اجتماعی و فرهنگی

آیا آزادی حجاب و بدون روسری برداشته شده است؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا آزادی حجاب و بدون روسری برداشته شده است؟ مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

برخی نوشته‌اند که آزادی پوشش در کشور به صورت چراغ خاموش پذیرفته شد و برخی دیگر نیز گفته‌اند که چنین نیست و این مسائل تنها مربوط به روزهای‌های خاصی است که دیروز نیز یکی از آن روزهای خاص بود!

سال‌هاست که نه تنها با حضور زنان بدون روسری و پوشش و حجاب موردتائید دولت در خیابان‌ها، برخی گردهمایی‌های شاد و پایکوبی نوجوانان و جوانان در کشور و … به شدت برخورد می‌شود بلکه انتشار تصاویری در این خصوص در رسانه‌های کشور نیز ممنوع و با آن برخورد جدی و تندی صورت می‌گرفت.

در پی پیروزی دیروز تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز، صحنه‌های بی‌سابقه‌ای در کشور ایجاد شد که برخی آن را یک تغییر شگفت‌انگیز دانسته و عده‌ای از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز از عنوان “انقلاب” در رسانه‌های داخلی از آن یاد کرده‌اند.

تصاویری از رقص و پایکوبی ماموران پلیس و نیروهای امنیتی تا زنان و دختران بدون حجاب رسمی در خیابان‌های کشور، بازتاب گسترده‌ای داشته است.

با این حال، تغییر نوع پوشش زنان و آزادی آنان در برخی شهرهای کشور بعد از اعتراضات اخیر غیرقابل انکار است. گشت ارشاد نیز که بعد از مرگ تلخ مهسا امینی و حوادث اخیر در کشور حضوری در سطح خیابان‌ها ندارد.

این گمانه ‎زنی کاربران و تحلیل‌گران در خصوص پذیرش آزادی پوشش در کشور از نظر برخی به کلی رد می‌شود و معتقد هستند که با فروکش کردن اعتراضات و ناآرامی‌ها در کشور، دوباره وضعیت به حالت قبل برخواهد گشت، گرچه برخی جهره‌های سیاسی نیز گفته‌اند که وضعیت جامعه ایران دیگر مثل سابق نخواهد بود

منبع : آفتاب نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا