمت، جان خود را از دست داد.

علت فوت یاسین یاری محیط بان اهل ملایر چه بود؟
 

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به ۳۰۰۰ محیط بان در کشور، خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط زیست تنها توسط محیط بانان صورت نمی گیرد و همه مردم باید تلاش کنند تا این امانت را حفظ کنیم و تحویل نسل آینده دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا