اجتماعی و فرهنگی

علت فوت ویلکو جانسون بازیگر نقش دکتر فیلگود در سریال بازی تاج و تخت

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت ویلکو جانسون بازیگر نقش دکتر فیلگود در سریال بازی تاج و تخت مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

ویلکو جانسون، نوازنده گیتاریست و بازیگر نقش دکتر فیلگود در سریال بازی تاج و تخت و تأثیرگذار بر جنبش پانک بریتانیا، در سن 75 سالگی درگذشت. اطلاعیه ای که در حساب‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی او منتشر شد، گفت که او در 21 نوامبر در خانه درگذشت.

جانسون در سال 2013 به سرطان لوزالمعده در مراحل پایانی مبتلا شد . در آن سال به او گفته شد که 9 تا 10 ماه دیگر زنده است.

با این وجود، او در سال 2014 آلبوم بازگشت به خانه را با همکاری گروه Who’s Roger Daltrey منتشر کرد. بعداً در همان سال، پزشکان دریافتند که سرطان یک تومور عصبی غدد درون ریز است، شکلی کمتر تهاجمی و قابل درمان از این بیماری، و جانسون پس از یک عمل جراحی بزرگ برای برداشتن یک تومور 3 کیلوگرمی اعلام کرد که بدون سرطان است.

او در مراسم اهدای جوایز Q گفت: «اکنون، به تدریج دارم وقتم را صرف می‌کنم تا با این چالش کنار بیایم که مرگ من قریب‌الوقوع نیست و قرار است به زندگی ادامه دهم.»

«جانسون» که در سال ۱۹۴۷ متولد شد و پس از تحصیل در رشته ادبیات آنگلوساکسون در دانشگاه نیوکاسل و تشکیل گروه موسیقی دکتر فیلگود، به عنوان معلم مدرسه کار کرد.

«ویلکو جانسون» با سبک گیتار پرشو و بی‌امان خود به متمایز بودن گروه موسیقی دکتر فیلگود کمک کرد در سبک بلوز و R&B کمک کرد و نگاهش به اندازه‌ای ترسناک بود که تا بعدها بتواند نقشی شخصیت سر ایلین پین را به عنوان یک جلاد ساکت در سریال «بازی تاج و تخت» بازی کند.

ویلکو جانسون (انگلیسی: Wilko Johnson; ۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۴۷ – ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲) خواننده، خواننده-ترانه‌پرداز، گیتارنواز، و بازیگر اهل بریتانیا بود. وی بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۲ میلادی فعالیت می‌کرد.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به بازی تخت و تاج اشاره کرد.

منبع: https://www.theguardian.com/music/2022/nov/23/wilko-johnson-dies-aged-75

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا