اخبار روز

علت فوت ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس چه بود؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

دلیل فوت ولادیمیر ماکی

خبرگزاری دولتی بلتا روز شنبه گزارش داد، ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه بلاروس در سن 64 سالگی درگذشت.

بلتا گزارش داد: «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه به طور ناگهانی درگذشت.

ماکی از سال 2012 میلادی سمت خود را بر عهده داشت.
او در اوایل این هفته در کنفرانس سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) – ائتلاف نظامی چند کشور پس از اتحاد جماهیر شوروی – در ایروان شرکت کرده بود و قرار بود روز دوشنبه با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار کند.

بیوگرافی ولادیمیرماکی

ولادیمیر ولادیمیرویچ ماکی (به بلاروسی: Уладзі́мір Уладзі́міравіч Маке́й, Uladzimir Uladzimiravič Makiej؛ ۵ اوت ۱۹۵۸ – ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲) سیاستمدار بلاروسی بود که به عنوان وزیر امور خارجه بلاروس خدمت کرده است.

ولادیمیر ماکی در دهکده نیکراشویچی [be]، ناحیه کارلیچی، استان هرودنا، SSR بلاروس به دنیا آمد. او در سال 1980 از موسسه آموزشی دولتی زبان های خارجی مینسک فارغ التحصیل شد. او پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی در نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی و در نیروهای مسلح بلاروس خدمت کرد. او در سال 1993 به عنوان سرهنگ بازنشسته شد. در سال 1993 از آکادمی دیپلماتیک اتریش فارغ التحصیل شد.  او در وزارتخانه به عنوان منشی چندین بخش (اطلاعات و همکاری های بشردوستانه، تحلیل و پیش بینی، دفتر وزیر، سرویس پروتکل دولتی) خدمت کرد در سالهای 1996-1999 او در سفارت بلاروس در فرانسه به عنوان رایزن کار کرد و همزمان نماینده بلاروس در شورای اروپا بود. در سال های 2000-2008 او دستیار رئیس جمهور بلاروس الکساندر لوکاشنکو و در سال های 2008-2012 رئیس دفتر رئیس جمهور بود. وی از 20 اوت 2012 وزیر امور خارجه است

ولادیمیرماکی به بلاروسی، روسی، آلمانی و انگلیسی صحبت می کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا