تقویم

تاریخ دقیق روز جهانی کیک در تقویم سال 1401

نمی توانید برای تولد خود صبر کنید؟ به یاد داشته باشید، روز جهانی کیک در 26 نوامبر (روز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱) است.   همه ما می دانیم که همه ما عاشق خوردن کیک هستیم. کیک از زمان های قدیم دسر مورد علاقه همه بوده است، اگرچه کیک های اولیه بیشتر شبیه نان بودند و معمولا با عسل شیرین می شدند. این کیک ها بیشتر برای مصارف مذهبی و در مراسم مذهبی و فرهنگی مورد استفاده قرار می گرفتند و از آنجایی که با دست درست می شدند و قالب می گرفتند معمولا گرد شکل داشتند.

تاریخ دقیق روز جهانی کیک

تاریخ دقیق روز جهانی کیک در تقویم شمسی برابر است با : روز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱

تاریخ دقیق روز جهانی کیک در تقویم قمری برابر است با : روز ۱ جمادی الاول ۱۴۴۳

تاریخ دقیق روز جهانی کیک در تقویم میلادی برابر است با : روز ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲

تاریخچه روز ملی کیک

تاریخچه کیک به دوران باستان برمی گردد و تصور می شود اولین کیک در یونان و مصر باستان ساخته شده باشد. این کیک های اولیه نسبتاً سنگین و مسطح بودند و در پایان یک غذا با آجیل و عسل خورده می شدند.

امروزه این نوع کیک به باقلوا تبدیل شده است که یک دسر سنتی یونانی است و هر طرفدار چسبندگی شیرینی باید آن را امتحان کند. در سال های بعد، رومیان باستان نیز نسخه مخصوص به خود از این شیرینی را ساختند که نسبتاً خامه ای و غنی بود. با این حال، مانند بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان، این کیک اغلب برای خدایان رزرو می شد و به نشانه احترام، عشق و احترام به آنها در معابد آنها تقدیم می شد.

فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد کلمه انگلیسی کیک را به قرن سیزدهم بازمی‌گرداند. در دوران رکود بزرگ، تهیه غذای آسان و نسبتاً ارزان برای میلیون‌ها آمریکایی که در فقر زندگی می‌کردند ضروری بود و ترکیب کیک جعبه‌ای شکل گرفت. این ایده طلای خالص بود، زیرا میلیون ها زن خانه دار در سراسر ایالات متحده از این روش برای آسان کردن زندگی خود استفاده کردند.

استفاده از کیک ها برای جشن تولد در قرن نوزدهم اروپای غربی آغاز شد و در نهایت شمع های خود را در بالای آن به دست آوردند. اما کیک ها همچنین یک افزودنی لذت بخش برای انواع غذاها و کارکردهای دیگر هستند، از یک دسر ساده خانوادگی تا یک مهمانی بزرگ. چه شکلات و چه جنگل سیاه، غذای فرشته یا آناناس برعکس، تقریباً همه از یک تکه کیک لذت می برند.

و اکنون، روز ملی کیک در سراسر جهان جشن گرفته می شود!

جدول زمانی روز جهانی کیک

سال 1200
اولین استفاده ثبت شده از کلمه “کیک”
با توجه به فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، کلمه “کیک” را می توان به این زمان ردیابی کرد. این کلمه احتمالاً ریشه وایکینگ ها از زبان نورس قدیم دارد.

سال 1600
اولین کیک های مدرن پخته می شوند
با پیشرفت تکنولوژی فرها و استفاده از تخم مرغ های زده شده (به جای مخمر) برای خمیر مایه، نسل قبلی کیک های مدرن آغاز شد. این کیک‌ها معمولاً گرد هستند و روی آن‌ها با مایه کیک پوشانده می‌شود که اغلب حاوی میوه‌های خشک و آجیل است.

سال 1700
کیک بخشی از جشن تولد است
در آلمان “Kinderfest” جشن تولد کودک است. اگرچه هیچ هدیه ای داده نمی شود، اما کیکی وجود دارد که با تعداد شمع های متناسب با سن کودک تزئین شده است. بعدها، انقلاب صنعتی این سنت را بیش از پیش قابل دسترس و محبوب کرد.

سال 1894
دستور پخت کیک در لندن منتشر شد
یکی از اولین دستور العمل های کیک منتشر شده در کتاب آشپزی به عنوان یک کیک لایه ای در کتاب آشپزی جهانی جدید Cassell ظاهر می شود.

سال 1929
اولین مخلوط کیک ظاهر می شود
اولین مخلوط کیک که در یک قوطی به جای جعبه فروخته می شد، نه تنها حاوی آرد بود، بلکه حاوی ملاس خشک، تخم مرغ خشک و برخی مواد دیگر بود که می شد در خانه آب به آن اضافه کرد. طعم‌های جدیدی ایجاد شد و ساخت کیک‌ها حتی متنوع‌تر، اما نسبتاً ساده شد.

چگونه روز جهانی کیک را جشن بگیریم

همه دوست دارند روز ملی کیک را جشن بگیرند! چه درست کنید، چه بخورید و چه این دسر خوشمزه را به اشتراک بگذارید، این روز عالی برای لذت بردن از یک خوراکی با ایده هایی مانند موارد زیر است:

از یک تکه کیک لذت ببرید

البته بهترین راه برای جشن گرفتن روز ملی کیک، خوردن کیک در کنار خانواده و دوستان است. امکان خرید انواع کیک برای جشن گرفتن این رویداد وجود دارد. بسیاری از کافه ها و نانوایی ها تکه های کیک را تکه تکه می فروشند، بنابراین امتحان کردن چند طعم مختلف آسان است.

چند دوست را بگیرید، به یک نانوایی بروید و بشقاب های خود را با انواع مختلف پر کنید. چنگال ها را به اطراف رد کنید و هر یک از آنها را در یک لقمه قرار دهید. کیک قهوه دارچینی، کیک پوند، کیک باندت یا کیک توت فرنگی. واقعاً مهم نیست که کدام نوع، تا زمانی که در این روز مهم نانوایی مورد قدردانی و لذت قرار گیرد.

پخت انواع کیک

از درست کردن کیک های خود در خانه به مناسبت این مناسبت لذت ببرید. انواع مختلفی از کیک برای انتخاب وجود دارد. کیک های مخمر یکی از قدیمی ترین انواع کیک هستند و به دلیل داشتن مخمر، از نظر بافت بسیار شبیه نان هستند.

چیزکیک نوع دیگری از کیک است که منحصر به فرد و همچنین خوشمزه است. پیدا کردن انواع مختلفی از چیزکیک آسان است، از چیزکیک های غنی و خامه ای به سبک نیویورکی که در پوسته کراکر گراهام پخته شده و در شربت گیلاس غرق شده اند. یا، انواع سالم تری را که از پنیر دلمه تهیه شده و با پوست پرتقال و لیمو و کشمش پر شده است، امتحان کنید که کالری و چربی کمتری دارند و پروتئین بیشتری دارند.

کیک های اسفنجی برای بافت سبک خود به هوای محبوس شده در داخل آنها در حین پخت متکی هستند و برای حفظ تعادل با کره غنی یا خامه ای کیک های خامه ای ترکیب می شوند. با این حال، ساخت این آیسینگ ها کمی پیچیده است و به راحتی خراب می شوند، بنابراین اگر برای کسانی که نانوایان تازه کار هستند، شاید به سراغ چیز کمی ساده تر بروید.

کیک قرمز مخملی، کیک هویج و کیک با لیمو همگی انواع کیک های خوشمزه ای هستند که می توانند با تعداد بی شماری از دستور العمل ها و مواد مختلف درست شوند. بنابراین یک نوع کیک را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای خانواده و دوستان شما مطابقت دارد – و سپس شروع به پخت کنید! این تجربه هم سرگرم کننده و هم آموزشی خواهد بود.

در کلاس تزیین کیک شرکت کنید

کیک ها برای خوردن بسیار خوشمزه هستند، اما بخش به همان اندازه هیجان انگیز کیک روشی است که می توان بیرون آن را به انواع مختلف تزئین کرد. از گل رز تا شکل های فوندانت، تزئین کیک با شیرینی شیرین یک هنر خاص خود است. به یک کتابخانه محلی یا فروشگاه سرگرمی مراجعه کنید تا ببینید چه نوع کلاس های تزئین کیک ممکن است ارائه شود. کسانی که واقعاً در تزئین کیک مهارت دارند، ممکن است حتی آن را به یک فرصت تجاری لذت بخش تبدیل کنند!

کیک را با دیگران به اشتراک بگذارید

کیک در اندازه ذاتی آن تقریباً همیشه قرار است به اشتراک گذاشته شود! این بدان معناست که روز ملی کیک فرصت مناسبی برای خرید (یا پختن) یک کیک بزرگ و یافتن افرادی است که آن را با آنها به اشتراک بگذارید. همکاران، همسایه ها، مامور پست یا معلم مدرسه بچه ها. هر کسی از اینکه در این روز یک تکه کیک به او داده شود، خوشحال و سپاسگزار خواهد بود. بسیاری از آنها ممکن است حتی ندانند که روز ملی کیک است، بنابراین حتماً اخبار را به اشتراک بگذارید تا آنها نیز بتوانند از آن استفاده کنند!

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=7132

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا