اخبار روز

علت فوت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین چه بود؟

علت فوت جیانگ زمین را سرطان خون اعلام کردند

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت جیانگ زمین رئیس جمهور سابق چین چه بود؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل فوت جیانگ زمین

رسانه چینی چاینا دیلی روز چهارشنبه از درگذشت «جیان زمین» رئیس جمهوری پیشین و دبیرکل اسبق حزب کمونیست این کشور در سن ۹۶ سالگی خبر داد.

به گزارش ایرنا، این رسانه چینی به نقل از کمیته مرکزی حزب کمونیست، دلیل و علت فوت جیانگ زمین را سرطان خون اعلام کرد.

این سیاستمدار شناخته شده چین که در سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ (دو دوره متوالی) ریاست جمهوری چین را برعهده داشت، در شهر شانگهای درگذشت.

 در سال  های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ دبیرکلی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین نیز بر عهده جیانگ زمین قرارگرفت. وی در سال ۲۰۰۲ مقام خود به عنوان دبیرکل کمیته مرکزی را به هو جینتائو واگذار کرد.

جیانگ‌زمین در ۱۷ اوت ۱۹۲۶ در شهر یانگ ژو در چین متولد شد. اجدادش اهل دهکده‌ای به نام جیانگ بودند.

بیوگرافی

جیانگ‌زمین در ۱۷ اوت ۱۹۲۶ در شهر یانگ ژو در چین متولد شد. اجدادش اهل دهکده‌ای به نام جیانگ بودند. پدر جیانگ زمین که جیانگ شی‌جون نام داشت، زمانی یکی از افسران عالی‌رتبه ادارهٔ تبلیغات ضد چین متعلق به ارتش ژاپن در زمان اشغال و غارت استان جیانگ‌سو توسط ژاپن بود و خائن به چین محسوب می‌شد.

زمانی که جیانگ‌زمین ۱۷ سال داشت، جنگ ضد فاشیسم در همه جای جهان ادامه داشت و در آن زمان، جوانان برای دفاع از چین در مقابل ژاپن به جبهه می‌رفتند. اما جیانگ زمین در سال ۱۹۴۲ ادامه تحصیل در دانشگاه مرکزی را که تحت کنترل ژاپن تأسیس شده بود انتخاب کرد. پس از آنکه حزب کمونیست چین در جنگ‌های داخلی پیروز شد، جیانگ زمین برای ارتقاء مقام خود در حزب کمونیست چین گفت که او توسط عمویش بنام جیانگ شانگ‌چینگ بزرگ شده‌است. عموی جیانگ در دوران نوجوانی به حزب کمونیست چین پیوست و بعدها توسط راهزنان به ضرب گلوله کشته شد

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=7966

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا